Szczecin: Pełnienie usług nadzoru autorskiego
Numer ogłoszenia: 35761 - 2012; data zamieszczenia: 13.02.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie , Al. Piastów 17, 70-310 Szczecin, woj. zachodniopomorskie, tel. 0-91 449 4250, 449 4042, faks 0-91 449 4690.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Uczelnia publiczna.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Pełnienie usług nadzoru autorskiego.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest pełnienie usług nadzoru autorskiego nad wykonywaniem robót budowlanych polegających na przebudowie budynku Regionalnego Centrum Innowacji i Transferu Technologii przy ul. Jagiellońskiej 20 - 21 w Szczecinie w celu przystosowania go do świadczenia nowych usług proinnowacyjnych. 2. Zamawiający informuje, iż wybór wykonawcy robót budowlanych, o których mowa w ust. 1 niniejszego działu będzie dokonany w oparciu o przepisy obowiązującej ustawy PZP, w pierwszej kolejności w oparciu o tryb przetargu nieograniczonego. Zamawiający szacuje wartość wskazanych robót budowlanych na kwotę około 18 000 000 zł (kwota wraz z należnym podatkiem VAT). 3. Przez nadzór autorski stanowiący przedmiot niniejszego zamówienia należy rozumieć nadzór, o którym mowa w art. 20 ust. 1 pkt 4) ustawy z dnia 07.07.1994 Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2010 r., Nr 243, poz. 1625 z póz. zm.) wykonywany z uwzględnieniem postanowień ust. 4 niniejszego działu 4. W zakres nadzoru autorskiego wchodzić będą następujące obowiązki, których wykonanie leżeć będzie po stronie Wykonawcy: 1) Bieżąca kontrola i stwierdzanie zgodności wykonywania objętych nadzorem robót budowlanych z zasadami wiedzy technicznej oraz rozwiązaniami technicznymi, materiałowymi i użytkowymi określonymi w dokumentacji projektowej; 2) Na żądanie Zamawiającego dokonywanie oceny (opiniowanie) wyników przeprowadzonych w ramach umowy o roboty budowlane, których dotyczyć ma nadzór autorski prób instalacji, procedur rozruchu urządzeń budowlanych oraz badań materiałów budowlanych; 3) Wyjaśnianie wątpliwości dotyczących dokumentacji projektowej i zawartych w niej rozwiązań, a także informowanie Zamawiającego o ewentualnych wadach dokumentacji projektowej i na żądanie Zamawiającego występowanie w jego imieniu do twórcy dokumentacji projektowej o usunięcie wad; 4) Uzgadnianie i ocena możliwości lub zasadności wprowadzenia zamiennych rozwiązań w zakresie sposobu wykonania Robót budowlanych, w tym materiałów lub urządzeń zamiennych w stosunku do przewidzianych w dokumentacji projektowej, a zgłaszanych przez Zamawiającego lub Wykonawcę robót, których nadzór ma dotyczyć; 5. Zamawiający dysponować będzie autorskimi prawami majątkowymi do dokumentacji projektowej na polach eksploatacji umożliwiających wykonywanie stanowiącego przedmiot niniejszego zamówienia nadzoru autorskiego przez projektantów, innych niż jej twórcy. 6. Przez używane w niniejszej sekcji odwołania się do zwrotu Dział rozumieć należy niniejszą sekcję.
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.24.80.00-8.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.05.2013.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 1. Warunkiem ubiegania się Wykonawcy o udzielenie niniejszego zamówienia jest wniesienie Zamawiającemu wadium w wysokości 2 000 zł (słownie: dwa tysiące złotych). 2. Zamawiający dopuszcza wniesienie wadium w jednej lub kilku następujących formach: 1) Poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 2) Gwarancjach bankowych; 3) Gwarancjach ubezpieczeniowych; 4) Poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 09.11. 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275); 5) W pieniądzu, wpłaconym przelewem na następujący rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Zachodni WBK S.A III Oddział w Szczecinie Nr rachunku: 02 1090 1492 0000 0000 4903 0242 Kod SWIFT zamawiającego: WBK PPLPP 3. Ostatecznym terminem wniesienia wadium Zamawiającemu jest termin składania ofert w niniejszym postępowaniu (termin określony w dziale XIII SIWZ). Wadium wnosi się na czas nie krótszy niż termin związania ofertą w niniejszym postępowaniu. 4. Wadium wnoszone w pieniądzu uważać się będzie za wniesienie z chwilą uznania rachunku, o którym mowa w ust. 2 pkt 5) niniejszego działu. 5. Treść uprawnień Zamawiającego wynikająca z dokumentu wadium wniesionego w formach wskazanych w ust. 2 pkt 1) - 4) niniejszego działu musi wskazywać na niniejsze postępowanie i umożliwiać spieniężenie wadium na pełną kwotę, bezwarunkowo i nieodwołalnie na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, przy zajściu okoliczności wskazanych w ust. 6 niniejszego działu. Jeżeli dokumenty wadium wniesionego w formach wskazanych w ust. 2 pkt 1) - 4) niniejszego działu sporządzone są w języku innym niż polski, należy do nich dołączyć ich tłumaczenie na język polski. Zaleca się przedstawienie tłumaczenia z poświadczeniem wykonanym przez tłumacza przysięgłego. 6. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami w przypadku wystąpienia przynajmniej jednej z następujących okoliczności: 1) Wykonawca, którego oferta została wybrana wezwany do zawarcia umowy o wykonanie niniejszego zamówienia odmówi podpisania tej umowy na warunkach określonych w jego ofercie lub zawarcie z nim takiej umowy stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po jego stronie; 2) Wykonawca nie wniósł, wymaganego na podstawie działu XV SIWZ, zabezpieczenia należytego wykonania umowy 3) Wykonawca, w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 PZP nie złoży dokumentów, o których mowa w art. 25 ust. 1 PZP, lub pełnomocnictw, chyba, że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 7. Z zastrzeżeniem wynikającym z postanowień ust. 6 niniejszego działu, Zamawiający zwróci Wykonawcy wadium wniesione w niniejszym postępowaniu na podstawie i na zasadach określonych w art. 46 ust. 1, 1a., 2 i 4 PZP. 8. Postanowienia ust. 1 - 6 niniejszego działu będą miały zastosowanie również w sytuacji wskazanej w art. 46 ust. 3 PZP, z tym, że termin do wniesienia wadium określi Zamawiający w żądaniu do ponownego wniesienia wadium. 9. Przez używane w niniejszej sekcji odwołania się do zwrotu Dział rozumieć należy niniejszą sekcję
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
1. O zamówienie niniejsze może ubiegać się Wykonawca, który spełnia warunek dotyczący posiadania wiedzy i doświadczenia, zgodnie z art. 22 ust. 1 pkt 2) ustawy z dnia 29 stycznia 2004 - Prawo zamówień publicznych (Dz. U z 2010 r. Nr 113 poz. 759 tekst jednolity z póz. zm.) - dalej ustawą PZP. Ocena spełniania wskazanego warunku zostanie dokonana przez Zamawiającego na podstawie ustalenia istnienia jednego z dwóch alternatywnych zdań: Wykonawca spełnia warunek albo Wykonawca nie spełnia warunku. Zamawiający uzna, iż Wykonawca wykazał spełnienie warunku posiadania wiedzy i doświadczenia, jeżeli: 1) Potwierdzi (wykaże) Zamawiającemu, iż w wykonaniu niniejszego zamówienia (jako wykonująca zamówienie) uczestniczyć będzie osoba lub osoby, z których każda posiada aktualne, wymagane ustawą z dnia 07.07.1994 Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2010 r., Nr 243, poz. 1625 z póz. zm.) - zwaną dalej ustawą Prawo budowlane - uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w zakresie projektowania bez ograniczeń i sprawdzania projektów architektoniczno-budowlanych, oraz: a) Przynajmniej jedna ze wskazanych osób legitymuje się doświadczeniem zawodowym polegającym na tym, że w ciągu ostatnich trzech lat przed upływem składania ofert w niniejszym postępowaniu osoba ta samodzielnie lub jako współautor wykonała należycie przynajmniej jeden projekt architektoniczno - budowlany dla robót branży konstrukcyjno- budowlanej w budynku użyteczności publicznej o powierzchni użytkowej nie mniejszej niż 2 500 m2 ; lub osoba ta w ciągu ostatnich trzech lat przed upływem składania ofert w niniejszym postępowaniu pełniła lub pełni należycie nadzór autorski w odniesieniu do robót budowlanych branży konstrukcyjno- budowlanej w budynku użyteczności publicznej o powierzchni użytkowej nie mniejszej niż 2 500 m2 ; b) Przynajmniej jedna ze wskazanych osób legitymuje się doświadczeniem zawodowym polegającym na tym, że osoba ta w ciągu ostatnich trzech lat przed upływem składania ofert w niniejszym postępowaniu samodzielnie lub jako współautor wykonała należycie przynajmniej jeden projekt architektoniczno - budowlany dla robót branży sanitarnej w budynku użyteczności publicznej o powierzchni użytkowej nie mniejszej niż 2 500 m2; lub osoba ta w ciągu ostatnich trzech lat przed upływem składania ofert w niniejszym postępowaniu pełniła lub pełni należycie nadzór autorski w odniesieniu do robót budowlanych branży sanitarnej w budynku użyteczności publicznej o powierzchni użytkowej nie mniejszej niż 2 500 m2 ; c) Przynajmniej jedna ze wskazanych osób legitymuje się doświadczeniem zawodowym polegającym na tym, że osoba ta w ciągu ostatnich trzech lat przed upływem składania ofert w niniejszym postępowaniu samodzielnie lub jako współautor wykonała należycie przynajmniej jeden projekt architektoniczno - budowlany dla robót branży elektrycznej w budynku użyteczności publicznej o powierzchni użytkowej nie mniejszej niż 2 500 m2; lub osoba ta w ciągu ostatnich trzech lat przed upływem składania ofert w niniejszym postępowaniu pełniła lub pełni należycie nadzór autorski w odniesieniu do robót budowlanych branży elektrycznej w budynku użyteczności publicznej o powierzchni użytkowej nie mniejszej niż 2 500 m2 . 2) Potwierdzi (wykaże) Zamawiającemu, iż w wykonaniu niniejszego zamówienia (jako wykonująca zamówienie) uczestniczyć będzie osoba lub osoby legitymujące się doświadczeniem zawodowym polegającym na tym, że osoba lub osoby te w ciągu ostatnich trzech lat przed upływem składania ofert w niniejszym postępowaniu samodzielnie lub jako współautor należycie wykonały na potrzeby robót budowlanych w budynku użyteczności publicznej następujące projekty: projekt instalacji multimedialnej, projekt instalacji KD (kontroli dostępu), projekt instalacji SSP (sygnalizacji pożaru); lub osoba lub osoby te w ciągu ostatnich trzech lat przed upływem składania ofert w niniejszym postępowaniu należycie nadzorowały lub nadzorują wykonanie prac polegających na położeniu w budynku instalacji multimedialnej, instalacji KD (kontroli dostępu), instalacji SSP (sygnalizacji pożaru). 3) Spełnienie wymogów opisanych w pkt 1) i 2) niniejszego ustępu Wykonawca, według swojego wyboru, wykazać jedna osobą lub przy pomocy kilku osób łącznie, w szczególności osoba lub osoby wymagane na podstawie pkt 2) niniejszego ustępu może być jednocześnie osobą, przy pomocy, której wykazywane jest spełnienie wymogu lub wymogów wskazanych w pkt 1) niniejszego ustępu. 4) Przez budynek użyteczności publicznej, o którym mowa w pkt 1) i 2) niniejszego ustępu Zamawiający będzie rozumiał budynek podlegający zaliczeniu do przynajmniej jednego z następujących rodzajów budynków: budynek przeznaczony na potrzeby administracji publicznej, wymiaru sprawiedliwości, kultury, kultu religijnego, oświaty, szkolnictwa wyższego, nauki, opieki zdrowotnej, opieki społecznej i socjalnej, obsługi bankowej, handlu, gastronomii, usług turystyki, sportu, obsługi pasażerów w transporcie kolejowym, drogowym, lotniczym, morskim lub wodnym śródlądowym, świadczenia usług pocztowych lub telekomunikacyjnych oraz inny ogólnodostępny budynek przeznaczony do wykonywania podobnych funkcji, w tym także budynek biurowy i socjalny. Przez pełnienie nadzoru autorskiego, o którym mowa w pkt 1) niniejszego ustępu, Zamawiający będzie rozumiał czynności, o których mowa w art. 20 ust. 1 pkt 4) ustawy Prawo budowlane. 5) Z zastrzeżeniem wyjątku wskazanego w ust. 2 niniejszego działu, osoba lub osoby wymagane na podstawie ww. pkt 1), 2) i 3) niniejszego ustępu stanowić będą zasób kadrowy Wykonawcy (pozostają w dyspozycji Wykonawcy na podstawie umowy zawartej między Wykonawcą a mającą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia osobą lub osobami; np. umowy z zakresu prawa pracy, umowy zlecenia, umowy o dzieło, umowy o współpracę, umowy przedwstępnej, itd.), przy czym, w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, ocena spełnienia wskazanego wymogu dokonana zostanie w oparciu o łączny potencjał kadrowy Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, co w szczególności będzie polegało na tym, że Zamawiający za wystarczające do wykazania faktu dysponowania wymagana osobą lub osobami uzna również potwierdzenie, że osoby te pozostają w dyspozycji tylko niektórych lub jednego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. 6) Potwierdzenie dysponowania osobami stosownie do postanowień pkt 1) - 5) niniejszego ustępu nastąpi poprzez przedłożenie Zamawiającemu wymaganego w tym celu wykazu, o którym mowa w ust 4 niniejszego działu Ocena spełniania przez daną osobę w wykazie wymogów przewidzianych dla niej w ww. pkt 1) niniejszego ustępu dokonana zostanie na podstawie obowiązującej na ostatecznie wyznaczony termin składania ofert w niniejszym postępowaniu ustawy Prawo budowlane, w tym jej art. 12a, art. 104, a także po uwzględnieniu ewentualnych zmian ustawy Prawo budowlane, jaki nastąpił od momentu uzyskania przez osobę z wykazu uprawnień do projektowania, jeżeli są dla niej wymagane. 7) Wykonawca złoży Zamawiającemu oświadczenie, o którym mowa w ust. 5 niniejszego działu. 8) Dokumenty, o których mowa w pkt 6) i 7) niniejszego ustępu zostaną złożone Zamawiającemu najpóźniej w terminie wyznaczonym na złożenie oferty w niniejszym postępowaniu lub (w przypadkach, zakresie oraz w sposób wynikający z treści art. 26 ust. 3 ustawy PZP) zostaną złożone Zamawiającemu w dodatkowym terminie wyznaczonym przez Zamawiającego. 9) Dokumenty, o których mowa w pkt 6) - 8) niniejszego ustępu zostaną złożone Zamawiającemu z uwzględnieniem właściwych dla danego dokumentu postanowień ust. 7 - 10 niniejszego działu (w tym postanowień odnośnie formy, w jakiej dokumenty mają być złożone). 10) W postępowaniu, w ramach wykazania spełnienia warunku, Wykonawca (a w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie - żaden z Wykonawców) nie złoży Zamawiającemu nieprawdziwych informacji mających wpływ lub mogących mieć wpływ na wynik prowadzonego postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia. 2. Przy wykazywaniu spełnienia warunku dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, stosownie postanowień ust. 1 niniejszego działu, Wykonawca może również polegać na zasobach kadrowych (potencjale) podmiotu prawa innego niż Wykonawca lub Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie - zwanego w dalszej części niniejszego ustępu podmiotem trzecim. Dopuszczalność polegania na zasobach podmiotu trzeciego przy wykazywaniu spełnienia wskazanego warunku udziału w postępowaniu Zamawiający oceni na podstawie i w granicach określonych treścią art. 26 ust. 2b. ustawy PZP, z uwzględnieniem następujących postanowień: 1) Podmiot trzeci nie ma obowiązku uczestniczyć w wykonaniu zamówienia objętego niniejszym postępowaniem. 2) W wykazie, o którym mowa w ust. 4 niniejszego działu, w części dotyczącej wskazania podstawy dysponowania osobami, zawarte będzie oświadczenie Wykonawcy złożone według wzoru: dysponowanie za zgodą podmiotu trzeciego lub inne podobne oświadczenie wskazujące na uzyskanie przez Wykonawcę zgody na dysponowanie osobą stanowiącą zasób kadrowy podmiotu trzeciego na okres korzystania z niej przy wykonywaniu zamówienia (umowy o niniejsze zamówienie publiczne). 3) Wykonawca złoży Zamawiającemu dokumenty, o których mowa w ust. 6 niniejszego działu. 4) Dokumenty, o których mowa w pkt 3) niniejszego ustępu zostaną złożone Zamawiającemu najpóźniej w terminie wyznaczonym na złożenie oferty w niniejszym postępowaniu lub (w przypadkach, zakresie oraz w sposób wynikający z treści art. 26 ust. 3 ustawy PZP) zostaną złożone Zamawiającemu w dodatkowym terminie wyznaczonym przez Zamawiającego. 5) Dokumenty, o których mowa w pkt 3) i 4) niniejszego ustępu zostaną złożone Zamawiającemu z uwzględnieniem właściwych dla danego dokumentu postanowień ust. 7 - 10 ni9niejszego działu (w tym postanowień odnośnie formy, w jakiej dokumenty mają być złożone). 3. W kwestiach nieuregulowanych postanowieniami ust. 1 i 2 niniejszego działu, przy dokonywaniu oceny spełnienia warunku udziału w niniejszym postępowaniu, zastosowanie będzie miała PZP oraz przepisy wykonawcze do tej ustawy. Stosowanie przez Zamawiającego, przy ocenienie spełnienia warunku udziału w postępowaniu, postanowień ust. 2 niniejszego działu będzie wykonywane w sposób, który nie narusza, w tym nie zawęża uprawnień Wykonawcy wynikających z art. 26 ust. 2b ustawy PZP 4. W celu wykazania (potwierdzenia) spełniania warunku dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, wykonawca złoży Zamawiającemu oświadczenie (wykaz) zawierający wskazanie osoby lub osób wymaganych na podstawie ust. 1 pkt 1) i 2) niniejszego działu, ze wskazaniem ich kwalifikacji i doświadczenia, a także podstawy dysponowania przez Wykonawcę tymi osobami. Wymagane do podania w wykazie informacje muszą zostać podane w takim zakresie, w jakim jest to konieczne dla ustalenia spełnienia wymogu opisanego w ust. 1 pkt 1) - 5) niniejszego działu dla każdej z wymaganych tam osób, przy czym w odniesieniu osoby lub osób, wymaganych na podstawie ust. 1 pkt 1) niniejszego działu konieczne jest również złożenie przez Wykonawcę oświadczenie, że osoby te posiadają (każda dla siebie uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w zakresie tam dla niej wymaganym, oraz dodatkowo wskazanie daty uzyskania wymaganych uprawnień wraz z oznaczeniem dokumentu, z którego wynikają te uprawnienia. W zakresie wymaganego w dla danej osoby doświadczenia, wymagane jest wskazanie również odbiorców wykonanych usług, daty ich wykonania oraz złożenie przez Wykonawcę oświadczenia o należytym wykonaniu tych usług. W wykazie wyszczególnia się wyłącznie osoby wymagane na podstawie ust. 1 pkt 1) i 2) niniejszego działu (bezprzedmiotowe jest wyszczególnianie innych osób). W przypadku i w zakresie, w jakim Wykonawca wykazuje spełnianie warunku, polegając na zasobach podmiotu trzeciego, zastosowanie mają również postanowienia działu ust. 2 pkt 2) niniejszego działu. 5. Niezależnie od dokumentów, o których mowa w ust. 4, wykonawca złoży zamawiającemu oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, wymagane na podstawie art. 44 ustawy PZP. 6. W przypadku i w zakresie, w jakim Wykonawca wykazuje spełnianie warunku dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, polegając na zasobach podmiotu trzeciego, stosownie do postanowień ust. 2 niniejszego działu, wynikający z art. 26 ust. 2b PZP obowiązek udowodnienia Zamawiającemu faktu dysponowania przez Wykonawcę zasobami podmiotu trzeciego niezbędnymi do realizacji zamówienia, Wykonawca zrealizować może poprzez przedłożenie Zamawiającemu dowolnego dokumentu lub dokumentów, w szczególności dokumentów zawierających zobowiązanie podmiotu trzeciego (np. umowę przedwstępną, umowę generalną o współpracy, oświadczenie itd.), z których będzie wynikać zgoda podmiotu trzeciego na oddanie do dyspozycji Wykonawcy osoby (lub osób - w zależności od tego, w jakim zakresie Wykonawca, przy wykazywaniu spełnienia warunku, polega na zasobach kadrowych podmiotu trzeciego), na okres korzystania z tych osób przy wykonywaniu zamówienia (umowy o niniejsze zamówienie publiczne), zgodnie z informacją w tym zakresie składaną stosownie do postanowień ust. 2 pkt 2) niniejszego działu. 7. Dokumenty, o których mowa w ust 4 składa się w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. Poświadczenie kopii za zgodność z oryginałem następuje poprzez złożenie na kopii pisemnego oświadczenia o treści według następującego wzoru: za zgodność z oryginałem stwierdzono. Oświadczenie o zgodności z oryginałem musi odnosić się do każdej strony przedkładanej kopii dokumentu. Poświadczenia kopii dokumentu za zgodność z oryginałem dokonuje (składa oświadczenie o zgodności kopii z oryginałem) Wykonawca, a w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, ten z Wykonawców, którego dokument dotyczy lub pełnomocnik, o którym mowa w art. 23 ustawy PZP. 8. Dokumenty, o których mowa w ust 5 i 6 niniejszego działu składa się wyłącznie na piśmie. 9. Dokumenty, o których mowa w ust 4 - 7 niniejszego działu muszą być przedłożone w języku polskim. Wymogu języka polskiego nie będą naruszać podane w dokumentach nazwy własne, jak też nazwy i inne określenia dopuszczone zgodnie z obowiązującą ustawą z dnia 7.10.1999 r. o języku polskim (Dz.U z roku 2011 Nr 43, poz. 244 tekst jednolity z póz. zm.). Jeżeli wskazane dokumenty sporządzone są w języku innym niż polski, należy do nich dołączyć ich tłumaczenie na język polski. Zaleca się przedłożenie tłumaczenia z poświadczeniem wykonanym przez tłumacza przysięgłego. 10. W zakresie nie objętym postanowieniami ust 4 - 9 niniejszego działu zastosowanie ma ustawa PZP oraz przepisy wykonawcze do tej ustawy, w tym rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 30.12.2009 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich dokumenty te mogą być składane (Dz. U. Nr 226, poz. 1817). 11. Używany w postanowieniach powyższych zwrot podmiot trzeci należy rozumieć w znaczeniu używanym w ust 2 niniejszego działu. 12. Przez używane w niniejszej sekcji odwołania się do zwrotu Dział rozumieć należy niniejszą sekcję
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Ustalony w Umowie (§ 3 ust. 1 i 3 Wzoru umowy) okres świadczenia nadzoru autorskiego może zostać wydłużony, w przypadku nie ukończenia przed jego upływem robót budowlanych, których nadzór dotyczy. Okres wykonywania nadzoru autorskiego może być maksymalnie wydłużony do dnia uzyskania prawomocnego pozwolenia na użytkowanie obiektu stanowiącego przedmiot robót. Zmiana polegająca na wydłużeniu okresu wykonywania nadzoru autorskiego może łączyć się ze zmianą polegającą na przedłużeniu płatności wynagrodzenia za przedłużony okres wykonywania nadzoru. Płatność wynagrodzenia za przedłużony okres wykonywania nadzoru autorskiego zostanie dokonana w sposób wskazany w § 8 ust. 2 - 8 Wzoru umowy, z tym że miesięczna kwota zapłaty odpowiadać będzie ustalonej w Umowie kwocie podlegającej wpisaniu w miejsce wykropkowane w § 8 ust. 2 Wzoru Umowy - a w przypadku podwyższenia tej kwoty w związku ze zmiana Umowy w przypadkach dopuszczonych poniżej - kwocie ustalonej w wyniku zmiany Umowy. 2. Dopuszczone będzie wydłużenie wskazanego w § ust. 3 Wzoru umowy terminu wykonywania doraźnego zastępstwa osoby pełniącej w Umowie nadzór autorskie. Wydłużenie może nastąpić maksymalnie o czas trwania choroby osoby zastępowanej przy zachowaniu pozostałych warunków zastępstwa wskazanych § 5 ust. 3 i 4). 3. Ustalone w Umowie terminy wykonania określonych obowiązków Stron mogą ulec zmianie (w tym wydłużeniu) w następujących przypadkach: 1) Leżących po stronie Zamawiającego opóźnień w wykonaniu czynności, od których uzależniona jest możliwość wykonania obowiązków nałożonych Umową na Wykonawcę; 2) Z powodu Siły wyższej; 3) Z powodu zmian do Umowy wprowadzanych na podstawie postanowień poniższych niniejszego działu, jeżeli ze względu na czas potrzebny na wprowadzenie zmian lub w skutek wprowadzonych zmian zachowanie pierwotnie ustalonych terminów w Umowie będzie niemożliwe lub poważnie utrudnione dla Wykonawcy. 4. Dopuszczona będzie możliwość zmiany w stosunku do postanowień Umowy sposobu, w tym terminu płatności wynagrodzenia z tytułu wykonania Umowy. 5. Dopuszczona będzie możliwość pomniejszenia (skrócenia) ustalonego w Umowie okresu wykonywania nadzoru autorskiego połączona w tym przypadku z rozwiązaniem Umowy ze skutkiem natychmiastowym albo z ustalonym przez strony Umowy okresem wypowiedzenia. 6. Dopuszczona będzie możliwość wydłużenia terminów, o których mowa w § 10 ust. 1 Wzoru umowy. 7. Dopuszczona będzie zmiana osoby lub osób wskazanych w Umowie do uczestniczenia w jej wykonywaniu na podstawie § 5 ust. 1 Wzoru umowy. Warunkiem dokonania zmiany będzie zmiana na osobę lub osoby spełniające wymogi określone w dziale VII ust. 1 i 2 SIWZ, przy jednoczesnym wykazaniu Zamawiającemu dowodów potwierdzających spełnianie tych wymagań. 8. Wskazane w Umowie wynagrodzenie miesięczne Wykonawcy z może ulec podwyższeniu w przypadku zmiany obowiązującej stawki podatku VAT, przyjętej za postawę do kalkulacji Ceny zamówienia na podstawie działu X SIWZ. Maksymalną granicą zmiany, o której mowa w niniejszym ustępie może być wyłącznie kwota wynikająca ze zmiany stawki podatku VAT. Zmiana dotyczyć może wyłącznie tych części wynagrodzenia lub okresu wykonywania Umowy, których dotyczy podwyższenie stawki podatku VAT. 9. Niezależnie od postanowień powyższych niniejszego działu przewiduje się możliwość zmiany postanowień Umowy w przypadku, gdy: 1) Zachowanie istniejących postanowień Umowy będzie niemożliwe w skutek nakazów, decyzji, czy innego rodzaju rozstrzygnięć administracji publicznej; 2) Nastąpią zmiany w projekcie, o którym mowa w dziale I ust. 9 SIWZ mające wpływ na wykonanie Umowy; 3) Okaże się to konieczne w celu umożliwienia realizacji Umowy w sposób zgodny z powszechnie lub miejscowo obowiązującymi przepisami prawa; 4) Wynikną rozbieżności lub niejasności w Umowie, których nie można usunąć w inny sposób, a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie Umowy zgodnie z jej celem lub w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez Wykonawcę i Zamawiającego. 9. Przewiduje się możliwość zmiany postanowień Umowy również w zakresie, w jakim będzie to konieczne jako logiczne następstwo wynikające ze zmian Umowy dokonanych lub dokonywanych na podstawie ust. 1 - 9 niniejszego działu. 10. Bez względu na postanowienia ust. 1 - 10 niniejszego działu, dopuszczone będą zmiany nie sprzeciwiające się postanowieniom art. 144 ust. 1 ustawy PZP, tj. takie, które nie będą dotyczyć istotnych postanowień zawartej Umowy w stosunku do oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy, z którym zawarta została Umowa. 11. Pod rygorem nieważności, zmiany Umowy, o których mowa w ust. 1 - 11 niniejszego działu wymagają wprowadzenia poprzez zawarcie przez Zamawiającego i Wykonawcę pisemnego aneksu. Za wyjątkiem przypadków wskazanych w ust. 9 niniejszego działu, żadnej ze stron Umowy nie przysługuje roszczenie o zawarcie aneksu. Zamawiający zastrzega sobie również prawo uprzedniego negocjowania z Wykonawcą zakresu zmian do Umowy. 12. Wskazane w niniejszym dziale przyczyny (możliwości) wprowadzenia zmian Umowy mogą wystąpić na podstawie jednego lub większej liczny aneksów. Podstawę tego samego aneksu może stanowić zarówno tylko jedna lub też więcej niż jedna przyczyna (możliwość zmiany Umowy) spośród przyczyn wskazanych w niniejszym dziale. 13. Zmiana Umowy na podstawie postanowień powyższych niniejszego działu nie może naruszać ustawy PZP, w tym dyspozycji art. 140 ustawy PZP.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zut.edu.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie, Kancelaria Główna, al. Piastów 17,
70-310 Szczecin (z dekretacją na Dział Zamówień Publicznych) lub osobiście w Dziale Zamówień Publicznych.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 22.02.2012 godzina 12:00, miejsce: Ofertę, dokumenty składane wraz z ofertą, złożyć należy w Kancelarii Głównej Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie, 70-310 Szczecin, al. Piastów 17, pok. 119..
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Wykonanie niniejszego zamówienia podlega współfinansowaniu przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2007 - 2013. Tytuł projektu Dostosowanie budynku Regionalnego Centrum Innowacji i Transferu Technologii do świadczenia nowych usług proinnowacyjnych. Umowa o dofinansowanie nr: UDA-RPZP.01.02.01-32-002/11-01. Wskazany w sekcji III.4.2) warunek udziału w postępowaniu, tj. warunek braku podstaw do wykluczenia wykonawcy z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 - Prawo zamówień publicznych (Dz. U z 2010 r. Nr 113 poz. 759 tekst jednolity z póz. zm.) - dalej ustawa PZP - podlega ocenie w następujący sposób: 1. Ocena spełniania wskazanego warunku udziału w postępowaniu zostanie dokonana na zasadzie ustalenia przez Zamawiającego istnienia jednego z dwóch alternatywnych zdań: Wykonawca spełnia warunek albo Wykonawca nie spełnia warunku. Zamawiający uzna, iż Wykonawca spełnia wskazany warunek, jeżeli: 1) Wykonawca potwierdzi Zamawiającemu, iż nie zachodzą wobec niego podstawy do wykluczenia z udziału w niniejszym postępowaniu z przyczyn opisanych w art. 24 ust. 1 dalej ustawy PZP. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie każdy z tych Wykonawców potwierdzi Zamawiającemu, iż nie zachodzą wobec niego podstawy do wykluczenia z udziału w niniejszym postępowaniu z przyczyn opisanych w art. 24 ust. 1 ustawy PZP. 2) Potwierdzenie, iż Wykonawca nie podlega wykluczeniu z udziału w niniejszym postępowaniu z przyczyn opisanych w art. 24 ust. 1 ustawy PZP nastąpi poprzez przedłożenie Zamawiającemu wymaganego w tym celu dokumentu, o którym mowa w ust 3 niniejszego działu. 3) Dokument, o którym mowa w pkt 2) niniejszego działu zostanie złożony Zamawiającemu najpóźniej w terminie wyznaczonym na złożenie oferty w niniejszym postępowaniu lub (w przypadkach, zakresie oraz w sposób wynikający z treści art. 26 ust. 3 ustawy PZP), zostanie złożony Zamawiającemu w dodatkowym terminie wyznaczonym przez Zamawiającego. 4) Dokumenty, o których mowa w pkt 2) i 3) niniejszego działu zostaną złożone Zamawiającemu z uwzględnieniem postanowień (w tym postanowień co do formy w jakiej dokumenty mają być złożone) wskazanych ust 4 - 6 niniejszego działu. 5) Dokumenty, o których mowa w pkt 1) - 4) nie będą zawierać okoliczności skutkujących koniecznością wykluczenia Wykonawcy (a przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, któregokolwiek z tych Wykonawców) z udziału w niniejszym postępowaniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy PZP. 6) W postępowaniu, w ramach wykazania spełnienia warunku, Wykonawca (a przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, któregokolwiek z tych Wykonawców) nie złoży Zamawiającemu nieprawdziwych informacji mających wpływ lub mogących mieć wpływ na wynik prowadzonego postępowania. 2. W kwestiach nieuregulowanych postanowieniami ust 1 niniejszego działu, przy dokonywaniu oceny spełnienia warunków udziału w niniejszym postępowaniu, zastosowanie będzie miała ustawa PZP oraz przepisy wykonawcze do tej ustawy. 3. W celu wykazania (potwierdzenia) spełnienia warunku istnienia braku podstaw do wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu z przyczyn wskazanych w art. 24 ust. 1 ustawy PZP, wykonawca złoży Zamawiającemu oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia. 4. Dokument, o którym mowa w ust 3 składa się w oryginale (na piśmie) lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. Poświadczenie kopii za zgodność z oryginałem następuje poprzez złożenie na kopii pisemnego oświadczenia o treści według następującego wzoru: za zgodność z oryginałem stwierdzono. Oświadczenie o zgodności z oryginałem musi odnosić się do każdej strony przedkładanej kopii dokumentu. Poświadczenia kopii dokumentu za zgodność z oryginałem dokonuje (składa oświadczenie o zgodności kopii z oryginałem) Wykonawca, a w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, pełnomocnik, o którym mowa w art. 23 ustawy PZP. 5. Dokument, o których mowa w ust 3 niniejszego dział oraz oświadczenie za zgodność z oryginałem, o którym mowa w ust. 4 niniejszego działu muszą być przedłożone w języku polskim. Wymogu języka polskiego nie będą naruszać podane w dokumentach nazwy własne, jak też nazwy i inne określenia dopuszczone zgodnie z obowiązującą ustawą z dnia 7.10.1999 r. o języku polskim (Dz.U z roku 2011 Nr 43, poz. 244 tekst jednolity z póz. zm.). Jeżeli wskazane dokumenty sporządzone są w języku innym niż polski, należy do nich dołączyć ich tłumaczenie na język polski. Zaleca się przedłożenie tłumaczenia z poświadczeniem wykonanym przez tłumacza przysięgłego. 6. W zakresie nie objętym postanowieniami ust 4 i 5 niniejszego działu zastosowanie ma ustawa PZP oraz przepisy wykonawcze do tej ustawy, w tym rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 30.12.2009 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich dokumenty te mogą być składane (Dz. U. Nr 226, poz. 1817). 7. Przez używane w niniejszej sekcji odwołania się do zwrotu Dział rozumieć należy niniejszą sekcję.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak