Szczecin: Dostawa dzienników, tygodników i dwutygodników krajowych w prenumeracie na rok 2012
Numer ogłoszenia: 407860 - 2011; data zamieszczenia: 01.12.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie , Al. Piastów 17, 70-310 Szczecin, woj. zachodniopomorskie, tel. 0-91 449 4250, 449 4042, faks 0-91 449 4690.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Uczelnia publiczna.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawa dzienników, tygodników i dwutygodników krajowych w prenumeracie na rok 2012.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa (sprzedaż i dostarczenie Zamawiającemu) pochodzących od wydawców krajowych dzienników, tygodników i dwutygodników w prenumeracie na rok 2012. 2. Przedmiotem zamówienia objęte są wszystkie te numery tytułów prenumeraty wskazanej w ust. 1 niniejszego działu, które ich wydawca wydał z oznaczeniem na rok 2012 niezależnie od faktycznego czasu wydania (opublikowania) poszczególnego numeru (okres prenumeraty). 3. Przedmiot zamówienia stanowią czasopisma w wersji drukowanej (na papierze). Obok wersji drukowanej czasopisma mogą być zaoferowane również z dodatkowym bezpłatnym dostępem on - line. 4. W zakres przedmiotu zamówienia wchodzą również usługi w zakresie pośredniczenia w kontaktach z wydawcą w sprawach dotyczących prenumeraty, w tym przedstawiania, monitowania, jak również samodzielnego załatwiania ewentualnych reklamacji zgłaszanych przez Zamawiającego. 5. Wykonawca w ofercie może zaproponować dodatkowe, nie wymienione w ust. 1 - 4 niniejszego działu usługi z tytułu tzw. obsługi prenumeraty, które będzie wykonywał względem Zamawiającego..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 22.20.00.00-2, 79.98.00.00-7.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2012.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: W postępowaniu niniejszym wniesienie wadium nie jest wymagane
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
1. O zamówienie niniejsze może ubiegać się Wykonawca, który spełnia warunek dotyczący posiadania wiedzy i doświadczenia, zgodnie z art. 22 ust. 1 pkt 2) ustawy z dnia 29 stycznia 2004 - Prawo zamówień publicznych (Dz. U z 2010 r. Nr 113 poz. 759 tekst jednolity z póz. zm.) - dalej ustawą PZP. Ocena spełniania wskazanego warunku zostanie dokonana przez Zamawiającego na podstawie ustalenia istnienia jednego z dwóch alternatywnych zdań: Wykonawca spełnia warunek albo Wykonawca nie spełnia warunku. Zamawiający uzna, iż Wykonawca wykazał spełnienie warunku posiadania wiedzy i doświadczenia, jeżeli: 1) Wykonawca potwierdzi Zamawiającemu fakt wykonania lub wykonywania przynajmniej trzech zamówień, z których: a) Każde stanowiło (lub stanowi - w przypadku zamówień nie zakończonych) przedmiot odrębnie zawartej umowy obejmującej swoim zakresem dostarczanie prenumeraty dowolnych tytułów oznaczonych numerem ISSN (znormalizowany międzynarodowy numer nadawany każdemu wydawnictwu ciągłemu - widnieje na każdym tytule wydawnictwa ciągłego); b) Każde zostało wykonane (lub jest wykonywane - w przypadku nie zakończonych) należycie. c) Każde było wykonane (lub jest wykonywane - w przypadku zamówień nie zakończonych) w ciągu ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert w niniejszym postępowaniu (a jeżeli okres prowadzenia działalności przez Wykonawcę jest krótszy niż trzy lata, to w tym okresie); d) Przynajmniej jedno było (lub jest - w przypadku zamówień nie zakończonych) o wartości nie mniejszej niż równowartość 50 000 zł (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych). Przez wskazaną wartość Zamawiający rozumiał będzie kwotę stanowiącą cenę zapłaty z tytułu wykonania umowy o prenumeratę, o której mowa w ww. pkt 1 lit a) pomniejszoną o należny podatek VAT. 2) Z zastrzeżeniem wyjątku wskazanego w ust. 2 niniejszego działu, zamówienia wymagane do wykazania na podstawie pkt 1) niniejszego ustępu będą zamówieniami wykonanymi lub wykonywanymi przez Wykonawcę (ocena Zamawiającego dokonywana będzie w oparciu o wyłączne zasoby Wykonawcy), przy czym, w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, ocena spełnienia wskazanego wymogu dokonana zostanie w oparciu o łączne zasoby Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, co w szczególności będzie polegało na tym, że Zamawiający za wystarczające, co do wykazania faktu wykonania lub wykonywania wymaganych zamówień, uzna również potwierdzenie ich realizacji tylko przez niektórych lub jednego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. 3) Potwierdzenie wykonania lub wykonywania zamówień, stosownie do wymagań pkt 1) i 2) niniejszego ustępu nastąpi poprzez przedłożenie Zamawiającemu wymaganych w tym celu dokumentów, o których mowa w ust. 4 pkt 1) i 2) niniejszego działu. Jeżeli kwota wartości wymaganych zamówień na wskazanych dokumentach będzie wyrażona w walucie obcej, dla dokonania oceny spełnienia wymogów wartościowych wskazanych w pkt 1 lit d) niniejszego ustępu, Zamawiający przyjmie kurs sprzedaży tej waluty ustalony przez Narodowy Bank Polski (NBP) na dzień zawarcia umowy o zamówienie, o której mowa w pkt 1 lit a) niniejszego ustępu. 4) Wykonawca złoży Zamawiającemu oświadczenie, o którym mowa w ust. 5 niniejszego działu. 5) Dokumenty, o których mowa w pkt 3) i 4) niniejszego ustępu zostaną złożone Zamawiającemu najpóźniej w terminie wyznaczonym na złożenie oferty w niniejszym postępowaniu lub (w przypadkach, zakresie oraz w sposób wynikający z treści art. 26 ust. 3 ustawy PZP) zostaną złożone Zamawiającemu w dodatkowym terminie wyznaczonym przez Zamawiającego. 6) Dokumenty, o których mowa w pkt 3) - 5) niniejszego ustępu zostaną złożone Zamawiającemu z uwzględnieniem właściwych dla danego dokumentu postanowień ust. 7 - 11 niniejszego działu (w tym postanowień co do formy w jakiej dokumenty mają być złożone). 7) W postępowaniu, w ramach wykazania spełnienia warunku, Wykonawca (a w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie - żaden z Wykonawców), nie złoży Zamawiającemu nieprawdziwych informacji mających wpływ lub mogących mieć wpływ na wynik prowadzonego postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia. 2. Przy wykazywaniu spełnienia warunku posiadania wiedzy i doświadczenia, stosownie postanowień ust. 1 niniejszego działu, Wykonawca może również polegać na usłudze (zasobach) wykonanych przez podmiot prawa inny niż Wykonawca lub Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie - zwany w dalszej części niniejszego ustępu podmiotem trzecim. Dopuszczalność polegania na zasobach podmiotu trzeciego Zamawiający oceni na podstawie i w granicach określonych treścią art. 26 ust. 2b. ustawy PZP, z uwzględnieniem następujących postanowień: 1) Podmiot trzeci będzie uczestniczył w wykonaniu zamówienia objętego niniejszym postępowaniem (np. jako podwykonawca). Ocena spełnienia wskazanego wymogu zostanie dokonana z uwzględnieniem obowiązku przedstawienia Zamawiającemu informacji, jaka część (rodzaj i zakres) zamówienia (umowy o niniejsze zamówienie publiczne) będzie podlegać wykonaniu przez podmiot trzeci. Ocena spełnienia wymogu zgłoszenia informacji wskazującej, jaka część zamówienia podlega wykonaniu przez podmiot trzeci, będzie dokonana na podstawie całości dokumentów przedstawionych przez Wykonawcę w postępowaniu, w tym dokumentów wymaganych na podstawie pkt 3) niniejszego ustępu. 2) Dokumenty, o których mowa w ust 4 niniejszego działu będą wskazywać na wykonanie przez podmiot trzeci usługi wymaganej dla potwierdzenia spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia. 3) Wykonawca złoży Zamawiającemu dokumenty, o których mowa w ust. 6 niniejszego działu. 4) Dokumenty, o których mowa w pkt 2) i 3) niniejszego ustępu zostaną złożone Zamawiającemu najpóźniej w terminie wyznaczonym na złożenie oferty w niniejszym postępowaniu lub (w przypadkach, zakresie oraz w sposób wynikający z treści art. 26 ust. 3 ustawy PZP) zostaną złożone Zamawiającemu w dodatkowym terminie wyznaczonym przez Zamawiającego. 5) Dokumenty, o których mowa w pkt 2) - 4) niniejszego ustępu zostaną złożone Zamawiającemu z uwzględnieniem właściwych dla danego dokumentu postanowień ust 7 - 11niniejszego działu (w tym postanowień co do formy w jakiej dokumenty mają być złożone). 3. W kwestiach nieuregulowanych postanowieniami ust. 1 i 2 niniejszego działu, przy dokonywaniu oceny spełnienia warunku udziału w niniejszym postępowaniu, zastosowanie będzie miała PZP oraz przepisy wykonawcze do tej ustawy. Stosowanie przez Zamawiającego, przy ocenienie spełnienia warunku udziału w postępowaniu, postanowień ust. 2 będzie wykonywane w sposób, który nie narusza, w tym nie zawęża uprawnień Wykonawcy wynikających z art. 26 ust. 2b ustawy PZP 4. W celu wykazania (potwierdzenia) spełniania warunku posiadania wiedzy i doświadczenia, Wykonawca złoży Zamawiającemu następujące dokumenty: a) Wykaz w formie oświadczenia Wykonawcy zawierający wyszczególnienie trzech zamówień ze wskazaniem ich przedmiotu, wartości, dat wykonania oraz podmiotu (odbiorcy), na którego rzecz zostały wykonane. Wykaz powinien zawierać wszystkie informacje pozwalające Zamawiającemu ustalić spełnianie wymogu wskazanego w ust. 1 pkt 1) niniejszego SIWZ, z wyjątkiem informacji o należytym wykonaniu zamówień, która to informacja podlega wykazaniu w sposób wskazany w pkt b) niniejszego ustępu. W przypadku i w zakresie, w jakim Wykonawca wykazuje spełnianie warunku, polegając na zasobach podmiotu trzeciego, zastosowanie mają również postanowienia ust. 2 pkt 2) niniejszego działu. b) Dokument stwierdzający należyte wykonanie każdego z zamówień wymaganych do wyszczególnienia w wykazie, o którym mowa w pkt a) niniejszego ustępu, tj. zamówień na potwierdzenie spełniania wymogu określonego w ust. 1 pkt 1) niniejszego działu. Dokument stwierdzający należyte wykonanie zamówienia jest przedstawiany jako oświadczenie odbiorcy, na którego rzecz zamówienie podlegało wykonaniu (dokumentem takim może być referencja, protokół odbioru lub każdy inny dokument wystawiony przez odbiorcę, z którego wynikać będzie, iż zamówienie zostało wykonane należycie). Dokument (oświadczenie) potwierdzające, należyte wykonanie zamówienia podpisać (wystawić) może również pracownik lub inna osoba dokonująca z upoważnienia odbiorcy, na którego rzecz zamówienie zostało wykonane (Zamawiający domniemuje istnienie upoważnienia). W przypadku i w zakresie, w jakim Wykonawca wykazuje spełnianie warunku, polegając na zasobach podmiotu trzeciego, zastosowanie mają również postanowienia ust. 2 pkt 2) niniejszego działu. 5. Niezależnie od dokumentów, o których mowa w ust. 4, wykonawca złoży zamawiającemu oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, wymagane na podstawie art. 44 ustawy PZP. 6. W przypadku i w zakresie w jakim wykonawca wykazuje spełnianie warunku posiadania wiedzy i doświadczenia, polegając na zasobach podmiotu trzeciego, stosownie do postanowień ust 2, wynikający z art. 26 ust. 2b ustawy PZP obowiązek udowodnienia zamawiającemu faktu dysponowania przez wykonawcę zasobami podmiotu trzeciego niezbędnymi do realizacji zamówienia, wykonawca zrealizować może poprzez przedłożenie zamawiającemu dowolnego dokumentu lub dokumentów (w szczególności dokumentów zawierających zobowiązanie podmiotu trzeciego (np. umowę zlecenia, umowę o dzieło, oświadczenie podmiotu trzeciego, umowę przedwstępną, umowę generalną o współpracy, itd.), z których wynikać będzie łącznie: 1) Zgoda podmiotu trzeciego na posługiwanie się przez wykonawcę, przy wykazywaniu spełnienia wymogu określonego w ust. 1 pkt 1) usługą wykonaną przez podmiot trzeci; 2) Zobowiązanie podmiotu trzeciego do uczestniczenia w realizacji zamówienia objętego niniejszym postępowaniem, wraz ze wskazaniem rodzaju i zakresu czynności, jakie podmiot trzeci zobowiązuje się wykonywać przy realizacji zamówienia (umowy o niniejsze zamówienie publiczne), stosownie do obowiązku w tym zakresie wynikającego z ust. 2 pkt 2). 7. Dokumenty, o których mowa w ust. 4 niniejszego działu składa się w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. Poświadczenie kopii za zgodność z oryginałem następuje poprzez złożenie na kopii pisemnego oświadczenia o treści według następującego wzoru: za zgodność z oryginałem stwierdzono. Oświadczenie o zgodności z oryginałem musi odnosić się do każdej strony przedkładanej kopii dokumentu. Poświadczenia kopii dokumentu za zgodność z oryginałem dokonuje (składa oświadczenie o zgodności kopii z oryginałem) Wykonawca, a w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, ten z Wykonawców, którego dokument dotyczy lub pełnomocnik, o którym mowa w art. 23 ustawy PZP. 8. Dokumenty, o których mowa w ust. 5 i 6 niniejszego działu składa się wyłącznie na piśmie. 9. Dokumenty, o których mowa w ust 4 - 6 niniejszego działu muszą być przedłożone w języku polskim. Wymogu języka polskiego nie będą naruszać podane w dokumentach nazwy własne, jak też nazwy i inne określenia dopuszczone zgodnie z obowiązującą ustawą z dnia 7.10.1999 r. o języku polskim (Dz.U z roku 2011 Nr 43, poz. 244 tekst jednolity z póz. zm.). Jeżeli wskazane dokumenty sporządzone są w języku innym niż polski, należy do nich dołączyć ich tłumaczenie na język polski. Zaleca się przedłożenie tłumaczenia z poświadczeniem wykonanym przez tłumacza przysięgłego. 10. W zakresie nie objętym postanowieniami ust. 4 - 9 mniejszego działu zastosowanie ma ustawa PZP oraz przepisy wykonawcze do tej ustawy, w tym rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 30.12.2009 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich dokumenty te mogą być składane (Dz. U. Nr 226, poz. 1817). 11. Używany w postanowieniach powyższych zwrot podmiot trzeci należy rozumieć w znaczeniu używanym w ust. 2 niniejszego działu.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany zawartej umowy o niniejsze zamówienie publiczne. Zmiana nastąpi wyłącznie w przypadkach i na warunkach wskazanych w ust. 2 - 9 niniejszego działu. 2. Ustalone w Umowie terminy, w tym również ustalony na podstawie działu XVI ust. 6) SIWZ termin załatwienia reklamacji może ulec przedłużeniu, jeżeli jego zachowanie będzie niemożliwe lub poważnie utrudnione z przyczyn niezależnych od Wykonawcy. 3. Dopuszczona będzie możliwość: 1) Pomniejszenia ilości Tytułów prenumeraty lub egzemplarzy poszczególnych Tytułów prenumeraty objętych Umową (połączone z pomniejszeniem wynagrodzenia w stosunku do określonego w Umowie); 2) Zmiana miejsca dostarczenia Tytułu prenumeraty w stosunku do podanych w Umowie. 4. Dopuszczona będzie możliwość zmiany sposobu płatności wynagrodzenia Wykonawcy w stosunku do ustalonego w Umowie na podstawie działu XVI SIWZ. 5. Niezależnie od postanowień ust. 2 - 4 przewiduje się możliwość zmiany postanowień Umowy w przypadku, gdy: 1) Zachowanie istniejących postanowień Umowy będzie niemożliwe w skutek nakazów, decyzji, czy innego rodzaju rozstrzygnięć administracji publicznej; 2) Okaże się to konieczne w celu umożliwienia realizacji Umowy w sposób zgodny z powszechnie lub miejscowo obowiązującymi przepisami prawa; 3) Wynikną rozbieżności lub niejasności w Umowie, których nie można usunąć w inny sposób, a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie Umowy zgodnie z jej celem lub w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez Wykonawcę i Zamawiającego. 6. Przewiduje się możliwość zmiany postanowień Umowy również w zakresie, w jakim będzie to konieczne jako logiczne następstwo wynikające ze zmian umowy dokonanych lub dokonywanych na podstawie ust. 2 - 5 niniejszego działu. 7. Zmiana umowy o niniejsze zamówienie publiczne będzie również dopuszczalna w innych niż wskazane w ust. 2 - 6 niniejszego działu przypadkach, jeżeli nie będą one dotyczyć istotnych postanowień zawartej umowy w stosunku do oferty, na podstawie, której dokonano wyboru wykonawcy (art. 144 ust. 1 ustawy PZP a contrario). 8. W razie pomniejszenia zakresu umowy, o którym mowa w ust. 3 pkt 1) niniejszego działu, zapłatę z tytułu wykonania Umowy podlegająca wpisaniu do aneksu stanowić będzie kwota, o której mowa w dziale XVI ust. 3 SIWZ pomniejszona o kwotę cen jednostkowych Tytułów prenumeraty podlegających wyłączeniu z Umowy. Ceną jednostkową Tytułu prenumeraty będzie kwota stanowiąca iloraz ceny Tytułu prenumeraty w Umowie oraz wskazanej w kolumnie 3 tabeli w załączniku 1 SIWZ ilości zamawianych egzemplarzy tego Tytułu prenumeraty. 9. Pod rygorem nieważności, zmiany Umowy, o których mowa w ust 1 - 8 niniejszego działu, wymagają zachowania formy aneksu podpisanego przez Zamawiającego i Wykonawcę jako stron Umowy (żadnej ze stron nie przysługuje roszczenie o zawarcie aneksu).
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zut.edu.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie, Kancelaria
Główna, al. Piastów 17, 70-310 Szczecin (z dekretacją na Dział Zamówień
Publicznych) lub osobiście w Dziale Zamówień Publicznych.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 09.12.2011 godzina 12:00, miejsce: Dział Zamówień Publicznych Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie, 70-310 Szczecin, Al. Piastów 48, pok. 404 lub 407, IV piętro.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Wskazany w sekcji III.4.2) warunek udziału w postępowaniu, tj. warunek braku podstaw do wykluczenia wykonawcy z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 - Prawo zamówień publicznych (Dz. U z 2010 r. Nr 113 poz. 759 tekst jednolity z póz. zm.) - dalej ustawa PZP - podlega ocenie w następujący sposób: 1. Ocena spełniania wskazanego warunku udziału w postępowaniu zostanie dokonana na zasadzie ustalenia przez zamawiającego istnienia jednego z dwóch alternatywnych zdań: spełnia - nie spełnia warunek. Zamawiający uzna, iż wykonawca spełnia wskazany warunek, jeżeli: 1) Wykonawca potwierdzi zamawiającemu, iż nie zachodzą wobec niego podstawy do wykluczenia z udziału w niniejszym postępowaniu z przyczyn opisanych w art. 24 ust. 1 dalej ustawy PZP. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie każdy z tych wykonawców potwierdzi zamawiającemu, iż nie zachodzą wobec niego podstawy do wykluczenia z udziału w niniejszym postępowaniu z przyczyn opisanych w art. 24 ust. 1 ustawy PZP. 2) Potwierdzenie, iż wykonawca nie podlega wykluczeniu z udziału w niniejszym postępowaniu z przyczyn opisanych w art. 24 ust. 1 ustawy PZP nastąpi poprzez przedłożenie zamawiającemu wymaganego w tym celu dokumentu, o którym mowa w ust 3 niniejszego działu. 3) Dokument, o którym mowa w pkt 2) zostanie złożony zamawiającemu najpóźniej w terminie wyznaczonym na złożenie oferty w niniejszym postępowaniu lub (w przypadkach, zakresie oraz w sposób wynikający z treści art. 26 ust. 3 ustawy PZP), zostanie złożony zamawiającemu w dodatkowym terminie wyznaczonym przez zamawiającego. 4) Dokumenty, o których mowa w pkt 2) i 3) zostaną złożone zamawiającemu z uwzględnieniem postanowień (w tym postanowień co do formy w jakiej dokumenty mają być złożone) wskazanych ust 4 - 6 niniejszego działu. 5) Dokumenty, o których mowa w pkt 1) - 4) nie będą zawierać okoliczności skutkujących koniecznością wykluczenia wykonawcy (a przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, któregokolwiek z tych wykonawców) z udziału w niniejszym postępowaniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy PZP. 6) W postępowaniu, w ramach wykazania spełnienia warunku, wykonawca (a przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, któregokolwiek z tych wykonawców) nie złoży zamawiającemu nieprawdziwych informacji mających wpływ lub mogących mieć wpływ na wynik prowadzonego postępowania. 2. W kwestiach nieuregulowanych postanowieniami ust 1 niniejszego działu, przy dokonywaniu oceny spełnienia warunków udziału w niniejszym postępowaniu, zastosowanie będzie miała ustawa PZP oraz przepisy wykonawcze do tej ustawy. 3. W celu wykazania (potwierdzenia) spełnienia warunku istnienia braku podstaw do wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu z przyczyn wskazanych w art. 24 ust. 1 ustawy PZP, wykonawca złoży Zamawiającemu oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia. 4. Dokument, o którym mowa w ust 3 składa się w oryginale (na piśmie) lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. Poświadczenie kopii za zgodność z oryginałem następuje poprzez złożenie na kopii pisemnego oświadczenia o treści według następującego wzoru: za zgodność z oryginałem stwierdzono. Oświadczenie o zgodności z oryginałem musi odnosić się do każdej strony przedkładanej kopii dokumentu. Poświadczenia kopii dokumentu za zgodność z oryginałem dokonuje (składa oświadczenie o zgodności kopii z oryginałem) wykonawca, a w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, pełnomocnik, o którym mowa w art. 23 ustawy PZP. 5. Dokument, o których mowa w ust 3 musi być przedłożony w języku polskim. Wymogu języka polskiego nie będą naruszać podane w dokumentach nazwy własne, jak też nazwy i inne określenia dopuszczone zgodnie z obowiązującą ustawą z dnia 7.10.1999 r. o języku polskim (Dz.U z roku 2011 Nr 43, poz. 244 tekst jednolity z póz. zm.). Jeżeli wskazane dokumenty sporządzone są w języku innym niż polski, należy do nich dołączyć ich tłumaczenie na język polski. Zaleca się przedłożenie tłumaczenia z poświadczeniem wykonanym przez tłumacza przysięgłego. 6. W zakresie nie objętym postanowieniami ust 4 i 5 niniejszego działu zastosowanie ma ustawa PZP oraz przepisy wykonawcze do tej ustawy, w tym rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 30.12.2009 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich dokumenty te mogą być składane (Dz. U. Nr 226, poz. 1817)..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie