Adres strony internetowej, na której Zamawiający udostępnia Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia:
www.zut.edu.pl


Szczecin: Przygotowanie i dokonanie zgłoszeń patentowych rozwiązań (wynalazków) z zakresu biotechnologii oraz ochrony środowiska
Numer ogłoszenia: 391614 - 2011; data zamieszczenia: 22.11.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie , Al. Piastów 17, 70-310 Szczecin, woj. zachodniopomorskie, tel. 0-91 449 4250, 449 4042, faks 0-91 449 4690.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Uczelnia publiczna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przygotowanie i dokonanie zgłoszeń patentowych rozwiązań (wynalazków) z zakresu biotechnologii oraz ochrony środowiska.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest opracowanie i dokonanie zgłoszeń patentowych sześciu rozwiązań (wynalazków) technologicznych z dziedziny opakowalnictwa, biotechnologii oraz ochrony środowiska - zwanych dalej Rozwiązaniami. 2. Wnioski patentowe, o których mowa w ust. 1 niniejszego działu wymagają zgłoszenia do: 1) Europejskiego Urzędu Patentowego (EPO) jako organ wykonawczy Europejskiej Organizacji Patentowej - dotyczy wszystkich sześciu Rozwiązań; 2) Urzędu Patentów i Znaków Towarowych USA (USPTO) - dotyczy trzech z sześciu Rozwiązań. 3. W zakres przedmiotu zamówienia stosownie do ust. 1 i 2 niniejszego działu wchodzi również świadczenie dla Zamawiającego stosownego doradztwa patentowego, w tym pomocy technicznej, wykonanie stosownych tłumaczeń dokumentów niezbędnych do zgłoszeń europejskich (EPO) oraz amerykańskich (USPTO), a także zapewnienie odpowiedniego personelu uprawnionego do reprezentacji Zamawiającego przed EPO i USPTO zgodnie z właściwymi przepisami regulującymi postępowania przed wskazanymi instytucjami. 4. Jeżeli dla wykonania przedmiotu zamówienia stosownie do postanowień ust. 1 - 3 niniejszego działu wymagany będzie udział podmiotu o kompetencjach innych niż kompetencje przewidziane w ustawie z dnia 11.04.2001 r. o rzecznikach patentowych (np. kancelarii patentowej posiadającej zgodnie z właściwymi przepisami prawa uprawnienia do występowania i dokonywania na rzecz podmiotów mających swoją siedzibę lub miejsce zamieszkania na terenie Polski zgłoszeń patentowych przed Urzędem Patentów i Znaków Towarowych USA), do obowiązków Wykonawcy należy również pozyskanie tych podmiotów (w tym poprzez zawarcie stosownych umów do reprezentacji i kompleksowej współpracy), jak też pośredniczenie w kontaktach Zamawiającego z tymi podmiotami, w tym również poprzez zapewnienie stosownych tłumaczeń z i na język polski. 5. Z zastrzeżeniem ust. 6 niniejszego działu, wszelkie koszty związane z wykonaniem przedmiotu niniejszego zamówienia obciążają Wykonawcę. 6. Opłaty administracyjne lub urzędowe wyznaczone przez EPO lub USPTO w związku z przyjęciem lub rozparzeniem zgłoszeń patentowych, jak też ewentualnie wyznaczone przez te instytucje opłaty za utrzymanie ochrony patentowej Rozwiązań, a także związane z ich dokonywaniem koszty konieczne (opłaty bankowe z tytułu przelewu i zakupu waluty) pokrywać będzie Zamawiający..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.12.00.00-1.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2012.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: W postępowaniu niniejszym wniesienie wadium nie jest wymagane

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Ustalone w umowie terminy wykonania określonych czynności przez wykonawcę, w tym termin wykonania umowy, o którym mowa w dziale V specyfikacji istotnych warunków zamówienia zwanej dalej SIWZ (§ 5 ust. 1 Wzoru umowy) mogą ulec wydłużeniu w następujących przypadkach: 1) Zachodzić będzie konieczność wykonania zamówień dodatkowych w rozumieniu art. 67 ust. 1 pkt 5 PZP lub innych, zleconych przez Zamawiającego, a których wykonanie nie będzie możliwe lub będzie utrudnione bez uprzedniego zatrzymania prac objętych Umową; 2) Leżących po stronie Zamawiającego opóźnień w wykonaniu czynności, od których uzależniona jest możliwość wykonania obowiązków nałożonych Umową na Wykonawcę; 3) W skutek śmierci, utraty zdolności prawnych, trwającego dłużej niż 10 dni pozbawienia wolności lub choroby kluczowej osoby lub osób wskazanych w Umowie, na podstawie § 3 ust. 1 Wzoru umowy. Warunkiem możliwości ubieganie się o zmianę Umowy na podstawie niniejszych przesłanek będzie wykazanie przez wykonawcę faktu ich wystąpienia, w szczególności poprzez przedstawienie Zamawiającemu stosownych dokumentów zaświadczających w tym zakresie. 2. Wydłużenie terminów, o których mowa w ust. 1 niniejszego działu będzie również dopuszczalne z powodu Siły wyższej. 3. Dopuszczona będzie możliwość zmiany w stosunku do postanowień Umowy sposobu, w tym terminu płatności wynagrodzenia z tytułu wykonania Umowy. 4. Dopuszczona będzie możliwość pomniejszenia zakresu rzeczowego Umowy połączona w takim przypadku z pomniejszeniem wynagrodzenia w stosunku do określonego w Umowie. W pierwszej do ustalenia wysokości zmniejszenia wynagrodzenia Wykonawcy z Umowy wykorzystane będą dane wysokości wynagrodzeń częściowych ustalone w Umowie na podstawie § 7 ust. 2 Wzoru umowy. Jeżeli wskazane dane okażą się niewystarczające dla ustalenia wysokości zmniejszenia wynagrodzenia i Strony umowy nie dojdą do porozumienia w inny sposób, pomniejszenie wynagrodzenia nastąpi w oparciu o opinię biegłego rzeczoznawcy powołanego do wyceny pomniejszonego zakresu rzeczowego. Koszty wydania opinii ponosi strona Umowy, która wystąpi o wskazaną zmianę Umowy, chyba że konieczność zmniejszenia zakresu rzeczowego Umowy będzie wynikiem postępowania strony drugiej. 5. Zmiana osoby lub osób wskazanych w Umowie do uczestniczenia w jej wykonywaniu na podstawie § 3 ust. 1 pkt 1) Wzoru umowy. Warunkiem dokonania zmiany będzie zmiana na osobę lub osoby spełniające warunki określone w dziale VII ust. 1 - 4 SIWZ, przy jednoczesnym wykazaniu Zamawiającemu dowodów potwierdzających spełnianie tych wymagań. 6. Wskazane w Umowie wynagrodzenie Wykonawcy z może ulec zmianie w przypadku zmiany obowiązującej stawki podatku VAT, przyjętej za postawę do kalkulacji Ceny oferty na podstawie działu X ust. 3 SIWZ. Maksymalną granicą zmiany, o której mowa w niniejszym ustępie może być wyłącznie kwota wynikająca ze zmiany stawki podatku VAT. Zmiana dotyczyć może wyłącznie tych części wynagrodzenia, które dotyczą czynności, których wykonanie podlega opodatkowaniu zmienioną stawka podatku VAT. 7. Niezależnie od postanowień ust. 1 przewiduje się możliwość zmiany postanowień Umowy w przypadku, gdy: 1) Zachowanie istniejących postanowień Umowy będzie niemożliwe w skutek nakazów, decyzji, czy innego rodzaju rozstrzygnięć administracji publicznej; 2) Okaże się to konieczne w celu umożliwienia realizacji Umowy w sposób zgodny z powszechnie lub miejscowo obowiązującymi przepisami prawa, a także przepisami regulującymi postępowanie przed Europejskim Urzędem Patentowym (EPO) lub Biurem Patentów i Znaków Towarowych USA (USPTO); 3) Wynikną rozbieżności lub niejasności w Umowie, których nie można usunąć w inny sposób, a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie Umowy zgodnie z jej celem lub w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez Wykonawcę i Zamawiającego. 9. Przewiduje się możliwość zmiany postanowień Umowy również w zakresie, w jakim będzie to konieczne jako logiczne następstwo wynikające ze zmian Umowy dokonanych lub dokonywanych na podstawie ust. 2 - 8 niniejszego działu. 10. Bez względu na postanowienia ust. 2 - 9 niniejszego działu, dopuszczone będą zmiany nie sprzeciwiające się postanowieniom art. 144 ust. 1 ustawy PZP, tj. takie, które nie będą dotyczyć istotnych postanowień zawartej Umowy w stosunku do oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy, z którym zawarta została Umowa. 11. Pod rygorem nieważności, zmiany i uzupełniania umowy, o których mowa w ust. 2 - 10 niniejszego działu wymagają wprowadzenia poprzez zawarcie przez Zamawiającego i Wykonawcę w formie pisemnej aneksu do umowy (żadnej ze stron Umowy nie przysługuje roszczenie o zawarcie aneksu).

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zut.edu.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie, Kancelaria Główna, al. Piastów 17, 70-310 Szczecin (z dekretacją na Dział Zamówień Publicznych) lub osobiście w Dziale Zamówień Publicznych.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 30.11.2011 godzina 12:00, miejsce: Dział Zamówień Publicznych Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie, 70-310 Szczecin, Al. Piastów 48, pok. 404 lub 407, IV piętro..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Wykonanie niniejszego zamówienia podlega współfinansowaniu ze środków UE w ramach projektu nr: WND-POIG.01.03.02-32-077/10-00 Ochrona patentowa rozwiązań z zakresu opakowalnictwa bioimmobilizacji oraz rekultywacji zbiorników wodnych. Wskazany w sekcji III.4.2) warunek udziału w postępowaniu, tj. warunek braku podstaw do wykluczenia wykonawcy z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 - Prawo zamówień publicznych (Dz. U z 2010 r. Nr 113 poz. 759 tekst jednolity z póz. zm.) - dalej ustawa PZP - podlega ocenie w następujący sposób: 1. Ocena spełniania wskazanego warunku udziału w postępowaniu zostanie dokonana na zasadzie ustalenia przez zamawiającego istnienia jednego z dwóch alternatywnych zdań: spełnia - nie spełnia warunek. Zamawiający uzna, iż wykonawca spełnia wskazany warunek, jeżeli: 1) Wykonawca potwierdzi zamawiającemu, iż nie zachodzą wobec niego podstawy do wykluczenia z udziału w niniejszym postępowaniu z przyczyn opisanych w art. 24 ust. 1 dalej ustawy PZP. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie każdy z tych wykonawców potwierdzi zamawiającemu, iż nie zachodzą wobec niego podstawy do wykluczenia z udziału w niniejszym postępowaniu z przyczyn opisanych w art. 24 ust. 1 ustawy PZP. 2) Potwierdzenie, iż wykonawca nie podlega wykluczeniu z udziału w niniejszym postępowaniu z przyczyn opisanych w art. 24 ust. 1 ustawy PZP nastąpi poprzez przedłożenie zamawiającemu wymaganego w tym celu dokumentu, o którym mowa w ust 3 niniejszego działu. 3) Dokument, o którym mowa w pkt 2) zostanie złożony zamawiającemu najpóźniej w terminie wyznaczonym na złożenie oferty w niniejszym postępowaniu lub (w przypadkach, zakresie oraz w sposób wynikający z treści art. 26 ust. 3 ustawy PZP), zostanie złożony zamawiającemu w dodatkowym terminie wyznaczonym przez zamawiającego. 4) Dokumenty, o których mowa w pkt 2) i 3) zostaną złożone zamawiającemu z uwzględnieniem postanowień (w tym postanowień co do formy w jakiej dokumenty mają być złożone) wskazanych ust 4 - 6 niniejszego działu. 5) Dokumenty, o których mowa w pkt 1) - 4) nie będą zawierać okoliczności skutkujących koniecznością wykluczenia wykonawcy (a przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, któregokolwiek z tych wykonawców) z udziału w niniejszym postępowaniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy PZP. 6) W postępowaniu, w ramach wykazania spełnienia warunku, wykonawca (a przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, któregokolwiek z tych wykonawców) nie złoży zamawiającemu nieprawdziwych informacji mających wpływ lub mogących mieć wpływ na wynik prowadzonego postępowania. 2. W kwestiach nieuregulowanych postanowieniami ust 1 niniejszego działu, przy dokonywaniu oceny spełnienia warunków udziału w niniejszym postępowaniu, zastosowanie będzie miała ustawa PZP oraz przepisy wykonawcze do tej ustawy. 3. W celu wykazania (potwierdzenia) spełnienia warunku istnienia braku podstaw do wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu z przyczyn wskazanych w art. 24 ust. 1 ustawy PZP, wykonawca złoży Zamawiającemu oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia. 4. Dokument, o którym mowa w ust 3 składa się w oryginale (na piśmie) lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. Poświadczenie kopii za zgodność z oryginałem następuje poprzez złożenie na kopii pisemnego oświadczenia o treści według następującego wzoru: za zgodność z oryginałem stwierdzono. Oświadczenie o zgodności z oryginałem musi odnosić się do każdej strony przedkładanej kopii dokumentu. Poświadczenia kopii dokumentu za zgodność z oryginałem dokonuje (składa oświadczenie o zgodności kopii z oryginałem) wykonawca, a w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, pełnomocnik, o którym mowa w art. 23 ustawy PZP. 5. Dokument, o których mowa w ust 3 musi być przedłożony w języku polskim. Wymogu języka polskiego nie będą naruszać podane w dokumentach nazwy własne, jak też nazwy i inne określenia dopuszczone zgodnie z obowiązującą ustawą z dnia 7.10.1999 r. o języku polskim (Dz.U z roku 2011 Nr 43, poz. 244 tekst jednolity z póz. zm.). Jeżeli wskazane dokumenty sporządzone są w języku innym niż polski, należy do nich dołączyć ich tłumaczenie na język polski. Zaleca się przedłożenie tłumaczenia z poświadczeniem wykonanym przez tłumacza przysięgłego. 6. W zakresie nie objętym postanowieniami ust 4 i 5 niniejszego działu zastosowanie ma ustawa PZP oraz przepisy wykonawcze do tej ustawy, w tym rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 30.12.2009 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich dokumenty te mogą być składane (Dz. U. Nr 226, poz. 1817)..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak