Szczecin: Dostawa Prasy do badania ściskania próbek gruntu
dla Katedry Geotechniki Wydziału Budownictwa i Architektury Zachodniopomorskiego
Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie. Znak sprawy:
ZP/WBiA/KG/1585/III/2010
Numer ogłoszenia: 245913 - 2011; data
zamieszczenia: 15.09.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie , Al. Piastów 17, 70-310 Szczecin, woj. zachodniopomorskie, tel. 0-91 449 4250, 449 4042, faks 0-91 449 4690.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Uczelnia publiczna.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawa Prasy do badania ściskania próbek gruntu dla Katedry Geotechniki Wydziału Budownictwa i Architektury Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie. Znak sprawy: ZP/WBiA/KG/1585/III/2010.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa prasy (ramy) do badania ściskania próbek gruntu przy różnych prędkościach obciążenia z czujnikami przemieszczeń i czujnikiem siły wraz z jednostką sterującą (komputerem) i oprogramowaniem do automatycznego zbierania danych dla Katedry Geotechniki Wydziału Budownictwa i Architektury Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie. 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa Załącznik nr 1 specyfikacji. Ilekroć w dalszej części specyfikacji używany będzie termin aparatura lub urządzenie rozumieć przez to należy całość aparatury wyszczególnionej w Załączniku nr 1 specyfikacji jako wymaganej do zaoferowania przez Wykonawcę w niniejszym postępowaniu. 3. Dostawa stanowiąca przedmiot niniejszego zamówienia obejmuje przeniesienie na Zamawiającego własności aparatury oraz dostarczenie jej Zamawiającemu. W zakresie oprogramowania, dostawa, oprócz jego dostarczenia, obejmuje przeniesienie na zamawiającego praw do oprogramowania w zakresie licencji bezterminowej, pełnej na jedno stanowisko komputerowe w celu korzystania z aparatury zgodnie z prawem oraz w sposób zgodny z jego przeznaczeniem. Miejscem dostarczenia Zamawiającemu aparatury jest wskazane przez Zamawiającego pomieszczenie w Katedrze Geotechniki Wydziału Budownictwa i Architektury ZUT w Szczecinie adres: al. Piastów 50, 70-311 Szczecin - zwane dalej również miejscem dostawy aparatury (wymagane jest wniesienie aparatury do pomieszczenia). Dostarczona aparatura musi być oznakowana znakiem CE lub spełniać normy równoważne (obowiązek oznaczenia znakami CE podlega wykonaniu po stronie wykonawcy). 4. Oprócz czynności wskazanych w ust. 3 niniejszego działu, dostawa stanowiąca przedmiot niniejszego zamówienia obejmuje wykonanie czynności montażu (zainstalowania) aparatury, jej pierwsze próbne uruchomienie oraz szkolenie w zakresie obsługi urządzeń u Zamawiającego. Czynności instalacji, próbnego uruchomienia oraz przetestowania podlegają wykonaniu w miejscu dostawy aparatury, po jej dostarczeniu Zamawiającemu. 5. Dostawa stanowiąca przedmiot niniejszego zamówienia obejmuje również dostarczenie Zamawiającemu następujących dokumentów (z prawem do korzystania z tych dokumentów): a) w wersji drukowanej i elektronicznej, w języku polskim i angielskim, instrukcji dotyczącej sposobu korzystania z aparatury (instrukcja obsługi); b) w wersji drukowanej, w języku polskim, dokumentu gwarancyjnego, w przypadku gdy świadczenie usług gwarancyjnych, stosownie do działu XIV ust. 8 specyfikacji, uzależnione będzie od otrzymania od Wykonawcy dokumentu gwarancyjnego; c) innych dokumentów, jeżeli posiadanie takich dokumentów przez Zamawiającego jest niezbędne do prawidłowego i zgodnego z prawem użytkowania urządzenia, w tym świadectwa wzorowania urządzeń pomiarowych. 6. Nie dopuszcza się możliwości dostarczenia aparatury używanej, tj. innej niż fabrycznie nowa..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 38.00.00.00-5, 38.90.00.00-4.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 50.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: W postępowaniu niniejszym wniesienie wadium nie jest wymagane
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
1. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w dziale IV specyfikacji zostanie dokonana na zasadzie ustalenia przez Zamawiającego istnienia jednego z dwóch alternatywnych zdań: spełnia/nie spełnia warunek. 2. Zamawiający uzna, iż Wykonawca spełnia warunek wskazany w dziale IV ust. 1 pkt 2) specyfikacji, jeżeli zostaną łącznie spełnione następujące przesłanki, tj.: 1) Wykonawca wykaże (potwierdzi) Zamawiającemu, że w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał co najmniej: dwie dostawy aparatury do badania gruntu o łącznej wartości nie mniejszej niż równowartość kwoty 150 000 zł brutto. Przez wartość, o której mowa w niniejszym punkcie rozumieć należy kwotę stanowiącą cenę (kwotę zapłaty wraz z należnym podatkiem VAT) z tytułu wykonania umowy. Jeżeli cena wyrażona była w walucie niepolskiej dla celów potwierdzenia spełniania wskazanego warunku Zamawiający przyjmie kurs sprzedaży tej waluty ustalonej przez Narodowy Bank Polski (NBP) na dzień dokonania odbioru przez odbiorcę. 2) Potwierdzenie (wykazanie) wykonania dostaw, wymaganych na podstawie pkt 1 niniejszego ustępu nastąpi poprzez przedłożenie Zamawiającemu wymaganych w tym celu dokumentów, o których mowa w dziale VI ust. 2 specyfikacji. 3) Dokumenty, o których mowa w pkt 2) niniejszego ustępu zostaną złożone Zamawiającemu w terminie wyznaczonym na złożenie oferty w niniejszym postępowaniu lub, w przypadkach wskazanych w art. 26 ust. 3 PZP, dokumenty zostaną złożone Zamawiającemu w dodatkowym terminie wyznaczonym przez Zamawiającego; 4) Dokumenty, o których mowa w pkt 2) i 3) niniejszego ustępu zostaną złożone Zamawiającemu w sposób, w języku oraz formie wymaganej Rozporządzeniem w sprawie rodzajów dokumentów; 5) W postępowaniu, w ramach wykazania spełnienia warunku, Wykonawca nie złoży Zamawiającemu nieprawdziwych informacji mających wpływ lub mogących mieć wpływ na wynik prowadzonego postępowania. 6) Wykonawca, który zgodnie z art. 26 ust. 1 pkt 2b Pzp polega na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów wskazuje podmiot trzeci jako podwykonawcę zgodnie z treścią działu IX ust. 8 specyfikacji przywołując jaką część zamówienia powierzy podwykonawcy oraz dodatkowo w celu wykazania spełniania warunku o którym mowa w dziale IV ust. 1 pkt 2 specyfikacji, zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Dokumentem potwierdzającym dysponowanie wiedzą i doświadczeniem podmiotu trzeciego będzie każdy dokument, z którego będzie wynikać zobowiązanie takiego podmiotu do udziału w wykonaniu zamówienia (np. pisemne oświadczenie podmiotu trzeciego, umowa przedwstępna, umowa generalna o współpracy itd.). W sytuacji, w której Wykonawca powołuje się na wiedzę i doświadczenie podmiotu trzeciego oraz gdy z okoliczności wynika, iż dla wykazania warunku dysponowania zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia jest konieczny udział podmiotu trzeciego, Zamawiający zastrzega sobie prawo do żądania dokumentów wymienionych w dziale VI specyfikacji.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian opisane zostały w dziale XV specyfikacji
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna
specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
www.zut.edu.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać
pod adresem: Dział Zamówień Publicznych ZUT, 70-311 Szczecin, al. Piastów
48, Budynek Jednostek Międzywydziałowych, IV piętro, pok. 404.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 23.09.2011 godzina 12:00, miejsce: Dział Zamówień Publicznych ZUT, 70-311 Szczecin, al. Piastów 48, Budynek Jednostek Międzywydziałowych, IV piętro, pok. 404 - 407.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie