Adres strony internetowej, na której Zamawiający udostępnia Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia:
www.zut.edu.pl


Szczecin: Wykonanie instalacji wentylacji technologicznej w piwnicy oraz na pierwszym i drugim piętrze budynku CDBN wraz z dostawą i montażem: urządzeń elektronicznej kontroli dostępu w ramach projektu pt.: Budowa Centrum Dydaktyczno-Badawczego Nanotechnologii.
Numer ogłoszenia: 11637 - 2012; data zamieszczenia: 11.01.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie , Al. Piastów 17, 70-310 Szczecin, woj. zachodniopomorskie, tel. 0-91 449 4250, 449 4042, faks 0-91 449 4690.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Uczelnia publiczna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie instalacji wentylacji technologicznej w piwnicy oraz na pierwszym i drugim piętrze budynku CDBN wraz z dostawą i montażem: urządzeń elektronicznej kontroli dostępu w ramach projektu pt.: Budowa Centrum Dydaktyczno-Badawczego Nanotechnologii..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na wykonaniu w piwnicy, a także na pierwszym i drugim piętrze budynku Centrum Dydaktyczno - Badawczego Nanotechnologii zlokalizowanym w Szczecinie przy al. Piastów 45 - 50 (działka nr 20/8 obręb 1042 w ewidencji miasta Szczecin) instalacji wentylacji technologicznej wraz z dostawą i montażem urządzeń elektronicznej kontroli dostępu w ramach projektu Budowa Centrum Dydaktyczno-Badawczego Nanotechnologii. 2. Roboty budowlane, o których w ust. 1 niniejszego działu podlegają wykonaniu po zakończeniu przedsięwzięcia budowlanego p.n. Budowa Centrum Dydaktyczno Badawczego Nanotechnologii realizowanego w oparciu umowę o zamówienie publiczne ZP/ATI/CDBN/03/2010 zawartą w dniu 17.01.2011 r. - zwaną dalej Umową ZP/ATI/CDBN/03/2010 (informację o zawarciu Umowy ZP/ATI/CDBN/03/2010 zamieszczono w Urzędzie Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich w dniu 25.01.2011 r. pod numerem 2011/S 16 023698), kiedy do wyłącznej dyspozycji Wykonawcy w celu wykonania niniejszego zamówienia oddany będzie mógł być teren budowy z wykonanym budynkiem CDBN. Zamawiający informuje, iż zgodnie z ww. Umową ZP/ATI/CDBN/03/2010: a) Przedmiot robót objętych Umową ZP/ATI/CDBN/03/2010 oprócz budowy budynku CDBN obejmuje również zagospodarowanie terenu wokół (w otoczeniu) budynku CDBN; b) Termin końcowy oddania Zamawiającemu budynku CDBN (wraz z zagospodarowanym terenem wokół budynku), a tym samym zwolnienia terenu budowy (powrót do wyłącznego dysponowania terenem budowy przez Zamawiającego) został wyznaczony na dzień 30.09.2012 r.; c) Budynek CDBN (wraz z zagospodarowanym terenem wokół budynku) zostanie wydany Zamawiającemu w stanie po uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie wskazanego obiektu. 3. Mając na uwadze okoliczności wskazane w ust. 2 niniejszego działu, w zakres robót objętych przedmiotem niniejszego zamówienia wchodzi również wykonanie robót przygotowawczo - odtworzeniowych w budynku CDBN stanowiących: a) Roboty demontażowo - rozbiórkowe tych elementów robót zastanych przez Wykonawcę w budynku CDBN, których demontaż lub rozbiórka jest niezbędna w celu wykonania robót budowlanych wskazanych w ust. 1 niniejszego działu; b) Roboty zmierzające do przywrócenia stanu pierwotnego elementów wykończenia (w tym kolorystyki) budynku CDBN oraz jego otoczenia, w zakresie w jakim były one przedmiotem robót demontażowo - rozbiórkowych. Z zastrzeżeniem skutków (konsekwencji) wykonania robót, o których mowa w ust. 1 niniejszego działu, przez stan pierwotny Zamawiający rozumie stan wykonania elementów wykończeniowych, jaki istniał po wykonaniu robót budowlanych wynikającym z Umowy ZP/ATI/CDBN/03/2010 a przed przystąpieniem przez Wykonawcę do wykonaniu robót demontażowo - rozbiórkowych. 4. Do obowiązków Wykonawcy wchodzi również uzyskanie dla Zamawiającego prawomocnego (ostatecznego) pozwolenia na użytkowanie budynku CDBN w stanie, w jakim obiekt ten będzie się znajdował po wykonaniu robót objętych przedmiotem niniejszego zamówienia. 5. Przez używane w niniejszej sekcji odwołania się do zwrotu Dział rozumieć należy niniejszą sekcję II.1.3).

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.30.00.00-0.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 29.03.2013.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Warunkiem ubiegania się Wykonawcy o udzielenie niniejszego zamówienia jest wniesienie Zamawiającemu wadium w wysokości 80 000 zł (słownie: osiemdziesiąt tysięcy złotych). 2. Zamawiający dopuszcza wniesienie wadium w jednej lub kilku następujących formach: 1) Poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 2) Gwarancjach bankowych; 3) Gwarancjach ubezpieczeniowych; 4) Poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 09.11. 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275); 5) W pieniądzu, wpłaconym przelewem na następujący rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Zachodni WBK S.A III Oddział w Szczecinie Nr rachunku: 02 1090 1492 0000 0000 4903 0242 Kod SWIFT zamawiającego: WBK PPLPP 3. Ostatecznym terminem wniesienia wadium Zamawiającemu jest termin składania ofert w niniejszym postępowaniu. Wadium wnosi się na czas nie krótszy niż termin związania ofertą w niniejszym postępowaniu. 4. Wadium wnoszone w pieniądzu uważać się będzie za wniesienie z chwilą uznania rachunku, o którym mowa w ust. 2 pkt 5) niniejszego działu. 5. Treść uprawnień Zamawiającego wynikająca z dokumentu wadium wniesionego w formach wskazanych w ust. 2 pkt 1) - 4) niniejszego działu musi wskazywać na niniejsze postępowanie i umożliwiać spieniężenie wadium na pełną kwotę, bezwarunkowo i nieodwołalnie na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, przy zajściu okoliczności wskazanych w ust. 6 niniejszego działu. Jeżeli dokumenty wadium wniesionego w formach wskazanych w ust. 2 pkt 1) - 4) niniejszego działu sporządzone są w języku innym niż polski, należy do nich dołączyć ich tłumaczenie na język polski. Zaleca się przedstawienie tłumaczenia z poświadczeniem wykonanym przez tłumacza przysięgłego. 6. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami w przypadku wystąpienia przynajmniej jednej z następujących okoliczności: 1) Wykonawca, którego oferta została wybrana wezwany do zawarcia umowy o wykonanie niniejszego zamówienia odmówi podpisania tej umowy na warunkach określonych w jego ofercie lub zawarcie z nim takiej umowy stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po jego stronie; 2) Wykonawca nie wniósł, wymaganego na podstawie działu XIV specyfikacji, zabezpieczenia należytego wykonania umowy 3) Wykonawca, w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 PZP nie złoży dokumentów, o których mowa w art. 25 ust. 1 PZP, lub pełnomocnictw, chyba, że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 7. Z zastrzeżeniem wynikającym z postanowień ust. 6 niniejszego działu, Zamawiający zwróci Wykonawcy wadium wniesione w niniejszym postępowaniu na podstawie i na zasadach określonych w art. 46 ust. 1, 1a., 2 i 4 PZP. 8. Postanowienia ust. 1 - 6 niniejszego działu będą miały zastosowanie również w sytuacji wskazanej w art. 46 ust. 3 PZP, z tym, że termin do wniesienia wadium określi Zamawiający w żądaniu do ponownego wniesienia wadium. 9. Przez używane w niniejszej sekcji odwołania się do zwrotu Dział rozumieć należy niniejszą sekcję III.1)

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Terminy wykonania robót budowlanych objętych umową o niniejsze zamówienie publiczne - zwaną w dalszej części niniejszego działu Umową lub Umową o niniejsze zamówienie - w tym termin, o którym mowa w § 6 ust. 1 Wzoru umowy oraz terminy wskazane w Harmonogramie rzeczowo - finansowym sporządzonym na podstawie działu XIV ust. 9 i 10 specyfikacji istotnych warunków zamówienia (dalej specyfikacja) mogą ulec wydłużeniu w następujących przypadkach: 1) Zachodzić będzie konieczność lub wola Zamawiającego udzielenia zamówień, w tym robót budowlanych nie objętych Umową, w szczególności usług lub robót budowlanych wymagających udzielenia na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5) ustawy z dnia 29 stycznia 2004 - Prawo zamówień publicznych (Dz. U z 2010 r. Nr 113 poz. 759 tekst jednolity z póz. zm.) - dalej PZP - lub możliwych do udzielenia na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 6) PZP (wydłużenie nastąpi maksymalnie o czas przez jaki wykonywane będą zamówienia nieobjęte Umową); 2) Niezawinionych przez Wykonawcę opóźnień Zamawiającego w wykonaniu czynności, od których uzależniona jest możliwość wykonania obowiązków wynikających z Umowy, w szczególności opóźnień w przekazaniu terenu budowy, opóźnień w przystąpieniu do dokonania odbiorów robót, czy też opóźnień w przekazaniu Wykonawcy lub osobom trzecim stosownych dokumentów niezbędnych do realizacji Umowy (wydłużenie nastąpi maksymalnie o czas w jakim Zamawiający pozostawał w opóźnieniu); 3) Wstrzymania przez Zamawiającego prac objętych Umową (zawieszenie terminów wynikających z Umowy), w szczególności z powodu opóźnienia, zawieszenia, wstrzymania lub zaprzestania przekazywania Zamawiającemu środków finansowych w ramach finansowania przez podmiot, o którym mowa w dziale I ust. 16 specyfikacji (wydłużenie nastąpi maksymalnie o czas przez jaki miało miejsce zawieszenia); 4) Wystąpienia warunków atmosferycznych powodujących, iż nie jest możliwe należyte i zgodne z regułami sztuki budowlanej i wiedzy technicznej wykonanie robót. Okoliczność ta wymaga jednak potwierdzenia przez Zamawiającego, w szczególności poprzez informację uzyskaną w tej kwestii w lokalnej stacji meteorologicznej (wydłużenie nastąpi maksymalnie o czas trwania wskazanej przeszkody); 5) Wstrzymania realizacji prac objętych Umową, w tym robót budowlanych przez właściwe instytucje, organy administracji publicznej, bądź orzeczeniem sądu (wydłużenie nastąpi maksymalnie o czas wstrzymania prac objętych Umową); 6) Przedłużających się terminów postępowań przed organami administracji publicznej oraz sądami o wydanie decyzji lub innego rodzaju rozstrzygnięć niezbędnych do wykonania prac objętych Umową w tym uzyskania prawomocnego pozwolenia na użytkowanie Obiektu, z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę (wydłużenie nastąpi maksymalnie o czas trwania wskazanej przeszkody); 7) Z powodu Siły wyższej. Przez siłę wyższą będą rozumiane wszelkie wydarzenia, istniejące lub mogące zaistnieć w przyszłości, które mają wpływ na realizację umowy, znajdujące się poza realną kontrolą Zamawiającego i Wykonawcy i których nie można było przewidzieć lub, które, choć przewidywalne, były nie¬uniknione, nawet po przedsięwzięciu przez zamawiającego lub wykonawcę wszelkich uzasadnionych kroków dla uniknięcia takich wydarzeń. Za wystąpienie Siły wyższej uznane będą w szczególności takie wydarzenia, jak: zamieszki, wojny, pożary, powodzie, huragany, trzęsienia ziemi, pro¬mieniowanie, epidemie, strajk generalny lub branżowy trwający dłużej niż 5 dni (wydłużenie nastąpi maksymalnie o czas trwania wskazanej przeszkody). 2. Termin, o którym mowa w § 6 ust. 1 Wzoru umowy oraz terminy wskazane w Harmonogramie rzeczowo-finansowym sporządzonym na podstawie działu XIV ust. 6 i 7 specyfikacji mogą ulec wydłużeniu również w przypadku: 1) Opóźnień Zamawiającego skutkujących brakiem możliwości rozpoczęcia wykonywania robót budowlanych objętych Umową przed dniem 01.11.2012 r., w szczególności opóźnień, które spowodowane zostały przedłużającym się postępowaniem o udzielenie niniejszego zamówienia na skutek wniesionych w tym postępowaniu środków odwoławczych (wydłużenie nastąpi maksymalnie o termin jaki upłynął pomiędzy faktycznym rozpoczęciem robót a dniem 01.11.2012 r.) ; 2) Wprowadzenia zmian do Umowy wskazanych w ust. 3 - 20 niniejszego działu, jeżeli zmiany te mają lub mogą mieć wpływ na zdolność Wykonawcy do realizacji postanowień Umowy przewidzianych dla nich postanowieniem § 6 Wzoru umowy. 3. W celu zmniejszenia rozmiarów lub kosztów wykonania robót przygotowawczo - odtworzeniowych, o których mowa w dziale II ust. 3 specyfikacji, dopuszczona zostanie możliwość zmiany Umowy (w tym w szczególności postanowień § 3 ust. 1 i 2 Wzoru umowy), tak aby rozpoczęcie wykonywania robót lub innych objętych przedmiotem Umowy prac mogło nastąpić przed dniem 01.10.2012 r. 4. Wskazana w ust. 3 niniejszego działu możliwość zmiany Umowy może: 1) Obejmować swoim zakresem zarówno całość, jak też tylko część robót lub innych prac objętych Umową o niniejsze zamówienie; 2) Przewidywać rozpoczęcie i prowadzenie robót lub innych prac objętych Umową o niniejsze zamówienie tak po wykonaniu Umowy ZP/ATI/CDBN/03/2010 (umowa, o której mowa w dziale II ust. 2 specyfikacji), jak też również już w trakcie wykonywania robót z Umowy ZP/ATI/CDBN/03/2010 (przed oddaniem Zamawiającemu do użytkowania budynku CDBN, a zatem na terenie budowy administrowanym przez wykonawcę umowy ZP/ATI/CDBN/03/2010). 5. Jeżeli zmiana wskazana w ust. 3 i 4 niniejszego działu polegać będzie na dopuszczeniu wykonywania robót z Umowy o niniejsze zamówienie razem (na tym samym terenie budowy) z robotami wykonywanymi na podstawie Umowy ZP/ATI/CDBN/03/2010 (umowa, o której mowa w dziale II ust. 2 specyfikacji), zmiana taka przewidywać będzie również, że przez czas wykonywania robót z Umowy o niniejsze zamówienie na terenie budowy administrowanym przez wykonawcę umowy ZP/ATI/CDBN/03/2010: 1) Funkcję kierownika budowy pełnić będzie kierownik budowy wyznaczony na podstawie Umowy ZP/ATI/CDBN/03/2010; 2) Wykonawca umowy o niniejsze zamówienie podporządkuje się kierownikowi budowy z Umowy ZP/ATI/CDBN/03/2010 w sprawach związanych z bezpieczeństwem (w tym przepisami BHP i ppoż.), organizacją ruchu na terenie budowy, zarządzania terenem budowy, a także innych sprawach, w których podejmowanie decyzji należy, zgodnie z ustawą Prawo budowlane, do kierownika budowy; 3) Osoba wskazana w Umowie o niniejsze zamówienie jako kierownik budowy pełnić będzie funkcję koordynatora robót i reprezentanta Wykonawcy Umowy o niniejsze zamówienie względem kierownika budowy z Umowy ZP/ATI/CDBN/03/2010; 4) Zamiast przekazania terenu budowy (co byłoby niemożliwe, gdyż terenem budowy administruje wykonawca umowy ZP/ATI/CDBN/03/2010) Wykonawcy udostępniony zostanie jednorazowo lub sukcesywnie tzw. front robót przez który rozumiane będzie zlokalizowane na terenie budowy miejsce wykonania robót objętych Umową o niniejsze zamówienie. 6. W warunkach wskazanych w ust. 5 niniejszego działu, zmiana Umowy o niniejsze zamówienie może łączyć się podwyższeniem wynagrodzenia, o którym mowa w § 9 ust. 1 Wzoru umowy, przy czym okolicznością stanowiąca podstawę wzrostu wynagrodzenia będzie opłata wynikająca z ewentualnie wyznaczonych przez wykonawcę Umowy ZP/ATI/CDBN/03/2010 (administrującego terenem budowy) kosztów: 1) Korzystania z infrastruktury budowy, w tym kosztów stałych istniejącego zaplecza socjalno - biurowego, ochrony terenu budowy, wywozu nieczystości bytowych, mediów, ogrodzenia, placów utwardzonych, dróg utwardzonych, zagospodarowania budowy, przyłączy na potrzeby budowy oraz oświetlenie budowy; 2) Zwiększenia wysokości wynagrodzenia kierownika ze względu zwiększony zakres obowiązków łączący się z wykonaniem robót objętych Umową o niniejsze zamówienie na tym samym terenie budowy co robota objęta Umową ZP/ATI/CDBN/03/2010. 7. Możliwość zwiększenia wynagrodzenia w przypadkach i na warunkach wskazanych w ust. 6 niniejszego działu nie będzie dopuszczalna w sytuacji, jeżeli stroną Umowy o niniejsze zamówienie będzie wykonawca Umowy ZP/ATI/CDBN/03/2010. Postanowienie dotyczy również sytuacji, jeżeli wykonawca Umowy ZP/ATI/CDBN/03/2010 złoży w niniejszym postępowaniu ofertę jako jeden z wykonawców oferty wspólnej. 8. Dopuszczona będzie możliwość pomniejszenia zakresu rzeczowego Umowy o niniejsze zamówienie (wyłączenia części robót lub innych prac z zakresu Umowy) ponad limit wskazany w § 3 ust. 6 Wzoru umowy, połączona z pomniejszeniem wynagrodzenia, o którym mowa w § 9 ust. 1 Wzoru umowy. 9. Pomniejszenie wynagrodzenia, o którym mowa w ust. 8 niniejszego działu nastąpi w oparciu o dane zawarte w kosztorysie, o którym mowa w dziale XIV ust. 4 i 5 specyfikacji. Jeżeli we wskazanym kosztorysie brak będzie wystarczających danych do pomniejszenia wynagrodzenia adekwatnie do wartości wyłączonych robót lub innych prac, pomniejszenie wynagrodzenia nastąpi w takim przypadku w oparciu o opinię biegłego rzeczoznawcy powołanego do wyceny pomniejszonego zakresu rzeczowego Umowy. Koszty wydania opinii ponosi strona Umowy, która wystąpi o wskazaną jej zmianę, chyba że konieczność zmniejszenia zakresu rzeczowego Umowy będzie wynikiem postępowania strony drugiej. Zamiast opinii rzeczoznawcy strony Umowy mogą również posłużyć się cennikami i innymi koniecznymi danymi publikowanymi w katalogach Sekocenbudu, jako danymi stanowiącymi podstawę ustalenia kwoty zmniejszenia wynagrodzenia umownego. Jeżeli strony umowy nie uzgodnią dane inaczej, jako podstawę ustalenia wysokości pomniejszonego wynagrodzenia przyjęte zostaną dane kalkulacyjne według cen obowiązujących na moment zawarcia Umowy o niniejsze zamówienie, a jeżeli od tego czasu nastąpiło zwiększenie wynagrodzenia Wykonawcy w umowie, z uwzględnieniem okoliczności stanowiących podstawę zwiększenia. 10. Dopuszczona będzie możliwość zmiany Umowy (w tym również jej załącznika, jakim jest dokumentacja projektowa lub załącznika nr 5 SIWZ) poprzez dopuszczenie robót zamiennych, a także zastosowania materiałów lub urządzeń budowlanych zamiennych z powodu zgłoszonej przez Wykonawcę niemożliwości lub poważnego utrudnienia pozyskania materiałów lub urządzeń budowlanych przyjętych w Umowie przed zmianą. Wskazana możliwość (przypadek) zmiany Umowy będzie niedopuszczalny, jeżeli miałaby prowadzić do zastosowania materiałów lub urządzeń budowlanych o jakości niższej niż wymagana na podstawie Umowy, bądź zmiana połączona byłaby z roszczeniem Wykonawcy o zwiększenie wynagrodzenia Wykonawcy. 11. Dopuszczona będzie możliwość zmiany Umowy (w tym również jej załącznika, jakim jest dokumentacja projektowa lub załącznika nr 5 SIWZ) poprzez dopuszczenie robót zamiennych, a także zastosowania materiałów lub urządzeń budowlanych zamiennych w innym przypadku niż wskazany w ust. 10 niniejszego działu, w szczególności w celu możliwości uwzględnienia zmian objętych kompetencją nadzoru autorskiego, bądź też: 1) Z powodu konieczności wprowadzenia zmian do stanowiącej załącznik Umowy dokumentacji projektowej, w tym zmian mających na celu usunięcia błędów projektowych, niezgodności z prawem, bądź też zmian mających na celu uwzględnienia rozstrzygnięć (w tym nakazów) organów administracji publicznej lub sądu; 2) Z powodu wprowadzenia zmian do treści załącznika nr 5 SIWZ, w tym poprzez sporządzenie tzw. dokumentacji powykonawczej w wyniku wykonywania Umowy ZP/ATI/CDBN/03/2010; 3) Gdy, zmiany mogą się przyczynić skrócenia terminu wykonania robót, obniżenia kosztów wykonania Umowy po stronie Zamawiającego, bądź uzyskania innych dodatkowych korzyści dla Zamawiającego w stosunku do korzyści wynikających z Umowy przed zmianą. 12. Zmiany Umowy, o których mowa w ust. 11 niniejszego działu mogą łączyć się ze zmianą (wzrostem lub obniżeniem) wynagrodzenia z Umowy. Zmiana wynagrodzenia (w tym jego powiększenie) nastąpi w oparciu o dane zawarte w kosztorysie, o którym mowa w dziale XIV ust. 4 i 5 specyfikacji. Jeżeli we wskazanym kosztorysie brak będzie wystarczających danych do zmiany wynagrodzenia, zmiana zostanie dokonana w oparciu o dane (w tym ceny) zawarte w katalogach publikowanych przez Sekocenbud. Jeżeli Strony nie ustalą inaczej, jako podstawę ustalenia wysokości zmiany wynagrodzenia przyjęte zostaną dane (w tym ceny) opublikowane w Sekocenbudu jako obowiązujące na moment dokonania zmiany. Strony mogą również ustalić kwotę zmiany wynagrodzenia w oparciu o opinię biegłego rzeczoznawcy. Koszty wydania opinii ponosi strona Umowy, która wystąpi o wskazaną jej zmianę, chyba że konieczność wprowadzenia zmiany będzie wynikiem postępowania strony drugiej. 13. Dopuszczalna będzie zmiana ustalonego w Umowie wynagrodzenia Wykonawcy w przypadku zmiany obowiązującej stawki podatku VAT. Maksymalną granicą zmiany, o której mowa w niniejszym ustępie może być wyłącznie kwota wynikająca ze zmiany stawki podatku VAT. Zmiana dotyczyć może wyłącznie tych części wynagrodzenia, które dotyczą czynności, których wykonanie podlega opodatkowaniu zmienioną stawka podatku VAT. 14. Dopuszczona będzie możliwość zmiany określonego w Umowie sposobu, terminu i innych warunków płatności wynagrodzenia za wykonanie zamówienia, w stosunku do postanowień umowy, w szczególności w sytuacji, gdy wymagać tego będą obowiązujące przepisy prawa. 15. Dopuszczona zostanie również zmiana każdej ze wskazanych w Umowie osób, o których mowa w dziale VI ust. 3 specyfikacji. Warunkiem możliwości dokonania wskazanej zmiany będzie zmiana na osobę spełniającą warunki określone w dziale VI ust. 3) specyfikacji, przy jednoczesnym wykazaniu Zamawiającemu dowodów potwierdzających spełnianie tych wymagań. 16. Jeżeli zamiar wykonania robót budowlanych objętych przedmiotem niniejszego postępowania przy udziale podwykonawców Wykonawca zgłosi Zamawiającemu dopiero po zawarciu Umowy o niniejsze zamówienie publiczne (przy zawarciu umowy w jej zakres nie weszły postanowienia § 13a Wzoru umowy), dopuszczona zostanie zmiana umowy polegająca na włączeniu w jej zakres postanowień § 13a Wzoru Umowy, z tym że w miejsce ust. 1 wskazanego paragrafu wejdą postanowienia ze wskazaniem robót objętych podwykonawstwem bez powoływania się na ofertę Wykonawcy. 17. Jeżeli przy wykazywaniu spełnienia warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa w dziale V ust. 1 pkt 2) specyfikacji (warunek dotyczący posiadania wiedzy i doświadczenia) Wykonawca powołał się na zasoby podmiotu trzeciego i stosownie do obowiązku wskazanego w dziale VI ust. 2 pkt 1) specyfikacji, podmiot ten uczestniczyć będzie w wykonaniu Umowy, dopuszczalna będzie również zmiana tej Umowy polegająca na zastąpieniu tego podmiotu nowym podmiotem trzecim uczestniczącym w wykonaniu Umowy. Warunkiem dokonania wskazanej zmiany będzie uprzedni obowiązek wykazania przez Wykonawcę, że zasoby nowego podmiotu trzeciego pozwałaby Wykonawcy wykazać spełnienie warunku udziału w postępowaniu, stosownie do wymogów w tym zakresie podanych w dziale VI ust. 1 i 2 specyfikacji. 18. Niezależnie od postanowień ust. 1 - 17 przewiduje się możliwość zmiany postanowień Umowy w przypadku, gdy: 1) Nastąpi zmiana powszechnie lub miejscowo obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizacje umowy; 2) Zachowanie istniejących postanowień umowy będzie niemożliwe w skutek nakazów, decyzji, czy innego rodzaju rozstrzygnięć administracji publicznej; 3) Okaże się to konieczne w celu umożliwienia realizacji umowy w sposób zgodny z powszechnie lub miejscowo obowiązującymi przepisami prawa; 4) Wynikną rozbieżności lub niejasności w umowie, których nie można usunąć w inny sposób, a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie umowy zgodnie z jej celem lub w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez Wykonawcę i Zamawiającego. 19. Przewiduje się możliwość zmiany postanowień Umowy o niniejsze zamówienie również w zakresie, w jakim będzie to konieczne jako logiczne następstwo wynikające ze zmian umowy dokonanych lub dokonywanych na podstawie ust. 1 - 18 niniejszego działu, w szczególności dopuszczalna będzie zmiana Harmonogramu rzeczowo - finansowego bez zachowania wymogów wskazanych w dziale XIV ust. 10 specyfikacji, niemożliwych do spełnienia na etapie dokonywania zmiany. 20. Bez względu na postanowienia ust. 1 - 19 niniejszego działu, dopuszczone będą zmiany nie sprzeciwiające się postanowieniom art. 144 ust. 1 PZP, tj. takie, które nie będą dotyczyć istotnych postanowień zawartej umowy w stosunku do oferty, na podstawie, której dokonano wyboru wykonawcy, z którym zawarta została umowa o niniejsze zamówienie. 21. Pod rygorem nieważności, zmiany i uzupełniania umowy, o których mowa w ust. 1 - 20 wymagają wprowadzenia poprzez zawarcie przez Zamawiającego i Wykonawcę w formie pisemnej aneksu do Umowy o niniejsze zamówienie. Z wyjątkiem przypadku wskazanego w ust. 1 pkt 4) niniejszego działu, żadnej ze stron Umowy nie przysługuje roszczenie o zawarcie aneksu. Zgoda Zamawiającego na aneks będzie uzależniona od braku przeszkód w tym zakresie wskazanych w ust. 22 niniejszego działu. Zamawiający zastrzega sobie również prawo uprzedniego negocjowania z Wykonawcą zakresu zmian do Umowy. Przy ustalaniu kwoty zwiększonego wynagrodzenia na podstawie ust. 6 niniejszego działu Zamawiający ma prawo negocjowania wysokości kwoty zwiększonego wynagrodzenia również z uwzględniającym faktu oszczędności poczynionych przez Wykonawcę Umowy o niniejsze zamówienie z tytułu wcześniejszego rozpoczęcia robót, w szczególności poprzez: 1) Zmniejszenie rozmiarów lub kosztów wykonania robót przygotowawczo - odtworzeniowych, o których mowa w dziale II ust. 3 specyfikacji (odpowiednio Prace przygotowawczo-odtworzeniowe we Wzorze umowy; 2) Zmniejszenia kosztów organizacji terenu budowy w ramach Umowy o niniejsze zamówienie w skutek wcześniejszego rozpoczęcia obje tych nią robót (wcześniejsze rozpoczęcie robót umożliwia wcześniejsze ich wykonanie). 22. Zmiany umowy o niniejsze zamówienie publiczne, o których mowa w ust. 1 - 19 niniejszego działu będą dokonane, jeżeli nie będą naruszać zobowiązań Zamawiającego wynikających z postanowień § 4 ust. 4 - 9 umowy o dofinansowanie Projektu, o której mowa w dziale I ust. 16 specyfikacji. 23. Wskazane w niniejszym dziale przyczyny (możliwości) wprowadzenia zmian Umowy mogą wystąpić na podstawie jednego lub większej liczny aneksów. Podstawę tego samego aneksu może stanowić zarówno tylko jedna lub też więcej niż jedna przyczyna (możliwość zmiany Umowy) spośród przyczyn wskazanych w niniejszym dziale. Wydłużenie terminów Umowy dokonywane w aneksie na podstawie więcej niż jednej przyczyny, spośród wskazanych w ust. 1 i 2 niniejszego działu, uprawnia do wydłużenia terminu w zakresie przewidzianym dla przyczyny o najdłuższym terminie wydłużenia. 24. Zmiana Umowy na podstawie postanowień powyższych niniejszego działu nie może naruszać dyspozycji art. 140 PZP.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zut.edu.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie, Kancelaria Główna, al. Piastów 17, 70-310 Szczecin (z dekretacją na Dział Techniczny) lub osobiście w Dziale Technicznym.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 26.01.2012 godzina 12:00, miejsce: Kancelaria Główna Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie, 70-310 Szczecin, al. Piastów 17, pok. 119..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Wykonanie niniejszego zamówienia podlega współfinansowaniu ze środków ze środków Unii Europejskiej na podstawie umowy o dofinansowanie nr UDA-POIS.13.01-054/08-00 w ramach projektu Budowa Centrum Dydaktyczno - Badawczego Nanotechnologii. POIS.13.01.00-00-054/08 w ramach działania 13.1 priorytetu XIII Programu operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007 - 2013. Wskazany w sekcji III.4.2) warunek udziału w postępowaniu, tj. warunek braku podstaw do wykluczenia wykonawcy z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 - Prawo zamówień publicznych (Dz. U z 2010 r. Nr 113 poz. 759 tekst jednolity z póz. zm.) - dalej PZP - podlega ocenie w następujący sposób: 1. O zamówienie niniejsze mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z ubiegania się o zamówienie publiczne z przyczyn wskazanych w art. 24 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 - Prawo zamówień publicznych (Dz.U z dnia 25 czerwca 2010 r. Nr 113 poz. 759 tekst jednolity z póz. zm.) - dalej PZP. Ocena spełniania wskazanego warunku udziału w postępowaniu zostanie dokonana na zasadzie ustalenia przez Zamawiającego istnienia jednego z dwóch alternatywnych zdań: spełnia/nie spełnia warunek. Zamawiający uzna, iż Wykonawca spełnia wskazany warunek, jeżeli: 1) Wykonawca potwierdzi Zamawiającemu, iż nie zachodzą wobec niego podstawy do wykluczenia z udziału w niniejszym postępowaniu z przyczyn opisanych w art. 24 ust. 1 PZP. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie każdy z tych wykonawców potwierdzi Zamawiającemu, iż nie zachodzą wobec niego podstawy do wykluczenia z udziału w niniejszym postępowaniu z przyczyn opisanych w art. 24 ust. 1 PZP. 2) Potwierdzenie, iż Wykonawca nie podlega wykluczeniu z udziału w niniejszym postępowaniu z przyczyn opisanych w art. 24 ust. 1 PZP nastąpi poprzez przedłożenie Zamawiającemu wymaganych w tym celu dokumentów, o których mowa w 3 - 5 niniejszego działu. 3) Dokumenty, o których mowa w pkt 2) niniejszego ustępu zostaną złożone Zamawiającemu najpóźniej w terminie wyznaczonym na złożenie oferty w niniejszym postępowaniu lub (w przypadkach, zakresie oraz w sposób wynikający z treści art. 26 ust. 3 PZP) zostaną złożone Zamawiającemu w dodatkowym terminie wyznaczonym przez Zamawiającego. 4) Dokumenty, o których mowa w pkt 2 i 3) niniejszego ustępu zostaną złożone Zamawiającemu z uwzględnieniem właściwych dla danego dokumentu postanowień (w tym postanowień co do formy w jakiej dokumenty mają być złożone) wskazanych w 6 - 8 niniejszego działu. 5) Dokumenty, o których mowa w ust. 2 - 4) niniejszego ustępu nie będą zawierać okoliczności skutkujących koniecznością wykluczenia Wykonawcy z udziału w niniejszym postępowaniu na podstawie art. 24 ust. 1 PZP. 6) W postępowaniu, w ramach wykazania spełnienia warunku, Wykonawca nie złoży Zamawiającemu nieprawdziwych informacji mających wpływ lub mogących mieć wpływ na wynik prowadzonego postępowania. 2. W kwestiach nieuregulowanych postanowieniami ust. 1 niniejszego działu, przy dokonywaniu oceny spełnienia wskazanego warunku udziału w niniejszym postępowaniu, zastosowanie będzie miała PZP oraz przepisy wykonawcze do tej ustawy. 3. W celu wykazania (potwierdzenia) spełnienia warunku istnienia braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu z przyczyn wskazanych w art. 24 ust. 1 PZP, Wykonawca złoży Zamawiającemu oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia. 4. Wykonawca, którego działalność, na mocy odrębnych przepisów prawa, wymaga wpisu do właściwego rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 PZP, złoży Zamawiającemu dodatkowo (oprócz oświadczenia, o którym mowa w ust. 3 niniejszego działu): 1) Z zastrzeżeniem pkt 2) niniejszego ustępu, aktualny odpis z właściwego rejestru. Za aktualny w rozumieniu niniejszego punktu uznaje się dokument wystawiony nie wcześniej niż sześć miesięcy przed upływem terminu składania ofert w niniejszym postępowaniu. 2) Wykonawca zagraniczny, zamiast dokumentu, o którym mowa w pkt 1) niniejszego ustępu, przedkłada aktualny dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca zagraniczny ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto wobec niego likwidacji ani nie ogłoszono jego upadłości. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca zagraniczny ma siedzibę lub miejsce zamieszkania nie wydaje się dokumentów, o których mowa w niniejszym punkcie, wymagane jest przedłożenie w ich miejsce dokumentu zawierającego oświadczenie Wykonawcy odnośnie wskazanych okoliczności złożone (według wyboru Wykonawcy zagranicznego) przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego kraju, w którym Wykonawca zagraniczny ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Przez przywoływane w niniejszym punkcie określenia aktualny dokument lub dokumenty rozumieć należy dokumenty wystawione nie wcześniej niż sześć miesięcy przed upływem terminu składania ofert w niniejszym postępowaniu. 5. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z udziału w niniejszym postępowaniu w oparciu o okoliczności wskazane w art. 24 ust. 1 pkt 3 - 9 PZP, Wykonawca złoży Zamawiającemu dodatkowo (oprócz oświadczenia, o którym mowa w ust. 3 niniejszego działu) następujące dokumenty: 1) Z zastrzeżeniem pkt 2) niniejszego ustępu, aktualne zaświadczenie właściwego dla Wykonawcy naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub aktualnego zaświadczenia, że Wykonawca uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. Za aktualne w rozumieniu niniejszego punktu uznaje się zaświadczenie wystawione nie wcześniej niż trzy miesiące przed upływem terminu składania ofert w niniejszym postępowaniu. 2) Wykonawca zagraniczny, w miejsce zaświadczenia z polskiego urzędu skarbowego odnośnie okoliczności, o których mowa w pkt 1) niniejszego ustępu, składa aktualny dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca zagraniczny ma siedzibę lub miejsce zamieszkania (odpowiednio, w zależności od formy organizacyjno-prawnej prowadzenia przez Wykonawcę działalności gospodarczej) potwierdzające, że Wykonawca ten nie zalega| z uiszczaniem podatków i opłat; albo, że Wykonawca zagraniczny uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca zagraniczny ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w niniejszym punkcie, wymagane jest przedłożenie w ich miejsce dokumentu zawierającego oświadczenie odnośnie wskazanych okoliczności złożone (według wyboru Wykonawcy zagranicznego) przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego kraju, w którym Wykonawca zagraniczny ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Przez przywoływane w niniejszym punkcie określenia aktualny dokument lub dokumenty rozumieć należy dokumenty wystawione nie wcześniej niż trzy miesiące przed upływem terminu składania ofert w niniejszym postępowaniu; 3) Z zastrzeżeniem pkt 4) niniejszego ustępu, aktualne zaświadczenie z właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (w zależności od tego gdzie zgodnie z obowiązującymi przepisami Wykonawca ma obowiązek odprowadzać składki) potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenia, że Wykonawca uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. Za aktualne w rozumieniu niniejszego punktu uznaje się zaświadczenie wystawione nie wcześniej niż trzy miesiące przed upływem terminu składania ofert w niniejszym postępowaniu. 4) Wykonawca zagraniczny, w miejsce zaświadczenia z polskiego Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego odnośnie okoliczności, o których mowa w pkt 3) niniejszego ustępu, składa aktualny dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca zagraniczny ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z uiszczaniem składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne, albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca zagraniczny ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w niniejszym ustępie wymagane jest przedłożenie w ich miejsce dokumentu zawierającego oświadczenie odnośnie wskazanych okoliczności złożone (według wyboru Wykonawcy zagranicznego) przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego kraju, w którym Wykonawca zagraniczny ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Przez przywoływane w niniejszym punkcie określenia aktualny dokument lub dokumenty rozumieć należy dokumenty wystawione nie wcześniej niż trzy miesiące przed upływem terminu składania ofert w niniejszym postępowaniu. 6. Dokumenty, o których mowa w ust. 3 - 5 niniejszego działu składa się w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. Poświadczenie kopii za zgodność z oryginałem następuje poprzez złożenie na kopii pisemnego oświadczenia o treści według następującego wzoru: za zgodność z oryginałem stwierdzono. Oświadczenie o zgodności z oryginałem musi odnosić się do każdej strony przedkładanej kopii dokumentu. Poświadczenia kopii dokumentu za zgodność z oryginałem dokonuje (składa oświadczenie o zgodności kopii z oryginałem) Wykonawca, a w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, ten z Wykonawców, którego dokument dotyczy lub pełnomocnik, o którym mowa w art. 23 PZP. 7. Dokumenty, o których mowa w ust. 3 - 6 niniejszego działu muszą być przedłożone w języku polskim. Wymogu języka polskiego nie będą naruszać podane w dokumentach nazwy własne, jak też nazwy i inne określenia dopuszczone zgodnie z obowiązującą ustawą z dnia 7.10.1999 r. o języku polskim. Jeżeli wskazane dokumenty sporządzone są w języku innym niż polski, należy do nich dołączyć ich tłumaczenie na język polski. Zaleca się przedłożenie tłumaczenia z poświadczeniem wykonanym przez tłumacza 8. W kwestii dokumentów, o których mowa w niniejszym dziale, nieuregulowanych postanowieniami 3 - 7 niniejszego działu, zastosowanie ma PZP oraz przepisy wykonawcze do tej ustawy, w tym rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 30.12.2009 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich dokumenty te mogą być składane (Dz. U. Nr 226, poz. 1817). 9. Przez używane w niniejszej sekcji odwołania się do zwrotu Dział rozumieć należy niniejszą sekcję IV.4.16) Koszt przekazania specyfikacji istotnych warunków zamówienia na piśmie (w przypadku realizacji tą drogą uprawnienia Wykonawcy z art. 32 ust. 2 PZP) wynosi 500 zł. Warunki i sposób płatności: na wniosek zainteresowanego, pouprzednim dokonaniu płtności. Płatność dokonana przelewem na rachunek: Bank Zachodni WBK S.A III Oddział w Szczecinie Nr rachunku: 02 1090 1492 0000 0000 4903 0242 Kod SWIFT zamawiającego: WBK PPLPP. Wniosek o przekazanie dokumentów złożyć można na piśmie na adres wskazany w sekcji IV.4.1) lub za pomocą poczty e-mail amarel@zut.edu.pl lub faksem na nr 0 91 449 40 72. Wniosek o przekazanie specyfikacji powinien wskazywać na niniejsze postępowanie, zawierać dane w zakresie adresu, na który należy przekazać dokumenty oraz informację o dokonanej opłacie za specyfikację..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak