Adres strony internetowej, na której Zamawiający udostępnia Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia:
www.zut.edu.pl


Szczecin: Wykonanie badań dodatków do żywności
Numer ogłoszenia: 76208 - 2012; data zamieszczenia: 12.03.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie , Al. Piastów 17, 70-310 Szczecin, woj. zachodniopomorskie, tel. 0-91 449 4250, 449 4042, faks 0-91 449 4690.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Uczelnia publiczna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie badań dodatków do żywności.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie badania dodatków do żywności w postaci proszków zawierających priobiotyczne bakterie i stabilizowany tran - zwanych dalej Produktem. 2. Badania, o których mowa w ust. 1 niniejszego działu wymagają wykonania analizy Produktu sensoryczną metodą opisową (Metodą testów profilowania sensorycznego), z uwzględnieniem następujących wymagań: 1) Badaniu podlega 20 próbek Produktu 2) Badanie każdej próbki podlega przeprowadzeniu w dwóch etapach: (etap pierwszy) badanie wstępne każdej próbki, etap drugi badanie ponowne każdej próbki podlegające wykonaniu nie wcześniej niż po miesiącu przechowywania próbki licząc od dnia wykonania badania wstępnego; 3) Badanie każdej próbki podlega wykonaniu przez zespół (panel) minimum 5 osobowy w laboratorium akredytowanym. 3. Do obowiązków Wykonawcy należy dobór odpowiednich metod sensorycznych do oceny Produktu zgodnie z jego specyfikacją, w celu wykazania zmian jakościowych Produktu (wraz z jego składnikami) w trakcie przechowywania w określonych warunkach. Specyfikację Produktu Zamawiający przekaże Wykonawcy, z którym zostanie zawarta umowa o wykonanie niniejszego zamówienia. 4. W zakres przedmiotu zamówienia wchodzi również przedstawienie Zamawiającemu sprawozdania (z przekazaniem majątkowych praw autorskich do jego treści) w formie pisemnego raportu, na którego treść składać się będzie minimum: 1) Przedstawienie wyniku badań w formie opisowej, tabelarycznej, jak i graficznej wraz z opinią na temat stabilności badanych prób w oparciu o wykonaną analizę sensoryczną; 2) Jakościowy opis poszczególnych cech (wyróżników jakościowych), składających się na ogólną charakterystykę Produktu. 5. Ilekroć w dalszej części niniejszego ogłoszenia mowa jest o Badaniach należy przez to rozumieć składające się na przedmiot zamówienia czynności, o których mowa w ust. 1 - 3 niniejszego działu 6. Używane powyżej odwołania się do określenia /niniejszy dział/ oznaczają niniejszą sekcję.

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 73.11.10.00-3.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 15.06.2012.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: W postępowaniu niniejszym wniesienie wadium nie jest wymagane

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY


III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Ustalone w Umowie terminy (w tym termin, o którym mowa w § 5 Wzoru umowy) mogą ulec wydłużeniu w następujących przypadkach: 1) Zachodzić będzie konieczność wykonania zamówień dodatkowych w rozumieniu art. 67 ust. 1 pkt 5 i 6 ustawy PZP lub Zamawiający zleci wykonanie innych, nieobjętych Umową zamówień, a wykonanie zamówień dodatkowych lub innych nieobjętych Umową nie będzie możliwe lub będzie utrudnione bez uprzedniego zatrzymania prac objętych Umową; 2) Leżących po stronie Zamawiającego opóźnień w wykonaniu czynności, od których uzależniona jest możliwość wykonania obowiązków nałożonych Umową na Wykonawcę; 3) W skutek śmierci, utraty zdolności prawnych, trwającego dłużej niż 10 dni pozbawienia wolności lub choroby osoby lub osób wskazanych w § 3 ust. 4 Wzoru umowy jako osoby wykonujące Badania. Warunkiem możliwości ubieganie się o zmianę Umowy na podstawie niniejszych przesłanek będzie wykazanie przez Wykonawcę faktu ich wystąpienia, w szczególności poprzez przedstawienie Zamawiającemu stosownych dokumentów zaświadczających w tym zakresie; 4) Z powodu Siły wyższej; 5) Z powodu zmian do Umowy wprowadzanych na podstawie postanowień poniższych niniejszego działu, jeżeli ze względu na czas potrzebny na wprowadzenie zmian lub w skutek wprowadzonych zmian zachowanie pierwotnie ustalonych terminów w Umowie będzie niemożliwe lub poważnie utrudnione dla Wykonawcy; 3. Termin, o którym mowa w § 5 Wzoru umowy może ulec wydłużeniu w przypadku opóźnień Zamawiającego skutkujących brakiem możliwości rozpoczęcia wykonywania badań objętych Umową przed dniem 25 kwietnia 2012 r., w szczególności opóźnień, które spowodowane zostały przedłużającym się postępowaniem o udzielenie niniejszego zamówienia na skutek wniesionych w tym postępowaniu środków odwoławczych. 4. Dopuszczona będzie możliwość zmiany w stosunku do postanowień Umowy sposobu, w tym terminu płatności wynagrodzenia z tytułu wykonania Umowy. 5. Dopuszczona będzie możliwość pomniejszenia zakresu rzeczowego Umowy (w tym zmniejszenia ilości wymagających badania próbek Produktu w stosunku do ilości podanej w Umowie). Pomniejszenie zakresu rzeczowego Umowy połączone będzie z pomniejszeniem wynagrodzenia w stosunku do określonego w Umowie. Jeżeli strony Umowy nie dojdą do porozumienia w inny sposób, pomniejszenie wynagrodzenia nastąpi w oparciu o opinię biegłego rzeczoznawcy powołanego do wyceny pomniejszonego zakresu rzeczowego. Koszty wydania opinii ponosi strona Umowy, która wystąpi o wskazaną zmianę Umowy, chyba że konieczność zmniejszenia zakresu rzeczowego Umowy będzie wynikiem postępowania strony drugiej. 6. Wskazane w Umowie - jako miejsce wykonania badań objętych Umową - laboratorium akredytowane można będzie zamienić na inne akredytowane laboratorium, przy czym laboratorium tym nie może być laboratorium, w którym osoby wskazane w Umowie do wykonania badań stanowiących przedmiot Umowy odbywały szkolenie, o którym mowa w dziale VII ust. 1 pkt 1) SIWZ. 7. Zmiana osoby lub osób wskazanych w Umowie do uczestniczenia w jej wykonywaniu na podstawie § 3 ust. 4 Wzoru umowy. Warunkiem dokonania zmiany będzie zmiana na osobę lub osoby spełniające wymogi określone w dziale VII ust. 1 i 2 SIWZ, przy jednoczesnym wykazaniu Zamawiającemu dowodów potwierdzających spełnianie tych wymagań przynajmniej w sposób wskazanych w dziale VIII SIWZ. 8. Wskazane w Umowie wynagrodzenie Wykonawcy z może ulec zmianie w przypadku zmiany obowiązującej stawki podatku VAT, przyjętej za postawę do kalkulacji Ceny za zamówienie na podstawie działu X SIWZ. Maksymalną granicą zmiany, o której mowa w niniejszym ustępie może być wyłącznie kwota wynikająca ze zmiany stawki podatku VAT. Zmiana dotyczyć może wyłącznie tych części wynagrodzenia, które dotyczą czynności, których wykonanie podlega opodatkowaniu zmienioną stawka podatku VAT. 9. Niezależnie od postanowień powyższych niniejszego działu przewiduje się możliwość zmiany postanowień Umowy w przypadku, gdy: 1) Zachowanie istniejących postanowień Umowy będzie niemożliwe w skutek nakazów, decyzji, czy innego rodzaju rozstrzygnięć administracji publicznej; 2) Nastąpią zmiany w projekcie, o którym mowa w dziale I ust. 9 SIWZ mające wpływ na wykonanie Umowy; 3) Okaże się to konieczne w celu umożliwienia realizacji Umowy w sposób zgodny z powszechnie lub miejscowo obowiązującymi przepisami prawa; 4) Wynikną rozbieżności lub niejasności w Umowie, których nie można usunąć w inny sposób, a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie Umowy zgodnie z jej celem lub w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez Wykonawcę i Zamawiającego. 9. Przewiduje się możliwość zmiany postanowień Umowy również w zakresie, w jakim będzie to konieczne jako logiczne następstwo wynikające ze zmian Umowy dokonanych lub dokonywanych na podstawie ust. 1 - 8 niniejszego działu. 10. Bez względu na postanowienia ust. 1 - 9 niniejszego działu, dopuszczone będą zmiany nie sprzeciwiające się postanowieniom art. 144 ust. 1 ustawy PZP, tj. takie, które nie będą dotyczyć istotnych postanowień zawartej Umowy w stosunku do oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy, z którym zawarta została Umowa. 11. Pod rygorem nieważności, zmiany Umowy, o których mowa w ust. 1 - 10 niniejszego działu wymagają wprowadzenia poprzez zawarcie przez Zamawiającego i Wykonawcę pisemnego aneksu. Za wyjątkiem przypadków wskazanych w ust. 7 niniejszego działu, żadnej ze stron Umowy nie przysługuje roszczenie o zawarcie aneksu. Zamawiający zastrzega sobie również prawo uprzedniego negocjowania z Wykonawcą zakresu zmian do Umowy. 12. Wskazane w niniejszym dziale przyczyny (możliwości) wprowadzenia zmian Umowy mogą wystąpić na podstawie jednego lub większej liczny aneksów. Podstawę tego samego aneksu może stanowić zarówno tylko jedna lub też więcej niż jedna przyczyna (możliwość zmiany Umowy) spośród przyczyn wskazanych w niniejszym dziale. 13. Zmiana Umowy na podstawie postanowień powyższych niniejszego działu nie może naruszać ustawy PZP, w tym dyspozycji art. 140 ustawy PZP. 14. Używane powyżej odwołania się do określenia /niniejszy dział/ oznaczają niniejszą sekcję

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zut.edu.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie, Kancelaria Główna, al. Piastów 17, 70-310 Szczecin (z dekretacją na Dział Zamówień Publicznych) lub osobiście w Dziale Zamówień Publicznych.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 20.03.2012 godzina 12:00, miejsce: Dział Zamówień Publicznych Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie, 70-310 Szczecin, Al. Piastów 48, pok. 404 lub 407, IV piętro..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Wykonanie niniejszego zamówienia podlega współfinansowaniu ze środków UE w ramach projektu nr POIG.01.03.0-32-193/09-00 Prozdrowotne dodatki do żywności zawierające immoblilizowane nienasycone kwasy tłuszczowe oraz bakterie priobiotyczne otrzymywane metodą suszenia rozpyłowego. Projekt realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka i współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Wskazany w sekcji III.4.2) warunek udziału w postępowaniu, tj. warunek braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 - Prawo zamówień publicznych (Dz. U z 2010 r. Nr 113 poz. 759 tekst jednolity z póz. zm.) - dalej ustawa PZP - podlega ocenie w następujący sposób: 1. Ocena spełniania wskazanego warunku udziału w postępowaniu zostanie dokonana na zasadzie ustalenia przez Zamawiającego istnienia jednego z dwóch alternatywnych zdań: Wykonawca spełnia warunek albo Wykonawca nie spełnia warunku. Zamawiający uzna, iż wykonawca spełnia wskazany warunek, jeżeli: 1) Wykonawca potwierdzi Zamawiającemu, iż nie zachodzą wobec niego podstawy do wykluczenia z udziału w niniejszym postępowaniu z przyczyn opisanych w art. 24 ust. 1 dalej ustawy PZP. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie każdy z tych wykonawców potwierdzi Zamawiającemu, iż nie zachodzą wobec niego podstawy do wykluczenia z udziału w niniejszym postępowaniu z przyczyn opisanych w art. 24 ust. 1 ustawy PZP. 2) Potwierdzenie, iż Wykonawca nie podlega wykluczeniu z udziału w niniejszym postępowaniu z przyczyn opisanych w art. 24 ust. 1 ustawy PZP nastąpi poprzez przedłożenie Zamawiającemu wymaganego w tym celu dokumentu, o którym mowa w ust 3 niniejszego działu. 3) Dokument, o którym mowa w pkt 2) zostanie złożony Zamawiającemu najpóźniej w terminie wyznaczonym na złożenie oferty w niniejszym postępowaniu lub (w przypadkach, zakresie oraz w sposób wynikający z treści art. 26 ust. 3 ustawy PZP), zostanie złożony Zamawiającemu w dodatkowym terminie wyznaczonym przez Zamawiającego. 4) Dokumenty, o których mowa w pkt 2) i 3) zostaną złożone Zamawiającemu z uwzględnieniem postanowień (w tym postanowień co do formy w jakiej dokumenty mają być złożone) wskazanych ust 4 - 6 niniejszego działu. 5) Dokumenty, o których mowa w pkt 1) - 4) nie będą zawierać okoliczności skutkujących koniecznością wykluczenia Wykonawcy (a przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, któregokolwiek z tych Wykonawców) z udziału w niniejszym postępowaniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy PZP. 6) W postępowaniu, w ramach wykazania spełnienia warunku, Wykonawca (a przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, któregokolwiek z tych Wykonawców) nie złoży Zamawiającemu nieprawdziwych informacji mających wpływ lub mogących mieć wpływ na wynik prowadzonego postępowania. 2. W kwestiach nieuregulowanych postanowieniami ust 1 niniejszego działu, przy dokonywaniu oceny spełnienia warunków udziału w niniejszym postępowaniu, zastosowanie będzie miała ustawa PZP oraz przepisy wykonawcze do tej ustawy. 3. W celu wykazania (potwierdzenia) spełnienia warunku istnienia braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu z przyczyn wskazanych w art. 24 ust. 1 ustawy PZP, Wykonawca złoży Zamawiającemu oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia. 4. Dokument, o którym mowa w ust 3 składa się w oryginale (na piśmie) lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. Poświadczenie kopii za zgodność z oryginałem następuje poprzez złożenie na kopii pisemnego oświadczenia o treści według następującego wzoru: za zgodność z oryginałem stwierdzono. Oświadczenie o zgodności z oryginałem musi odnosić się do każdej strony przedkładanej kopii dokumentu. Poświadczenia kopii dokumentu za zgodność z oryginałem dokonuje (składa oświadczenie o zgodności kopii z oryginałem) Wykonawca. 5. Dokument, o których mowa w ust 3 musi być przedłożony w języku polskim. Wymogu języka polskiego nie będą naruszać podane w dokumentach nazwy własne, jak też nazwy i inne określenia dopuszczone zgodnie z obowiązującą ustawą z dnia 7.10.1999 r. o języku polskim (Dz.U z roku 2011 Nr 43, poz. 244 tekst jednolity z póz. zm.). Jeżeli wskazane dokumenty sporządzone są w języku innym niż polski, należy do nich dołączyć ich tłumaczenie na język polski. Zaleca się przedłożenie tłumaczenia z poświadczeniem wykonanym przez tłumacza przysięgłego. 6. W zakresie nie objętym postanowieniami ust 4 i 5 niniejszego działu zastosowanie ma ustawa PZP oraz przepisy wykonawcze do tej ustawy, w tym rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 30.12.2009 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich dokumenty te mogą być składane (Dz. U. Nr 226, poz. 1817). Wskazane w sekcji III.5) zaświadczenie podlega przedłożeniu z uwzględnieniem następujących postanowień: 1. W celu potwierdzenia, iż badania stanowiące przedmiot niniejszego zamówienia zostaną wykonane w laboratorium akredytowanym Wykonawca przedłoży Zamawiającemu certyfikat zaświadczający zgodność działań Wykonawcy z normą PN-EN ISO/IEC 17025: 2005 wystawiony przez jednostkę certyfikującą posiadającą akredytację Polskiego Centrum Akredytacji lub równoważny dokument zaświadczający zgodność działań Wykonawcy z normą PN-EN ISO/IEC 17025: 2005 wydany przez akredytowane jednostki certyfikujące mające swoją siedzibę w innym państwie, z zastrzeżeniem ust 2 niniejszego działu. 2. Za jednostki certyfikujące z siedzibą w innym niż Polska państwie uprawnione do wydania równoważnego dokumentu zaświadczającego zgodność działań Wykonawcy z normą PN-EN ISO/IEC 17025: 2005 Zamawiający uzna jednostki akredytowane będące sygnatariuszami EA MLA (porozumienia o wzajemnym uznawaniu w ramach European Coopereation for Accreditation) oraz jej odpowiedniki dla państw stron porozumienia GPA (Government Procurement Agrement - Dz.U.UE.L.94.336.273), jak IAF MLA (International Accreditation Forum MLA) oraz ILAC MRA (International Labolatory Accreditaion Cooperation MRA). 3. Dokument zaświadczający, o którym mowa w ust. 1 i 2 niniejszego działu należy złożyć w oryginale lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę składającego ofertę. Oświadczenie za zgodność z oryginałem należy złożyć według wzoru za zgodność dokumentu z oryginałem stwierdzam. 4. Dokument zaświadczający i oświadczenie za zgodność z oryginałem, o których mowa w ust. 1 - 3 niniejszego działu muszą być przedłożone w języku polskim. Wymogu języka polskiego nie będą naruszać podane w dokumentach nazwy własne, jak też nazwy i inne określenia dopuszczone zgodnie z obowiązującą ustawą z dnia 7.10.1999 r. o języku polskim (Dz.U z roku 2011 Nr 43, poz. 244 tekst jednolity z póz. zm.). Jeżeli wskazane dokumenty sporządzone są w języku innym niż polski, należy do nich dołączyć ich tłumaczenie na język polski. Zaleca się przedłożenie tłumaczenia z poświadczeniem wykonanym przez tłumacza przysięgłego. Używane powyżej odwołania się do określenia /niniejszy dział/ oznaczają niniejszą sekcję.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak