Szczecin: Roboty modernizacyjne i remontowe obiektów
Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie: ZAD I -
Modernizacja zespołu laboratoriów w Instytucie Inżynierii Materiałowej i w
Katedrze Techniki Cieplnej Wydziału Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki przy
al. Piastów 19 - naprawa i uzupełnienie tynków ścian zewnętrznych z malowaniem;
ZAD II - Remont elewacji wraz z izolacją i dociepleniem ścian piwnic budynku
Rektoratu przy al. Piastów 18
Numer ogłoszenia: 25737 - 2013; data
zamieszczenia: 18.02.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty
budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie , Al. Piastów 17, 70-310 Szczecin, woj. zachodniopomorskie, tel. 0-91 449 4250, 449 4042, faks 0-91 449 4690.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Uczelnia publiczna.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Roboty modernizacyjne i remontowe obiektów Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie: ZAD I - Modernizacja zespołu laboratoriów w Instytucie Inżynierii Materiałowej i w Katedrze Techniki Cieplnej Wydziału Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki przy al. Piastów 19 - naprawa i uzupełnienie tynków ścian zewnętrznych z malowaniem; ZAD II - Remont elewacji wraz z izolacją i dociepleniem ścian piwnic budynku Rektoratu przy al. Piastów 18.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Odbicie tynków z zaprawy cementowo-wapiennej,gruntowanie powierzchni; wyprawy tynkarskie - miesznka trasowo-wapienna; malowanie elewacji farbą mineralną; uzupełnienie obróbek blacharskich podokienników, murów ogniowych, okapów; demontaż i ponowny montaż dachówki po wymianie pasa nadrynnowego; wymiana rur spustowych. Mycie i odtłuszczanie konstrukcji kratowych, usuwanie rdzy i starej farby, dwukrotne malowanie farbą olejną krat i balustrad. Naprawa okładziny ze sztucznego kamienia (opaski okienne). Mycie konstrukcji pełnościennych woda pod ciśnieniem, mycie bloków kwasem fluorowodorowym,czyszczenie strumieniowo-ścierne na sucho powierzchni pionowych i ukośnych, wypełnienie szczelin zaprawą mineralną. Wykucie i wypełnienie ubytków w sztucznym kamieniu. Cokół granitowy - czyszczenie hydrościerne, spoinowanie murów, uzupełnienie ubytków - flekowanie; impregnacja okładzin kamiennych. Wymiana drzwi zewnętrznych i daszków nad wejściem od strony podwórza. Schody zewnętrzne - przygotowanie powierzchni do ułożenia płytek, okładziny z płytek granitowych. Demontaż i montaż urządzeń zewnętrznych na elewacji -klimatyzatory, kanały instalacyjne elektryczne. wymiana opraw oświetlenia zewnętrznego. Malowanie cokołu mozaikowego od strony podwórza. Naprawa mocowania instalacji odgromowej na budynku wtraz z pomiarami instalacji. Taras nad wejściem głownym: rozebranie posadzki z płytek, zerwanie posadzki cementowej, rozbiórka pokrycia z papy, wykonanie izolacji z papy, warstwy wyrównawcze pod posadzki, gruntowanie podłoża, uszczelnianie płynną folią, posadzki jednobarwne GRES o zwiększonej odporności 30x30; wyprawy tynkarskie na ścianach, malowanie elewacji..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00-7.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.08.2013.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Warunkiem udziału w niniejszym postępowaniu jest wniesienie wadium. Wysokość wymaganego wadium wynosi: 35 000,00 zł (słownie: trzydzieści pięć tysięcy złotych), w tym dla ZAD I - 30 000,00 zł, dla ZAD II - 5 000,00 zł. Forma i sposób wniesienia wadium podane zostały w dziale VI SIWZ
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie precyzuje tego warunku
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę określonych w dziale IV ust. 1 pkt b) SIWZ warunków udziału w postępowaniu (posiadania wiedzy i doświadczenia) wymagane jest przedłożenie: a) wykazu (oświadczenie Wykonawcy) wykonanych w ciągu ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, minimum trzech robót polegających na wykonaniu lub naprawie elewacji, przy czym przynajmniej dwie z tych robót muszą być o wartości brutto nie mniejszej niż 1 000 000 zł (brutto) każda. W odniesieniu do każdej roboty wymienionej w wykazie należy podać wartość brutto roboty (kwota zapłaty z tytułu jej wykonania), datę jej wykonania oraz miejsce (adres odbiorcy roboty, na rzecz którego została wykonana). Oświadczenie należy złożyć według wzoru podanego na druku stanowiącym załącznik nr 5 specyfikacji; b) dokumentów potwierdzających, że roboty wyszczególnione przez Wykonawcę w wykazie (załącznik nr 5 SIWZ) zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone (dokumentami takimi mogą być np.: referencje lub rekomendacje odbiorców robót lub protokoły odbiorów potwierdzające prawidłowe wykonanie robót zgodnie ze sztuką budowlaną)
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie precyzuje tego warunku
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę określonych w dziale IV ust. 1 pkt c) SIWZ warunków udziału w postępowaniu (dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia) wymagane jest przedłożenie: a) wykazu (oświadczenia Wykonawcy) osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnego do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez te osoby czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Katalog informacji wymaganych do podania w wykazie osób określa załącznik nr 3 specyfikacji. Zamawiający uzna za spełnione warunki uczestnictwa, gdy w zał. nr 3 Wykonawca poda kierownika budowy oraz kierownika robót, przewidzianych do wykonania niniejszego zamówienia. Jeżeli Wykonawca przewiduje posłużyć się podwykonawcami w wykonaniu zamówienia, wypełnia załącznik nr 4 specyfikacji, przy czym Zamawiający uzna za spełnione warunki uczestnictwa, gdy w zał. nr 4 Wykonawca poda zakres oraz rodzaj podzlecanych robót, b) oświadczenia, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia (kierownik budowy, kierownik robót, przewidziani przez Wykonawcę do wykonania niniejszego zamówienia) posiadają wymagane uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi oraz legitymują się przynajmniej 5-letnim doświadczeniem zawodowym. Wykonawca zagraniczny przedstawia wskazane dokumenty z uwzględnieniem dodatkowych wymagań określonych dla Wykonawców zagranicznych w ustawie z dnia 07.07.1994 - Prawo budowlane (Dz. U. z 2006 r., Nr 156, poz. 1118) - zwana dalej prawem budowlanym - w tym postanowień rozdziału 2 tejże ustawy (art. 12 i n.)
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie precyzuje tego warunku
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
nie są wymagane
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Na podstawie i w granicach art. 144 ust. 1 PZP Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy o zamówienie zawartej w stosunku do treści ofert, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy. Zmiana nastąpi wyłącznie w drodze aneksu do umowy, którego przedmiot stanowić mogą następujące okoliczności (warunki zmiany umowy): 1. Terminy wynikające z umowy, w tym terminy rozpoczęcia lub zakończenia prac budowlanych ustalone przez Strony w trybie i na warunkach określonych w § 2 umowy mogą ulec zmianie w następujących przypadkach: 1)Zachodzić będzie konieczność wykonania zamówień nie objętych Umową, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej do przewidzenia, a wykonanie zamówień objętych Umową będzie uzależnione od uprzedniego wykonania zamówień nieobjętych Umową; 2)Niezawinionej przez Wykonawcę zwłoki Zamawiającego w przystąpieniu do dokonania odbiorów, przekazaniu Wykonawcy Terenu budowy i dokumentów, od których uzależniona jest możliwość wykonania obowiązków nałożonych Umową na Wykonawcę lub Zamawiającego; 3)Przerwania realizacji prac budowlanych przez właściwe organy administracji publicznej, bądź orzeczeniem sądu; 4)Przerwania prac z powodu wystąpienia niekorzystnych warunków atmosferycznych, np. długotrwałe ulewy, opady śniegu, silne wiatry itp. 5)Opóźnień i niedotrzymania terminów wynikających z powodu Siły wyższej. 2. W uzasadnionych przypadkach Zamawiający zleci wykonanie robót zamiennych lub zastosowanie materiałów zamiennych. Roboty zamienne należy rozumieć jako takie rozwiązania, które nie wykraczają poza przedmiot zamówienia a wprowadzają jedynie zmiany, które ulepszają realizowane zamówienie, usprawniają proces budowy bądź zamieniają prace i nakłady w danej kategorii CPV; 3. Określone w § 7 umowy Wynagrodzenie może ulec zmianie w następujących przypadkach: 1)Zmiany obowiązującej stawki podatku VAT; 2)Zamawiający zleci lub zachodzić będzie konieczność wykonania robót zamiennych lub zastosowania materiałów zamiennych; 3)Zamawiający zleci wyłączenie części robót lub innych prac z zakresu umowy; 4)Nastąpi gwałtowna dekoniunktura na rynku materiałów i urządzeń niezbędnych do wykonania Umowy. 4. Niezależnie od postanowień ust. 1 i 2 przewiduje się możliwość zmiany postanowień Umowy w przypadku, gdy: 1)Nastąpi zmiana powszechnie lub miejscowo obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację Umowy; 2)Nastąpi zmiana formy zabezpieczenia należytego wykonania Umowy; 3)Wynikną rozbieżności lub niejasności w Umowie, których nie można usunąć w inny sposób, a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie Umowy zgodnie z jej celem lub w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez Strony; 5. Dopuszczona zostanie również zmiana oznaczeń Stron oraz zmiana tekstu Umowy w zakresie niewskazanym w ust. 1 - 3, jeżeli zmiany nie będą miały wpływu na treść ustalonych w Umowie zobowiązań Stron. 6. Pod rygorem nieważności, zmiany i uzupełniania Umowy, o których mowa w ust. 1-4: 1)mogą zostać dokonane wyłącznie na podstawie i w granicach art. 144 ust. 1 PZP; 2)wymagają wprowadzenia poprzez zawarcie przez Strony w formie pisemnej aneksu do Umowy (obie strony muszą zgodzić się na zawarcie aneksu). 7. Zmiany Umowy z przyczyn wskazanych w ust. 1 - 2 zostaną wprowadzone w zakresie ustalonym negocjacjami Stron, z uwzględnieniem postanowień ust. 8 - 10. 8. Podstawa zmiany wynagrodzenia z przyczyny wskazanej w ust. 3 pkt 1) może nastąpić wyłącznie o kwotę wynikającą ze zmiany stawki podatku VAT. 9. Podstawę zmiany ustalonego w Umowie Wynagrodzenia z przyczyn wskazanych w ust. 3 pkt 2) lub 3) w zakresie dotyczącym robót budowlanych stanowią wskazane w Ofercie Wykonawcy dane do kosztorysowania, tj.: 9.1.Stawki roboczogodziny kosztorysowej 9.2.Wskaźnika kosztów pośrednich 9.3.Wskaźnika zysku 10. Niezależnie od postanowień ust. 9, Strony zgodnie ustalają, iż w przypadku zmniejszenia zakresu robót określonego w SIWZ, podstawę do pomniejszenia Wynagrodzenia stanowić będzie wartość robót, o które pomniejszono zakres robót, wyliczona na podstawie cen jednostkowych kosztorysu ofertowego sporządzonego przez Wykonawcę
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna
specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
www.zut.edu.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać
pod adresem: Dział Techniczny ZUT w Szczecinie, 70-311 Szczecin, al. Piastów
48, pokój 417 - IV piętro (Budynek Jednostek Międzywydziałowych).
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 05.03.2013 godzina 09:00, miejsce: Kancelaria Główna ZUT w Szczecinie, 70-310 Szczecin, al. Piastów 17, pokój 119 - I piętro (Budynek Rektoratu).
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie