Adres strony internetowej, na której Zamawiający udostępnia Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia:
www.zut.edu.pl (namenu: Przetargi/Zamówienia publiczne - Dostawy albo Biznes - Przetargi - Dostawy).


Szczecin: Dostawa maszyn rolniczych do prowadzenia rolniczych doświadczeń polowych
Numer ogłoszenia: 26357 - 2013; data zamieszczenia: 19.02.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie , Al. Piastów 17, 70-310 Szczecin, woj. zachodniopomorskie, tel. 0-91 449 4250, 449 4042, faks 0-91 449 4690.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Uczelnia publiczna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawa maszyn rolniczych do prowadzenia rolniczych doświadczeń polowych.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest dostawa (sprzedaż i dostarczenie) Zamawiającemu następujących maszyn rolniczych do prowadzenia rolniczych doświadczeń polowych: 1) Prasy rolnicza do zbioru słomy i siana; 2) Zaprawiarki do nasion. 2. Zamawiający dokonuje wyodrębnienia zamówienia na 2 (dwie) samodzielne części (każda część nazywana jest w dalszej części SIWZ zadaniem). W zakres zadania nr 1 wchodzi dostawa prasy wskazanej w ust. 1 pkt 1) niniejszego działu. W zakres zadania nr 2 wchodzi dostawa zaprawiarki do nasion wskazanej w ust. 1 pkt 2) niniejszego działu. 3. Nie dopuszcza się możliwości dostarczenia maszyn rolniczych używanych, tj. innych niż fabrycznie nowe. 4. Miejscem dostarczenia Zamawiającemu maszyn rolniczych jest Rolnicza Stacja Doświadczalna w Lipniku (Polska, woj. Zachodniopomorskie, miejscowość k. Stargardu Szczecińskiego). 5. W zakres przedmiotu zamrowienia wchodzi również udzielenie gwarancji jakości oferowanych maszyn rolniczych 6. Przez używane w niniejszej sekcji odwołania się do zwrotu /Dział/ rozumieć należy niniejszą sekcję.

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 16.00.00.00-5.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 2.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 35.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: W postępowaniu niniejszym wniesienie wadium nie jest wymagane

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Dopuszczona będzie możliwość pomniejszenia zakresu Umowy (połączona z pomniejszeniem wynagrodzenia Wykonawcy w stosunku do określonego w Umowie). Przy ustalaniu kwoty zmniejszenia wynagrodzenia strony Umowy uwzględnią w pierwszej kolejności dane wynikające z oferty Wykonawcy Umowy. Za zgodą Zamawiającego jako dokumenty do ustalenia kwoty zmniejszenia wynagrodzenia Umownego można będzie wykorzystać również dane wynikające z cenników producentów, Wykonawcy Umowy lub innych dystrybutorów objętej Umową maszyny rolniczej. Jeżeli wskazane powyżej dokumenty okażą się niewystarczające do pomniejszenia wynagrodzenia Umownego adekwatnie do wartości elementów wyłączonych z zakresu rzeczowego Umowy i strony Umowy nie dojdą do porozumienia w inny sposób, Wykonawca uzna za wiążące względem siebie pomniejszenie wynagrodzenia o kwotę ustaloną w oparciu o opinię biegłego rzeczoznawcy. Koszty wydania opinii biegłego ponosi strona Umowy, która wystąpi o wskazaną zmianę umowy, chyba, że konieczność zmniejszenia zakresu rzeczowego umowy będzie wynikiem postępowania strony drugiej. 2. Objęte Umową maszyny rolnicze, ich podzespoły, części składowe lub przynależności (wyposażenie) będą mogły zostać zastąpione przez inne tego samego rodzaju, pod warunkiem, że spełniać będą o wymagania minimum określone w SIWZ dla elementu zastępowanego bądź maszyny rolniczej jako całości. Zmiana Umowy z przyczyn wskazanych w niniejszym ustępie nie może prowadzić do zwiększenia wynagrodzenia Wykonawcy w stosunku do wynagrodzenia określonego w Umowie. 3. Wskazane w Umowie wynagrodzenie Wykonawcy (zapłata) z może ulec podwyższeniu w przypadku zmiany obowiązującej stawki podatku VAT, przyjętej za postawę do kalkulacji CENY ZA ZADANIE na podstawie działu X SIWZ. Maksymalną granicą zmiany, o której mowa w niniejszym ustępie może być wyłącznie kwota wynikająca ze zmiany stawki podatku VAT. Zmiana dotyczyć może wyłącznie tych części wynagrodzenia lub okresu wykonywania Umowy, których dotyczy podwyższenie stawki podatku VAT. 4. Dopuszczona będzie możliwość zmiany ustalonego w Umowie innego niż podwyższenie wynagrodzenia (zapłaty) sposobu (w tym terminu) płatności wynagrodzenia z tytułu wykonania Umowy. 5. Dopuszczona zostanie również możliwość zmiany określonego w Umowie (na podstawie działu XVI ust. 4 w zw. z działem III ust. 6 SIWZ) Miejsca wydania SPRZĘTU Zamawiającemu. 6. Niezależnie od postanowień powyższych niniejszego działu przewiduje się możliwość zmiany postanowień Umowy w przypadku, gdy: 1) Zachowanie istniejących postanowień Umowy będzie niemożliwe w skutek nakazów, decyzji, czy innego rodzaju rozstrzygnięć administracji publicznej; 2) Nastąpią zmiany w decyzji, o której mowa w dziale I ust. 7 SIWZ lub umowie o jej wykonanie, jeżeli zmiany te będą miały wpływ na wykonanie Umowy; 3) Okaże się to konieczne w celu umożliwienia realizacji Umowy w sposób zgodny z powszechnie lub miejscowo obowiązującymi przepisami prawa; 4) Wynikną rozbieżności lub niejasności w Umowie, których nie można usunąć w inny sposób, a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie Umowy zgodnie z jej celem lub w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez Wykonawcę i Zamawiającego. 7. Ustalone w Umowie terminy wykonania określonych obowiązków Stron mogą ulec zmianie (w tym wydłużeniu) w następujących przypadkach: 1) Niezależnych od Wykonawcy opóźnień lub innych działań producenta danej maszyny rolniczej objętej Umową uniemożliwiających Wykonawcy dotrzymanie terminu wyznaczonego w Umowie na podstawie działu XVI ust. 3 w zw. z działem V SIWZ). Wskazana przesłanka nie będzie dotyczyć sytuacji, kiedy stroną Umowy będzie producent danej maszyny. Dla zastosowania wskazanej przesłanki wymagane będzie wykazanie przez Wykonawcę faktu jej zaistnienia; 2) Innych niż wskazanych w pkt 1) niniejszego ustępu, a niezawinionych przez Wykonawcę, opóźnień Zamawiającego w wykonaniu czynności, od których uzależniona jest możliwość wykonania obowiązków nałożonych Umową na Wykonawcę; 3) Z powodu Siły wyższej; 4) Z powodu zmian do Umowy wprowadzanych na podstawie postanowień poniższych niniejszego działu, jeżeli ze względu na czas potrzebny na wprowadzenie zmian lub w skutek wprowadzonych zmian zachowanie pierwotnie ustalonych terminów w Umowie będzie niemożliwe lub poważnie utrudnione dla Wykonawcy. 8. Przewiduje się możliwość zmiany postanowień Umowy również w zakresie, w jakim będzie to konieczne jako logiczne następstwo wynikające ze zmian Umowy dokonanych lub dokonywanych na podstawie ust. 1 - 7 niniejszego działu. 9. Bez względu na postanowienia ust. 1 - 8 niniejszego działu, dopuszczone będą zmiany nie sprzeciwiające się postanowieniom art. 144 ust. 1 ustawy PZP, tj. takie, które nie będą dotyczyć istotnych postanowień zawartej Umowy w stosunku do oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy, z którym zawarta została Umowa. 10. Pod rygorem nieważności, zmiany Umowy, o których mowa w ust. 1 - 9 niniejszego działu wymagają wprowadzenia poprzez zawarcie przez Zamawiającego i Wykonawcę pisemnego aneksu. Za wyjątkiem przypadków wskazanych w ust. 6 niniejszego działu, żadnej ze stron Umowy nie przysługuje roszczenie o zawarcie aneksu. Wykonawca nie odmówi Zamawiającemu zgodny na zawarcie aneksu z przyczyn wskazanych w ust. 1 niniejszego działu, pod warunkiem spełnienia przez Zamawiającego wymagań i innych warunków wskazanych w tym ustępie. Zamawiający zastrzega sobie również prawo uprzedniego negocjowania z Wykonawcą zakresu zmian do Umowy. 11. Wskazane w niniejszym dziale przyczyny (możliwości) wprowadzenia zmian Umowy mogą wystąpić na podstawie jednego lub większej liczny aneksów. Podstawę tego samego aneksu może stanowić zarówno tylko jedna lub też więcej niż jedna przyczyna (możliwość zmiany Umowy) spośród przyczyn wskazanych w niniejszym dziale. 12. Używane powyżej odwołania się do określenia /Dział/ oznaczają niniejszą sekcję. Używane powyżej określenia /SIWZ/ oznaczają specyfikację istotnych warunków zamówienia według stanu treści ustalonym przez Zamawiającego na ostatecznie wyznaczony dzień składania ofert w niniejszym postępowaniu.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zut.edu.pl (namenu: Przetargi/Zamówienia publiczne - Dostawy albo Biznes - Przetargi - Dostawy).
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie, Kancelaria Główna, al. Piastów 17, 70-310 Szczecin (z dekretacją na Dział Zamówień Publicznych) lub osobiście w Dziale Zamówień Publicznych.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 27.02.2013 godzina 12:00, miejsce: Dział Zamówień Publicznych, al. Piastów 48, Budynek Jednostek Międzywydziałowych Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie, 70-311 Szczecin, IV piętro, pok. 404 lub 407.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Wskazany w sekcji III.4.2) warunek udziału w postępowaniu, tj. warunek braku podstaw do wykluczenia wykonawcy z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 - Prawo zamówień publicznych (Dz. U z 2010 r. Nr 113 poz. 759 tekst jednolity z póz. zm.) - dalej ustawa PZP - podlega ocenie w następujący sposób: 1. O zamówienie niniejsze mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z ubiegania się o zamówienie publiczne z przyczyn wskazanych w art. 24 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 - Prawo zamówień publicznych (Dz.U z dnia 25 czerwca 2010 r. Nr 113 poz. 759 tekst jednolity z póz. zm.) - dalej ustawa PZP. Ocena spełniania wskazanego warunku udziału w postępowaniu zostanie dokonana na zasadzie ustalenia przez Zamawiającego istnienia jednego z dwóch alternatywnych zdań: Wykonawca spełnia warunek albo Wykonawca nie spełnia warunku. Zamawiający uzna, iż Wykonawca spełnia wskazany warunek, jeżeli: 1) Wykonawca potwierdzi Zamawiającemu, iż nie zachodzą wobec niego podstawy do wykluczenia z udziału w niniejszym postępowaniu z przyczyn opisanych w art. 24 ust. 1 ustawy PZP. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie każdy z tych wykonawców potwierdzi Zamawiającemu, iż nie zachodzą wobec niego podstawy do wykluczenia z udziału w niniejszym postępowaniu z przyczyn opisanych w art. 24 ust. 1 ustawy PZP. 2) Potwierdzenie, iż Wykonawca nie podlega wykluczeniu z udziału w niniejszym postępowaniu z przyczyn opisanych w art. 24 ust. 1 PZP nastąpi poprzez przedłożenie Zamawiającemu wymaganego w tym celu dokumentu, o którym mowa w ust. 3 niniejszego działu. 3) Dokument, o którym mowa w ww. pkt 2) niniejszego ustępu zostanie złożony Zamawiającemu najpóźniej w terminie wyznaczonym na złożenie oferty w niniejszym postępowaniu lub (w przypadkach, zakresie oraz w sposób wynikający z treści art. 26 ust. 3 ustawy PZP) zostanie złożony Zamawiającemu w dodatkowym terminie wyznaczonym przez Zamawiającego. 4) Dokumenty, o których mowa w ww. pkt 2) i 3) niniejszego ustępu zostaną złożone Zamawiającemu z uwzględnieniem właściwych dla danego dokumentu postanowień (w tym postanowień, co do formy, w jakiej dokumenty mają być złożone) wskazanych w ust. 4 - 6 niniejszego działu. 5) Dokumenty, o których mowa w ust. 2) - 4) niniejszego ustępu nie będą zawierać okoliczności skutkujących koniecznością wykluczenia Wykonawcy z udziału w niniejszym postępowaniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy PZP. 6) W postępowaniu, w ramach wykazania spełnienia warunku, Wykonawca nie złoży Zamawiającemu nieprawdziwych informacji mających wpływ lub mogących mieć wpływ na wynik prowadzonego postępowania. 2. W kwestiach nieuregulowanych postanowieniami ust. 1 niniejszego działu, przy dokonywaniu oceny spełnienia warunku udziału w niniejszym postępowaniu, zastosowanie będzie miała ustawa PZP oraz przepisy wykonawcze do tej ustawy. 3. W celu wykazania (potwierdzenia) spełnienia warunku istnienia braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu z przyczyn wskazanych w art. 24 ust. 1 ustawy PZP, Wykonawca złoży Zamawiającemu oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia. 4. Dokument, o którym mowa w ust. 3 niniejszego działu składa się w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. Poświadczenie kopii za zgodność z oryginałem następuje poprzez złożenie na kopii pisemnego oświadczenia o treści według następującego wzoru: za zgodność z oryginałem stwierdzono. Oświadczenie o zgodności z oryginałem musi odnosić się do każdej strony przedkładanej kopii dokumentu. Poświadczenia kopii dokumentu za zgodność z oryginałem dokonuje (składa oświadczenie o zgodności kopii z oryginałem) Wykonawca. 5. Dokumenty, o których mowa w ust. 3 i 4 niniejszego działu musza być przedłożone w języku polskim. Wymogu języka polskiego nie będą naruszać podane w dokumentach nazwy własne, jak też nazwy i inne określenia dopuszczone zgodnie z obowiązującą ustawą z dnia 7.10.1999 r. o języku polskim (Dz.U z roku 2011 Nr 43, poz. 244 tekst jednolity z póz. zm.). Jeżeli wskazane dokumenty sporządzone są w języku innym niż polski, należy do nich dołączyć ich tłumaczenie na język polski. Zaleca się przedłożenie tłumaczenia z poświadczeniem wykonanym przez tłumacza przysięgłego. 6. W kwestiach dokumentów, o których mowa w niniejszym dziale, nieuregulowanych postanowieniami ust. 3 - 6 niniejszego działu, zastosowanie ma ustawa PZP oraz przepisy wykonawcze do tej ustawy, w tym rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 30.12.2009 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich dokumenty te mogą być składane (Dz. U. Nr 226, poz. 1817). 7. Używane powyżej odwołania się do określenia /Dział/ oznaczają niniejszą sekcję..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie