Adres strony internetowej, na której Zamawiający udostępnia Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia:
www.zut.edu.pl


Szczecin: Przetarg nieograniczony na wykonanie aranżacji auli w budynku Centrum Dydaktyczno-Badawczego Nanotechnologii Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie. Znak sprawy: ATT/373-52/CDBN/12
Numer ogłoszenia: 225573 - 2012; data zamieszczenia: 23.10.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie , Al. Piastów 17, 70-310 Szczecin, woj. zachodniopomorskie, tel. 0-91 449 4250, 449 4042, faks 0-91 449 4690.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Uczelnia publiczna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przetarg nieograniczony na wykonanie aranżacji auli w budynku Centrum Dydaktyczno-Badawczego Nanotechnologii Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie. Znak sprawy: ATT/373-52/CDBN/12.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest realizacja robót budowlanych polegających na aranżacji auli w budynku Centrum Dydaktyczno - Badawczego Nanotechnologii, zlokalizowanego w Szczecinie przy al. Piastów 45 - 50 (działka nr 20/8 obręb 1042 w ewidencji miasta Szczecin) - zwanego dalej Budynkiem CDBN..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.21.00.00-2, 45.21.23.21-2, 45.31.00.00-3.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 29.03.2013.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Warunkiem ubiegania się Wykonawcy o udzielenie niniejszego zamówienia jest wniesienie Zamawiającemu wadium w wysokości 25 000 zł (słownie: dwadzieścia pięć tysięcy złotych). 2. Zamawiający dopuszcza wniesienie wadium w jednej lub kilku następujących formach: 1) Poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 2) Gwarancjach bankowych; 3) Gwarancjach ubezpieczeniowych; 4) Poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 09.11. 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275); 5) W pieniądzu, wpłaconym przelewem na następujący rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Zachodni WBK S.A III Oddział w Szczecinie Nr rachunku: 02 1090 1492 0000 0000 4903 0242 Kod SWIFT zamawiającego: WBK PPLPP 3. Ostatecznym terminem wniesienia wadium Zamawiającemu jest termin składania ofert w niniejszym postępowaniu (termin określony w dziale XII specyfikacji). Wadium wnosi się na czas nie krótszy niż termin związania ofertą w niniejszym postępowaniu. 4. Wadium wnoszone w pieniądzu uważać się będzie za wniesienie z chwilą uznania rachunku, o którym mowa w ust. 2 pkt 5) niniejszego działu. 5. Treść uprawnień Zamawiającego wynikająca z dokumentu wadium wniesionego w formach wskazanych w ust. 2 pkt 1) - 4) niniejszego działu musi wskazywać na niniejsze postępowanie i umożliwiać spieniężenie wadium na pełną kwotę, bezwarunkowo i nieodwołalnie na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, przy zajściu okoliczności wskazanych w ust. 6 niniejszego działu. Jeżeli dokumenty wadium wniesionego w formach wskazanych w ust. 2 pkt 1) - 4) niniejszego działu sporządzone są w języku innym niż polski, należy do nich dołączyć ich tłumaczenie na język polski. Zaleca się przedstawienie tłumaczenia z poświadczeniem wykonanym przez tłumacza przysięgłego. 6. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami w przypadku wystąpienia przynajmniej jednej z następujących okoliczności: 1) Wykonawca, którego oferta została wybrana wezwany do zawarcia umowy o wykonanie niniejszego zamówienia odmówi podpisania tej umowy na warunkach określonych w jego ofercie lub zawarcie z nim takiej umowy stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po jego stronie; 2) Wykonawca nie wniósł, wymaganego na podstawie działu XIV specyfikacji, zabezpieczenia należytego wykonania umowy 3) Wykonawca, w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 PZP nie złoży dokumentów, o których mowa w art. 25 ust. 1 PZP, lub pełnomocnictw, chyba, że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 7. Z zastrzeżeniem wynikającym z postanowień ust. 6 niniejszego działu, Zamawiający zwróci Wykonawcy wadium wniesione w niniejszym postępowaniu na podstawie i na zasadach określonych w art. 46 ust. 1, 1a., 2 i 4 PZP. 8. Postanowienia ust. 1 - 6 niniejszego działu będą miały zastosowanie również w sytuacji wskazanej w art. 46 ust. 3 PZP, z tym, że termin do wniesienia wadium określi Zamawiający w żądaniu do ponownego wniesienia wadium.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Terminy wykonania robót budowlanych objętych Umową o zamówienie - w tym termin, o którym mowa w § 6 ust. 1 Wzoru umowy oraz terminy wskazane w Harmonogramie rzeczowo - finansowym sporządzonym na podstawie działu XIV ust. 9 i 10 specyfikacji mogą ulec wydłużeniu w następujących przypadkach: 1) Zachodzić będzie konieczność lub wola Zamawiającego udzielenia zamówień, w tym robót budowlanych nie objętych Umową, w szczególności usług lub robót budowlanych wymagających udzielenia na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5) PZP lub możliwych do udzielenia na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 6) PZP (wydłużenie nastąpi maksymalnie o czas przez jaki wykonywane będą zamówienia nieobjęte Umową); 2) Niezawinionych przez Wykonawcę opóźnień Zamawiającego w wykonaniu czynności, od których uzależniona jest możliwość wykonania obowiązków wynikających z Umowy, w szczególności opóźnień w przekazaniu terenu budowy, opóźnień w przystąpieniu do dokonania odbiorów robót, czy też opóźnień w przekazaniu Wykonawcy lub osobom trzecim stosownych dokumentów niezbędnych do realizacji Umowy (wydłużenie nastąpi maksymalnie o czas w jakim Zamawiający pozostawał w opóźnieniu); 3) Wstrzymania przez Zamawiającego prac objętych Umową (zawieszenie terminów wynikających z Umowy), w szczególności z powodu opóźnienia, zawieszenia, wstrzymania lub zaprzestania przekazywania Zamawiającemu środków finansowych w ramach finansowania przez podmiot, o którym mowa w dziale I ust. 16 specyfikacji (wydłużenie nastąpi maksymalnie o czas przez jaki miało miejsce zawieszenia); 4) Wystąpienia warunków atmosferycznych powodujących, iż nie jest możliwe należyte i zgodne z regułami sztuki budowlanej i wiedzy technicznej wykonanie robót. Okoliczność ta wymaga jednak potwierdzenia przez Zamawiającego, w szczególności poprzez informację uzyskaną w tej kwestii w lokalnej stacji meteorologicznej (wydłużenie nastąpi maksymalnie o czas trwania wskazanej przeszkody); 5) Wstrzymania realizacji prac objętych Umową, w tym robót budowlanych przez właściwe instytucje, organy administracji publicznej, bądź orzeczeniem sądu (wydłużenie nastąpi maksymalnie o czas wstrzymania prac objętych Umową); 6) Przedłużających się terminów postępowań przed organami administracji publicznej oraz sądami o wydanie decyzji lub innego rodzaju rozstrzygnięć niezbędnych do wykonania prac objętych Umową w tym uzyskania prawomocnego pozwolenia na użytkowanie Obiektu, z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę (wydłużenie nastąpi maksymalnie o czas trwania wskazanej przeszkody); 7) Z powodu Siły wyższej. Przez siłę wyższą będą rozumiane wszelkie wydarzenia, istniejące lub mogące zaistnieć w przyszłości, które mają wpływ na realizację umowy, znajdujące się poza realną kontrolą Zamawiającego i Wykonawcy i których nie można było przewidzieć lub, które, choć przewidywalne, były nie¬uniknione, nawet po przedsięwzięciu przez zamawiającego lub wykonawcę wszelkich uzasadnionych kroków dla uniknięcia takich wydarzeń. Za wystąpienie Siły wyższej uznane będą w szczególności takie wydarzenia, jak: zamieszki, wojny, pożary, powodzie, huragany, trzęsienia ziemi, pro¬mieniowanie, epidemie, strajk generalny lub branżowy trwający dłużej niż 5 dni (wydłużenie nastąpi maksymalnie o czas trwania wskazanej przeszkody). 2. Termin, o którym mowa w § 6 ust. 1 Wzoru umowy oraz terminy wskazane w Harmonogramie rzeczowo-finansowym sporządzonym na podstawie działu XIV ust. 6 i 7 specyfikacji mogą ulec wydłużeniu również w przypadku: 1) Opóźnień Zamawiającego skutkujących brakiem możliwości rozpoczęcia wykonywania robót budowlanych objętych Umową przed dniem 5 stycznia 2013 r., w szczególności opóźnień, które spowodowane zostały przedłużającym się postępowaniem o udzielenie niniejszego zamówienia na skutek wniesionych w tym postępowaniu środków odwoławczych (wydłużenie nastąpi maksymalnie o termin jaki upłynął pomiędzy faktycznym rozpoczęciem robót a dniem 05.01.2013 r.) ; 2) Wprowadzenia zmian do Umowy wskazanych w ust. 3 - 20 niniejszego działu, jeżeli zmiany te mają lub mogą mieć wpływ na zdolność Wykonawcy do realizacji postanowień Umowy przewidzianych dla nich postanowieniem § 6 Wzoru umowy. 3. Dopuszczona zostanie możliwość zmiany Umowy (w tym w szczególności postanowień § 3 ust. 1 i 2 Wzoru umowy), tak aby rozpoczęcie wykonywania robót lub innych objętych przedmiotem Umowy prac mogło nastąpić przed dniem 31.12.2012 r. 4. Wskazana w ust. 3 niniejszego działu możliwość zmiany Umowy może: 1) Obejmować swoim zakresem zarówno całość, jak też tylko część robót lub innych prac objętych Umową o niniejsze zamówienie; 2) Przewidywać rozpoczęcie i prowadzenie robót lub innych prac objętych Umową o niniejsze zamówienie tak po wykonaniu obecnie prowadzonych w odniesieniu do Budynku CDBN odrębnych robót budowlanych (umów, o których mowa w dziale II ust. 6 specyfikacji - zwanych dalej Umowami pierwotnymi), jak też również już w trakcie wykonywania robót objętych którąkolwiek z Umów pierwotnych (przed ich ukończeniem), a zatem na terenie budowy administrowanym przez kierownika budowy dla Umów pierwotnych. 5. Zamawiający informuje, iż Umowy pierwotne, o których mowa w dziale II ust 6 specyfikacji to: 1) Umowa o roboty budowlane nr ZP/ATI/CDBN/03/2010 zawarta w dniu 17.01.2011 r. (informację o zawarciu wskazanej opublikowano w Urzędzie Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich w dniu 25.01.2011 r. pod numerem 2011/S 16 023698). Wykonawca wskazanej umowy jest aktualnym administratorem terenu budowy, a aktualny kierownik budowy w jego zasobach kadrowych; 2) Umowa o roboty budowlane ATT/373-01/CDBN/12 zawarta w dniu 12.03.2012 r. (informację o zawarciu wskazanej zamieszczono w Biuletynie zamówień publicznych w dniu 21.03.2012 r. pod numerem 88410 - 2012). 6. Jeżeli zmiana wskazana w ust. 3 i 4 niniejszego działu polegać będzie na dopuszczeniu wykonywania robót z Umowy o niniejsze zamówienie razem (na tym samym terenie budowy) z robotami wykonywanymi na podstawie którejkolwiek z Umów pierwotnych, zmiana taka przewidywać będzie również, że przez czas wykonywania robót z Umowy o niniejsze zamówienie na terenie budowy: 1) Funkcję kierownika budowy pełnić będzie kierownik budowy wyznaczony na podstawie Umów pierwotnych, chyba że Zamawiający postanowi inaczej; 2) Wykonawca umowy o niniejsze zamówienie podporządkuje się kierownikowi budowy wyznaczonemu dla Umów pierwotnych w sprawach związanych z bezpieczeństwem (w tym przepisami BHP i ppoż.), organizacją ruchu na terenie budowy, zarządzania terenem budowy, a także innych sprawach, w których podejmowanie decyzji należy, zgodnie z ustawą Prawo budowlane, do kierownika budowy; 3) Osoba wskazana w Umowie o niniejsze zamówienie jako kierownik budowy pełnić będzie funkcję koordynatora robót i reprezentanta Wykonawcy Umowy o niniejsze zamówienie względem kierownika budowy z Umów pierwotnych; 4) Zamiast przekazania terenu budowy (co byłoby niemożliwe, gdyż terenem budowy administruje jeden z wykonawców Umów pierwotnych) Wykonawcy udostępniony zostanie jednorazowo lub sukcesywnie tzw. front robót przez który rozumiane będzie zlokalizowane na terenie budowy miejsce wykonania robót objętych Umową o niniejsze zamówienie. 7. W warunkach wskazanych w ust. 3, 4 i 6 niniejszego działu, zmiana Umowy o niniejsze zamówienie może łączyć się podwyższeniem wynagrodzenia, o którym mowa w § 9 ust. 1 Wzoru umowy, przy czym okolicznością stanowiąca podstawę wzrostu wynagrodzenia będzie opłata wynikająca z ewentualnie wyznaczonych przez administrującego terenem budowy z wykonawców jednej z Umów pierwotnych kosztów: 1) Korzystania z infrastruktury budowy, w tym kosztów stałych istniejącego zaplecza socjalno - biurowego, ochrony terenu budowy, wywozu nieczystości bytowych, mediów, ogrodzenia, placów utwardzonych, dróg utwardzonych, zagospodarowania budowy, przyłączy na potrzeby budowy oraz oświetlenie budowy; 2) Zwiększenia wysokości wynagrodzenia kierownika budowy ze względu zwiększony zakres obowiązków łączący się z wykonaniem robót objętych Umową o niniejsze zamówienie na tym samym terenie budowy. 8. Możliwość zwiększenia wynagrodzenia w przypadkach i na warunkach wskazanych w ust. 7 niniejszego działu nie będzie dopuszczalna w sytuacji, jeżeli stroną Umowy o niniejsze zamówienie będzie wykonawca administrujący obecnie terenem budowy, w zasobach którego pozostaje kierownik budowy. Postanowienie dotyczy również sytuacji, jeżeli wykonawca - administrator terenu budowy złoży w niniejszym postępowaniu ofertę jako jeden z wykonawców Oferty wspólnej. 9. Dopuszczona będzie możliwość pomniejszenia zakresu rzeczowego Umowy o zamówienie (wyłączenie części robót lub innych prac z zakresu Umowy), połączona z pomniejszeniem wynagrodzenia, o którym mowa w § 9 ust. 1 Wzoru umowy. Pomniejszenie wynagrodzenia nastąpi w oparciu o dane zawarte w załączonym do Umowy kosztorysie, o którym mowa w dziale XIV ust. 8 specyfikacji oraz (uzupełniająco) w załączonym do Umowy harmonogramie, o którym mowa w dziale XIV ust. 9 i 10 specyfikacji. Jeżeli we wskazanych dokumentach brak będzie wystarczających danych do pomniejszenia wynagrodzenia adekwatnie do wartości wyłączonych robót lub innych prac, i jeżeli strony Umowy o zamówienie (Zamawiający i Wykonawca) nie dojdą do porozumienia w inny sposób, pomniejszenie wynagrodzenia nastąpi w takim przypadku w oparciu o opinię biegłego rzeczoznawcy powołanego do wyceny pomniejszonego zakresu rzeczowego Umowy. Przy ustalaniu wysokości podlegającego zmniejszeniu wynagrodzenia w sposób inny niż opinia rzeczoznawcy, strony Umowy uwzględnią w pierwszej kolejności cenniki i inne konieczne dane publikowane w katalogach Sekocenbud jako podstawę ustalenia kwoty zmniejszenia. Jeżeli strony Umowy o zamówienie nie uzgodnią inaczej, jako podstawę ustalenia wysokości pomniejszonego wynagrodzenia przyjęte zostaną dane kalkulacyjne według cen obowiązujących na moment zawarcia Umowy o zamówienie, a jeżeli od tego czasu nastąpiło zwiększenie wynagrodzenia Wykonawcy w Umowie, z uwzględnieniem okoliczności stanowiących podstawę zwiększenia. 10. Dopuszczona będzie możliwość zmiany Umowy (w tym również jej załącznika, jakim jest Dokumentacja projektowa) poprzez dopuszczenie zastosowania materiałów lub urządzeń budowlanych zamiennych, bądź też dopuszczenie innego niż określony Umową (w tym jej załącznika, jakim jest Dokumentacja projektowa) sposobu wykonania robót stanowiących przedmiot Umowy z powodu zgłoszonej przez Wykonawcę niemożliwości lub poważnego utrudnienia pozyskania materiałów przyjętych w Umowie przed zmianą. Wskazana zmiana Umowy będzie niedopuszczalna, jeżeli miałaby prowadzić do zastosowania materiałów o jakości niższej niż wymagana na podstawie Umowy (Dokumentacji projektowej) lub zmiana połączona byłaby z roszczeniem Wykonawcy o zwiększenie wynagrodzenia Wykonawcy. 11. Dopuszczona będzie możliwość zmiany Umowy (w tym również jej załącznika, jakim jest Dokumentacja projektowa) poprzez dopuszczenie zastosowania materiałów lub urządzeń budowlanych zamiennych, bądź też dopuszczenie innego niż określony Umową (w tym jej załącznika, jakim jest Dokumentacja projektowa) sposobu wykonania robót stanowiących przedmiot Umowy w innym przypadku niż wskazany w ust. 9 niniejszego działu, w szczególności w celu możliwości uwzględnienia zmian objętych kompetencją nadzoru autorskiego lub z powodu: 1) Konieczności wprowadzenia zmian do Dokumentacji projektowej, w szczególności z powodu błędów projektowych, nakazów organów administracji publicznej, w tym straży pożarnej czy konieczności będącej wynikiem niezgodności Dokumentacji projektowej z prawem; 2) Woli Zamawiającego dokonania zmian, w szczególności, gdy zmiany mogą się przyczynić skrócenia terminu wykonania robót, obniżenia kosztów wykonania Umowy po stronie Zamawiającego, bądź uzyskania innych dodatkowych korzyści dla Zamawiającego w stosunku do korzyści wynikających z Umowy przed zmianą. 12. Zmiany Umowy, z tytułów, o których mowa w ust. 10 niniejszego działu mogą łączyć się ze wzrostem ustalonego w Umowie wynagrodzenia Wykonawcy. Podstawą podwyższenia wynagrodzenia będą dane zawarte w katalogach publikowanych przez Sekocenbud. Jeżeli strony Umowy nie ustalą inaczej, jako podstawę ustalenia nowej wysokości wynagrodzenia przyjęte zostaną dane kalkulacyjne Sekocenbud według cen obowiązujących na moment dokonywania zmiany Umowy lub dane zawarte w załączonym do Umowy kosztorysie, o którym mowa w dziale XIV ust. 8 specyfikacji. Strony mogą również ustalić kwotę zmiany wynagrodzenia w oparciu o opinię biegłego rzeczoznawcy, a jeżeli przedmiotem zmiany są materiały lub urządzenia budowlane, również w oparciu o ceny tych materiałów i urządzeń w obrocie handlowym. 13. Dopuszczalna będzie zmiana ustalonego w Umowie wynagrodzenia Wykonawcy w przypadku zmiany obowiązującej stawki podatku VAT. Maksymalną granicą zmiany, o której mowa w niniejszym ustępie może być wyłącznie kwota wynikająca ze zmiany stawki podatku VAT. Zmiana dotyczyć może wyłącznie tych części wynagrodzenia, które dotyczą czynności, których wykonanie podlega opodatkowaniu zmienioną stawka podatku VAT. 14. Dopuszczona będzie możliwość zmiany określonego w Umowie sposobu, terminu i innych warunków płatności wynagrodzenia za wykonanie zamówienia, w stosunku do postanowień umowy, w szczególności w sytuacji, gdy wymagać tego będą obowiązujące przepisy prawa. 15. Dopuszczona zostanie również zmiana każdej ze wskazanych w Umowie osób, o których mowa w dziale VI ust. 3 specyfikacji. Warunkiem możliwości dokonania wskazanej zmiany będzie zmiana na osobę spełniającą warunki określone w dziale VI ust. 3) specyfikacji, przy jednoczesnym wykazaniu Zamawiającemu dowodów potwierdzających spełnianie tych wymagań. 16. Jeżeli zamiar wykonania robót budowlanych objętych przedmiotem niniejszego postępowania przy udziale podwykonawców Wykonawca zgłosi Zamawiającemu dopiero po zawarciu Umowy o niniejsze zamówienie publiczne (przy zawarciu umowy w jej zakres nie weszły postanowienia § 13a Wzoru umowy), dopuszczona zostanie zmiana umowy polegająca na włączeniu w jej zakres postanowień § 13a Wzoru Umowy, z tym że w miejsce ust. 1 wskazanego paragrafu wejdą postanowienia ze wskazaniem robót objętych podwykonawstwem bez powoływania się na ofertę Wykonawcy. 17. Jeżeli przy wykazywaniu spełnienia warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa w dziale V ust. 1 pkt 2) specyfikacji (warunek dotyczący posiadania wiedzy i doświadczenia) Wykonawca powołał się na zasoby podmiotu trzeciego i stosownie do obowiązku wskazanego w dziale VI ust. 2 pkt 1) specyfikacji, podmiot ten uczestniczyć będzie w wykonaniu Umowy, dopuszczalna będzie również zmiana tej Umowy polegająca na zastąpieniu tego podmiotu nowym podmiotem trzecim uczestniczącym w wykonaniu Umowy. Warunkiem dokonania wskazanej zmiany będzie uprzedni obowiązek wykazania przez Wykonawcę, że zasoby nowego podmiotu trzeciego pozwałaby Wykonawcy wykazać spełnienie warunku udziału w postępowaniu, stosownie do wymogów w tym zakresie podanych w dziale VI ust. 1 i 2 specyfikacji. 18. Niezależnie od postanowień ust. 1 - 17 niniejszego działu przewiduje się możliwość zmiany postanowień Umowy w przypadku, gdy: 1) Nastąpi zmiana powszechnie lub miejscowo obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizacje umowy; 2) Zachowanie istniejących postanowień umowy będzie niemożliwe w skutek nakazów, decyzji, czy innego rodzaju rozstrzygnięć administracji publicznej; 3) Okaże się to konieczne w celu umożliwienia realizacji umowy w sposób zgodny z powszechnie lub miejscowo obowiązującymi przepisami prawa; 4) Wynikną rozbieżności lub niejasności w umowie, których nie można usunąć w inny sposób, a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie umowy zgodnie z jej celem lub w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez Wykonawcę i Zamawiającego. 19. Przewiduje się możliwość zmiany postanowień Umowy o niniejsze zamówienie również w zakresie, w jakim będzie to konieczne jako logiczne następstwo wynikające ze zmian umowy dokonanych lub dokonywanych na podstawie ust. 1 - 18 niniejszego działu, w szczególności dopuszczalna będzie zmiana Harmonogramu rzeczowo - finansowego bez zachowania wymogów wskazanych w dziale XIV ust. 10 specyfikacji, niemożliwych do spełnienia na etapie dokonywania zmiany. 20. Bez względu na postanowienia ust. 1 - 18 niniejszego działu, dopuszczone będą zmiany nie sprzeciwiające się postanowieniom art. 144 ust. 1 PZP, tj. takie, które nie będą dotyczyć istotnych postanowień zawartej umowy w stosunku do oferty, na podstawie, której dokonano wyboru wykonawcy, z którym zawarta została umowa o niniejsze zamówienie. 21. Pod rygorem nieważności, zmiany i uzupełniania umowy, o których mowa w ust. 1 - 20 wymagają wprowadzenia poprzez zawarcie przez Zamawiającego i Wykonawcę w formie pisemnej aneksu do Umowy o niniejsze zamówienie. Z wyjątkiem przypadku wskazanego w ust. 1 pkt 4) oraz ust. 18 niniejszego działu, żadnej ze stron Umowy nie przysługuje roszczenie o zawarcie aneksu. Zgoda Zamawiającego na aneks będzie uzależniona od braku przeszkód w tym zakresie wskazanych w ust. 22 niniejszego działu. Zamawiający zastrzega sobie również prawo uprzedniego negocjowania z Wykonawcą zakresu zmian do Umowy. Nie wymagają aneksu zmiany Umowy dokonywane w ramach nadzoru autorskiego w formie rysunków uszczegółowiających oraz wpisów do dzielnika budowy wyjaśnienia do Dokumentacji projektowej, jeżeli są wykonywane przez osoby pełniące nadzór autorski i nie wiążą się ze zmianą wysokości Wynagrodzenia. 22. Zmiany umowy o niniejsze zamówienie publiczne, o których mowa w ust. 1 - 20 niniejszego działu będą dokonane, jeżeli nie będą naruszać zobowiązań Zamawiającego wynikających z postanowień § 4 ust. 4 - 9 umowy o dofinansowanie Projektu, o której mowa w dziale I ust. 16 specyfikacji. 23. Wskazane w niniejszym dziale przyczyny (możliwości) wprowadzenia zmian Umowy mogą wystąpić na podstawie jednego lub większej liczny aneksów. Podstawę tego samego aneksu może stanowić zarówno tylko jedna lub też więcej niż jedna przyczyna (możliwość zmiany Umowy) spośród przyczyn wskazanych w niniejszym dziale. Wydłużenie terminów Umowy dokonywane w aneksie na podstawie więcej niż jednej przyczyny, spośród wskazanych w ust. 1 i 2 niniejszego działu, uprawnia do wydłużenia terminu w zakresie przewidzianym dla przyczyny o najdłuższym terminie wydłużenia. 24. Zmiana Umowy na podstawie postanowień powyższych niniejszego działu nie może naruszać dyspozycji art. 140 PZP. 25. Używane powyżej odwołania się do określenia /niniejszy dział/ oznaczają niniejszą sekcję. Używane powyżej określenie specyfikacja oznacza specyfikację istotnych warunków zamówienia.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zut.edu.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie, Kancelaria Główna, al. Piastów 17, 70-310 Szczecin (z dekretacją na Dział Zamówień Publicznych) lub osobiście w Dziale Zamówień Publicznych.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 07.11.2012 godzina 12:00, miejsce: Ofertę, dokumenty składane wraz z ofertą, złożyć należy w Kancelarii Głównej Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie, 70-310 Szczecin, al. Piastów 17, pok. 119..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Wykonanie niniejszego zamówienia podlega współfinansowaniu ze środków Unii Europejskiej na podstawie umowy o dofinansowanie nr UDA-POIS.13.01-054/08-00 w ramach projektu Budowa Centrum Dydaktyczno - Badawczego Nanotechnologii. POIS.13.01.00-00-054/08 w ramach działania 13.1 priorytetu XIII Programu operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007 - 2013..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie