Szczecin: Zaprojektowanie i wykonanie roboty budowlanej
polegającej na przebudowie sieci oświetlenia zewnętrznego terenu Wydziału
Technologii i Inżynierii Chemicznej przy al. Piastów 42 ZUT w
Szczecinie
Numer ogłoszenia: 8081 - 2013; data zamieszczenia:
14.01.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie , Al. Piastów 17, 70-310 Szczecin, woj. zachodniopomorskie, tel. 0-91 449 4250, 449 4042, faks 0-91 449 4690.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Uczelnia publiczna.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zaprojektowanie i wykonanie roboty budowlanej polegającej na przebudowie sieci oświetlenia zewnętrznego terenu Wydziału Technologii i Inżynierii Chemicznej przy al. Piastów 42 ZUT w Szczecinie.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Zakres rzeczowy zamówienia obejmuje: a) Wykonanie dokumentacji projektowej zgodnie z obowiązującym na dzień jej wykonania Prawem budowlanym oraz zasadami wiedzy technicznej, na którą składać się będą: - inwentaryzacja geodezyjna (wtórnik) przyległego terenu. - projekt budowlany wraz z uzyskaniem niezbędnych uzgodnień (w tym użytkownika) oraz zgłoszenie w WUiAB Urzędu Miejskiego w Szczecinie robót nie wymagających pozwolenia na budowę a w przypadku, jeżeli uzyskanie pozwolenia na budowę jest konieczne zgodnie z obowiązującymi przepisami uzyskanie ostatecznego pozwolenia na budowę, - kosztorys inwestorski, - specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót. b) Wykonanie robót budowlanych w oparciu o opracowaną i zatwierdzoną dokumentację projektową. c) Pełnienie nadzoru autorskiego w trakcie realizacji robót. d) Opracowanie dokumentacji powykonawczej i innych dokumentów odbiorowych. Zakres dokumentacji projektowej na przewidywane roboty budowlane powinien uwzględniać: 1.1. aktualizację mapy zasadniczej terenu objętego projektem z uwzględnieniem koncepcji użytkownika dot. przebudowy oświetlenia; 1.2. demontaż starych 20 szt. słupów z oprawami; 1.3. montaż nowych 21 szt. zestawów lamp zewnętrznych, w obecnej lub nowej lokalizacji wg koncepcji użytkownika; 1.4. wprowadzenie niezbędnych zmian w instalacji elektrycznej; 1.5. roboty towarzyszące, polegające na uporządkowaniu terenu po pracach instalacyjnych.
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 74.23.20.00-4, 45.30.00.00-0.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 5.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Warunkiem ubiegania się Wykonawcy o udzielenie niniejszego zamówienia jest wniesienie Zamawiającemu, w celu zabezpieczenia oferty Wykonawcy, wadium w wysokości 1 200,00 zł (słownie: jeden tysiąc dwieście złotych). Forma i sposób wniesienia wadium podane zostały w dziale VI SIWZ
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie precyzuje tego warunku
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu określonych w dziale IV ust. 3 SIWZ Wykonawca przedkłada Zamawiającemu łącznie następujące dokumenty (spośród i na podstawie wskazanych w § 1 ust. 2 rozporządzenia w sprawie rodzajów dokumentów): a) wykaz (oświadczenie Wykonawcy) wykonanych w ciągu ostatnich pięciu lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, minimum 3 robót związanych z projektowaniem wraz z wykonaniem lub remontem instalacji zewnętrznych lub sieci elektrycznych. W odniesieniu do każdej z prac wymienionych w wykazie należy podać jej wartość brutto (wartość zamówienia), datę jej wykonania oraz miejsce (adres odbiorcy, na rzecz którego została wykonana). Oświadczenie należy złożyć według wzoru podanego na druku stanowiącym załącznik nr 3 SIWZ. b) dokumenty potwierdzające, iż prace wymienione w wykazie, o którym mowa w pkt a) niniejszego ustępu zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone (dokumentami takimi mogą być np.: referencje lub rekomendacje oraz każdy inny dokument wystawiony przez odbiorcę wykonanej roboty, potwierdzające prawidłowe wykonanie robót zgodnie ze sztuką budowlaną). Dokument należytego wykonania roboty wystawić może również pracownik odbiorcy lub inna osoba dokonująca z jego upoważnienia odbioru roboty
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie precyzuje tego warunku
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu określonych w dziale IV ust. 4 SIWZ Wykonawca przedkłada Zamawiającemu następujące dokumenty (spośród i na podstawie wskazanych w § 1 ust. 2 rozporządzenia w sprawie rodzajów dokumentów): a)wykaz (oświadczenia Wykonawcy) zawierającego wyszczególnienie osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca i które będą uczestniczyć w realizacji zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnego do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez te osoby czynności. Oświadczenie (wykaz) należy złożyć według wzoru podanego na druku stanowiącym załącznik nr 4 specyfikacji. Jeżeli Wykonawca przewiduje posłużyć się podwykonawcami w wykonaniu zamówienia, wypełnia załącznik nr 6 specyfikacji, przy czym Zamawiający uzna za spełnione warunki uczestnictwa, gdy w zał. nr 6 Wykonawca poda zakres oraz rodzaj podzlecanych robót, b) pisemne zobowiązanie (z zachowaniem formy pisemności w rozumieniu opisanym w dziale I ust. 3 lit. c. specyfikacji) innych podmiotów do udostępnienia osób wskazanych do wykonania zamówienia, jeżeli w wykazie, o którym mowa w pkt a) niniejszego ustępu, Wykonawca wskazał te osoby jako osoby, którymi nie dysponuje, a będzie dysponował przy realizacji zamówienia; c) oświadczenia stwierdzające, że osoby wskazane w wykazie, o którym mowa w pkt a) niniejszego ustępu jako osoby do projektowania oraz do kierowania robotami budowlanymi w branży budowlanej, oraz branży elektrycznej - posiadają wymagane uprawnienia przewidziane dla wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w rozumieniu ustawy - Prawo budowlane oraz legitymują się przynajmniej 2-letnim doświadczeniem zawodowym. Wykonawca zagraniczny przedstawia wskazane dokumenty z uwzględnieniem dodatkowych wymagań określonych dla Wykonawców zagranicznych w ustawie z dnia 07.07.1994 - Prawo budowlane (Dz. U. z 2006 r., Nr 156, poz. 1118) - zwana dalej prawem budowlanym - w tym postanowień rozdziału 2 tejże ustawy (art. 12 i n.)
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie precyzuje tego warunku
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
nie są wymagane
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Na podstawie i w granicach art. 144 ust. 1 PZP Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy o zamówienie zawartej w stosunku do treści ofert, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy. Zmiana nastąpi w przypadkach i na warunkach określonych w § 13 wzoru umowy, a mianowicie: 1. Terminy wynikające z umowy, w tym terminy rozpoczęcia lub zakończenia prac projektowych i budowlanych ustalone przez Strony w trybie i na warunkach określonych w § 2 umowy mogą ulec zmianie w następujących przypadkach: 1)Zachodzić będzie konieczność wykonania zamówień nie objętych Umową, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej do przewidzenia przez Wykonawcę na etapie wykonywania prac projektowych bądź robót budowlanych, a wykonanie zamówień objętych Umową będzie uzależnione od uprzedniego wykonania zamówień nieobjętych Umową; 2)Zachodzić będzie konieczność wykonania robót dodatkowych lub zastosowania materiałów zamiennych; 3)Niezawinionej przez Wykonawcę zwłoki Zamawiającego w przystąpieniu do dokonania odbiorów, przekazaniu Wykonawcy Terenu budowy i dokumentów, od których uzależniona jest możliwość wykonania obowiązków nałożonych Umową na Wykonawcę lub Zamawiającego; 4)W przypadku wystąpienia warunków atmosferycznych niesprzyjających dla należytego i zgodnego ze sztuką budowlaną wykonania robót, co zostanie potwierdzone przez Zamawiającego; 5)Przerwania realizacji prac budowlanych przez właściwe organy administracji publicznej, bądź orzeczeniem sądu; 6)Przedłużających się z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę terminów postępowań przed organami administracji publicznej oraz sądami o wydanie decyzji niezbędnych do wykonania objętych Umową prac; 7)Opóźnień i niedotrzymania terminów wynikających z powodu Siły wyższej. 2. Określone w § 4 umowy Wynagrodzenie może ulec zmianie w następujących przypadkach: 1)Zmiany obowiązującej stawki podatku VAT; 2)Zachodzić będzie konieczność wykonania prac projektowych dodatkowych lub robót dodatkowych; 3)Zachodzić będzie konieczność wykonania robót zamiennych lub zastosowania materiałów zamiennych. Roboty zamienne należy rozumieć jako takie rozwiązania, które nie wykraczają poza przedmiot zamówienia a wprowadzają jedynie zmiany, które ulepszają realizowane zamówienie, usprawniają proces budowy bądź zamieniają prace i nakłady w danej kategorii CPV. 4)Zamawiający zleci wyłączenie części robót lub innych prac z zakresu umowy; 5)Nastąpi gwałtowna dekoniunktura na rynku materiałów i urządzeń niezbędnych do wykonania Umowy. 3. Niezależnie od postanowień ust. 1 i 2 przewiduje się możliwość zmiany postanowień Umowy w przypadku, gdy: 1)Nastąpi zmiana powszechnie lub miejscowo obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację Umowy; 2)Nastąpi zmiana formy zabezpieczenia należytego wykonania Umowy; 3)Wynikną rozbieżności lub niejasności w Umowie, których nie można usunąć w inny sposób, a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie Umowy zgodnie z jej celem lub w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez Strony; 4. Dopuszczona zostanie również zmiana oznaczeń Stron oraz zmiana tekstu Umowy w zakresie niewskazanym w ust. 1 - 3, jeżeli zmiany nie będą miały wpływu na treść ustalonych w Umowie zobowiązań Stron. 5. Pod rygorem nieważności, zmiany i uzupełniania Umowy, o których mowa w ust. 1-4: 1)Mogą zostać dokonane wyłącznie na podstawie i w granicach art. 144 ust. 1 PZP; 2)Wymagają wprowadzenia poprzez zawarcie przez Strony w formie pisemnej aneksu do Umowy. 6. Zmiany Umowy z przyczyn wskazanych w ust. 1 - 2 zostaną wprowadzone w zakresie ustalonym negocjacjami Stron, z uwzględnieniem postanowień ust. 7 - 10. 7. Ocena wystąpienia wskazanej w ust. 1 pkt 1) podstawy zmiany Umowy zostanie dokonana z uwzględnieniem ryzyka Wykonawcy wynikającego ze ryczałtowej formy jego wynagrodzenia (§ 4 umowy). 8. Podstawa zmiany wynagrodzenia z przyczyny wskazanej w ust. 2 pkt 1) może nastąpić wyłącznie o kwotę wynikającą ze zmiany stawki podatku VAT. 9. Podstawę zmiany ustalonego w Umowie Wynagrodzenia z przyczyn wskazanych w ust. 2 pkt 2) lub 3) w zakresie dotyczącym robót budowlanych stanowią wskazane w ofercie Wykonawcy dane do kosztorysowania tj.: 9.1.Stawki roboczogodziny kosztorysowej; 9.2.Wskaźnika kosztów pośrednich; 9.3.Wskaźnika zysku. 10. Niezależnie od postanowień ust. 9 Strony zgodnie ustalają, iż w przypadku zmniejszenia zakresu robót, o którym mowa w ust. 2 pkt 4) podstawę do pomniejszenia Wynagrodzenia stanowić może wartość robót, o które pomniejszono zakres robót, wyliczona na podstawie cen jednostkowych kosztorysu sporządzonego przez Wykonawcę na etapie projektowania. 11. Wszelkie zmiany umowy będą odbywały się w formie aneksów sporządzanych na piśmie za zgodą obydwu stron umowy, pod rygorem nieważności
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna
specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
www.zut.edu.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać
pod adresem: Dział Techniczny Zachodniopomorskiego Uniwersytetu
Technologicznego w Szczecinie, 70-311 Szczecin, al. Piastów 48, pok. 417 (IV
piętro Budynek Jednostek Międzywydziałowych).
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 29.01.2013 godzina 09:00, miejsce: Kancelaria Główna Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie, 70-310 Szczecin, al. Piastów 17, pok. 119 (Budynek Rektoratu).
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie