Szczecin: Wykonanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej
na Przebudowę budynku koszarowego nr 12 położonego na terenie Campusu nr 2 dla
potrzeb Wydziału Ekonomiki i Organizacji Gospodarki Żywnościowej - przy ul.
Klemensa Janickiego nr 31, obecnie Wydziału Ekonomicznego pozostającego w
zasobach ZUT w Szczecinie - II etap
Numer ogłoszenia: 197827 - 2012;
data zamieszczenia: 13.09.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU -
usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie , Al. Piastów 17, 70-310 Szczecin, woj. zachodniopomorskie, tel. 0-91 449 4250, 449 4042, faks 0-91 449 4690.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Uczelnia publiczna.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej na Przebudowę budynku koszarowego nr 12 położonego na terenie Campusu nr 2 dla potrzeb Wydziału Ekonomiki i Organizacji Gospodarki Żywnościowej - przy ul. Klemensa Janickiego nr 31, obecnie Wydziału Ekonomicznego pozostającego w zasobach ZUT w Szczecinie - II etap.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Wykonania dokumentacji projektowo - kosztorysowej na zagospodarowania terenu z drogami, ścieżkami rowerowymi, chodnikami, elementami małej architektury wraz z miejscami postojowymi na samochody (parking), stojakami rowerowymi (wiaty na rowery) przy budynku Wydziału Ekonomicznego oraz budowy, rozbudowy i przebudowy sieci wodnej, kanalizacji sanitarnej i deszczowej, cieplnej, gazowej, elektrycznej ( w tym oświetlenia zewnętrznego), kanalizacji teletechnicznej pod światłowody i inne kable miedziane wraz z pozwoleniem na budowę dla potrzeb Wydziału Elektrycznego przy ul. Klemensa Janickiego nr 31, pozostającego w zasobach ZUT w Szczecinie - II etap.
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.00.00.00-8.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 8.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Warunkiem udziału w niniejszym postępowaniu jest wniesienie wadium. Wysokość wymaganego wadium wynosi: 1500,00 zł (słownie: jeden tysiąc pięćset i 00/100 złotych
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie precyzuje tego warunku
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
1)Wykonawca wykaże (potwierdzi) Zamawiającemu, że w ciągu ostatnich trzech lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał minimum 3 projekty budowlane związane z zagospodarowaniem terenu i budową, rozbudową lub przebudową sieci zewnętrznej wodnej, kanalizacji sanitarnej i deszczowej, cieplnej, gazowej, elektrycznej ( w tym oświetlenia zewnętrznego), kanalizacji teletechnicznej pod światłowody i kable miedziane wraz z uzyskaniem decyzji pozwolenia na budowę ( Załącznik nr 5 specyfikacji). 2)Potwierdzenie (wykazanie) wykonania usług, wymaganych na podstawie pkt 1 niniejszego ustępu nastąpi poprzez przedłożenie Zamawiającemu wymaganych w tym celu dokumentów, o których mowa w dziale VI ust. 2 specyfikacji. 3)Dokumenty, o których mowa w pkt 2) niniejszego ustępu zostaną złożone Zamawiającemu w terminie wyznaczonym na złożenie oferty w niniejszym postępowaniu lub, w przypadkach wskazanych w art. 26 ust. 3 PZP, dokumenty zostaną złożone Zamawiającemu w dodatkowym terminie wyznaczonym przez Zamawiającego; 4)Dokumenty, o których mowa w pkt 2) i 3) niniejszego ustępu zostaną złożone Zamawiającemu w sposób, w języku oraz formie wymaganej Rozporządzeniem w sprawie rodzajów dokumentów; 5)W postępowaniu, w ramach wykazania spełnienia warunku, Wykonawca nie złoży Zamawiającemu nieprawdziwych informacji mających wpływ lub mogących mieć wpływ na wynik prowadzonego postępowania. 6)Wykonawca, który zgodnie z art. 26 ust. 1 pkt 2b Pzp polega na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów w celu wykazania spełniania warunku o którym mowa w dziale IV ust. 1 pkt 2 specyfikacji, zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Dokumentem potwierdzającym dysponowanie wiedzą i doświadczeniem podmiotu innego będzie każdy dokument, z którego będzie wynikać zobowiązanie takiego podmiotu do udziału w wykonaniu zamówienia (np. pisemne oświadczenie podmiotu innego, umowa przedwstępna, umowa generalna o współpracy itd.). W sytuacji, w której wykonawca powołuje się na wiedzę i doświadczenie podmiotu innego oraz gdy z okoliczności wynika, iż dla wykazania warunku dysponowania zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia jest konieczny udział podmiotu innego, zamawiający zastrzega sobie prawo do żądania dokumentów wymienionych w dziale VI specyfikacji .
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie precyzuje tego warunku
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
1)Wykonawca wykaże (potwierdzi) Zamawiającemu, że dysponuje - co najmniej 2-osobowym zespołem projektantów, którzy posiadają uprawnienia budowlane do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, obejmujące co najmniej projektowanie i sprawowanie nadzoru autorskiego zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r Prawo budowlane (Dz. U. z 2010r. Nr 243, poz. 1623 z późn. zm.) i Rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28.04.2006r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U. z 2006r. Nr 83, poz.578 z późn. zm.) w specjalności instalacyjnej w zakresie branży sanitarnej bez ograniczeń, i uprawnienia w zakresie architektonicznej, drogowej oraz elektrycznej posiadających przynajmniej 5-letni doświadczeniem w projektowaniu. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunek może być spełniony łącznie 2)Potwierdzenie (wykazanie) dysponowania, wymaganymi na podstawie pkt 1 niniejszego ustępu osobami nastąpi poprzez przedłożenie Zamawiającemu wymaganych w tym celu dokumentów, o których mowa w dziale VI ust. 3 specyfikacji. 3)Dokumenty, o których mowa w pkt 2) niniejszego ustępu zostaną złożone Zamawiającemu w terminie wyznaczonym na złożenie oferty w niniejszym postępowaniu lub, w przypadkach wskazanych w art. 26 ust. 3 PZP, dokumenty zostaną złożone Zamawiającemu w dodatkowym terminie wyznaczonym przez Zamawiającego; 4)Dokumenty, o których mowa w pkt 2) i 3) niniejszego ustępu zostaną złożone Zamawiającemu w sposób, w języku oraz formie wymaganej Rozporządzeniem w sprawie rodzajów dokumentów; 5)W postępowaniu, w ramach wykazania spełnienia warunku, Wykonawca nie złoży Zamawiającemu nieprawdziwych informacji mających wpływ lub mogących mieć wpływ na wynik prowadzonego postępowania. 6)Wykonawca, który zgodnie z art. 26 ust. 1 pkt 2b Pzp polega na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów w celu wykazania spełniania warunku, o którym mowa w dziale IV ust. 1 pkt 3 specyfikacji, zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Dokumentem potwierdzającym dysponowanie wiedzą i doświadczeniem podmiotu innego będzie każdy dokument, z którego będzie wynikać zobowiązanie takiego podmiotu do udziału w wykonaniu zamówienia (np. pisemne oświadczenie podmiotu innego, umowa przedwstępna, umowa generalna o współpracy itd.). W sytuacji, w której Wykonawca powołuje się na wiedzę i doświadczenie podmiotu innego oraz gdy z okoliczności wynika, iż dla wykazania warunku dysponowania zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia jest konieczny udział podmiotu innego, Zamawiający zastrzega sobie prawo do żądania dokumentów wymienionych w dziale VI specyfikacji
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie precyzuje tego warunku
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
nie są wymagane
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1.Na podstawie i w granicach art. 144 ust. 1 PZP Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany zawartej umowy o realizację niniejszego zamówienia w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy. Zmiana nastąpi wyłącznie w przypadkach i na warunkach wskazanych w ust. 2 - 6 niniejszego działu. 2.Ustalony w umowie termin wykonania umowy może ulec wydłużeniu w następujących przypadkach: a)wydłużenie terminu wykonania zamówienia w stosunku do wskazanego w umowie, jeżeli jego dotrzymanie stanie się niemożliwe lub poważnie utrudnione z przyczyn niezależnych od Wykonawcy lub Zamawiającego, a zaistniałych po zawarciu umowy; b)wydłużenie terminu wykonania zamówienia w stosunku do wskazanego w umowie, jeżeli zachodzić będzie konieczność wykonania zamówień nie objętych umową, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej do przewidzenia przez Wykonawcę lub Zamawiającego na etapie przed zawarciem umowy, a wykonanie umowy będzie uzależnione od uprzedniego wykonania zamówień nieobjętych umową; c)wydłużenie terminu wykonania zamówienia w stosunku do wskazanego w umowie z powodu opóźnień i niedotrzymania terminów wynikających z powodu Siły wyższej. Przez Siłę wyższą będą rozumiane wszelkie wydarzenia istniejące lub mogące zaistnieć w przyszłości, które mają wpływ na realizację umowy, znajdujące się poza realną kontrolą Zamawiającego i Wykonawcy, i których nie można było przewidzieć, lub które choć przewidywalne, były nieuniknione, nawet po przedsięwzięciu przez Zamawiającego lub Wykonawcę wszelkich uzasadnionych kroków dla uniknięcia takich wydarzeń. Za wystąpienie Siły wyższej uznane będą w szczególności takie wydarzenia, jak: zamieszki, wojny, pożary, powodzie, huragany, trzęsienia ziemi, pro¬mieniowanie, epidemie, strajk generalny lub branżowy trwający dłużej niż 5 dni. 3.Dopuszczalna będzie możliwość zmiany terminu lub sposobu płatności wynagrodzenia za wykonanie zamówienia, w stosunku do postanowień umowy. 4.Dopuszczalna będzie zmiana osób wskazanych w załączonym do oferty wykazie przewidzianych do realizacji zamówienia pod warunkiem wyznaczenia przez wykonawcę innych osób spełniających wymagania zamawiającego, o których mowa w dziale V specyfikacji. 5.Wskazane w umowie wynagrodzenie wykonawcy może ulec zmianie w przypadku zmiany obowiązującej stawki podatku VAT. Podstawą zmiany może być wyłącznie kwota wynikająca ze zmiany stawki podatku VAT i dotyczyć może wyłącznie tych części wynagrodzenia, które dotyczą czynności, których wykonanie podlega opodatkowaniu zmienioną stawką podatku VAT. 6.Dopuszczona będzie możliwość pomniejszenia zakresu rzeczowego umowy połączona z proporcjonalnym pomniejszeniem wynagrodzenia w stosunku do określonego w umowie. 7.Niezależnie od postanowień ust. 2 - 4 przewiduje się możliwość zmiany postanowień umowy w przypadku, gdy: a)Nastąpi zmiana powszechnie lub miejscowo obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację umowy; b)Wynikną rozbieżności lub niejasności w umowie, których nie można usunąć w inny sposób, a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie umowy zgodnie z jej celem lub w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez wykonawcę i zamawiającego. 8.Pod rygorem nieważności, zmiany i uzupełnienia umowy, o których mowa w ust. 2 - 5 wymagają wprowadzenia poprzez zawarcie przez zamawiającego i wykonawcę w formie pisemnej aneksu do umowy (żadnej ze stron nie przysługuje roszczenie o zawarcie aneksu).
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna
specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.
zut.edu.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod
adresem: 70-310 Szczecin, al. Piastów 48, w dziale Technicznym ( Budynek
Jednostek Mędzywydziałowych) pok. 415 - IV piętro.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 21.09.2012 godzina 08:00, miejsce: 70-310 Szczecin, al. Piastów 17, Kancelaria Główna (należy powołać się na oznaczenie niniejszego postępowania). pok. 119 Budynek Rektoratu.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie