Adres strony internetowej, na której Zamawiający udostępnia Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia:
www.zut.edu.pl (menu: Przetargi/Zamówienia publiczne - usługi albo Biznes - Przetargi - usługi).


Szczecin: Wykonanie ekspertyz zewnętrznych
Numer ogłoszenia: 85746 - 2013; data zamieszczenia: 01.03.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie , Al. Piastów 17, 70-310 Szczecin, woj. zachodniopomorskie, tel. 0-91 449 4250, 449 4042, faks 0-91 449 4690.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Uczelnia publiczna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie ekspertyz zewnętrznych.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest wykonanie dla Zamawiającego 8 ekspertyz technicznych dotyczących przemysłowego zastosowania Immoblilizatu prozdrowotne dodatki do żywności zawierające immoblilizowane nienasycone kwasy tłuszczowe oraz bakterie priobiotyczne, otrzymane według receptury opracowanej przez Zamawiającego metodą suszenia rozpyłowego (jako wynik badań laboratoryjnych przeprowadzonych przez Zamawiającego), tj.: 1) Ekspertyzę techniczną dotyczącą możliwości technicznych przeskalowania Procesu tecghnologicznego wytwarzania Mikrokapsuł zawierających kwasy nienasycone (LC n-3 PUFA) i/lub bakterie probiotyczne; 2) Ekspertyzę techniczną dotyczącą wpływu przeskalowania części Procesu technologicznego (skala 16:1) Probiokap na jakość emulsji stanowiącej półprodukt; 3) Ekspertyzę techniczną dotyczącą wpływu przeskalowania części Procesu technologicznego (skala 16:1) Probiokap na operację suszenia rozpyłowego; 4) Ekspertyzę techniczną dotyczącą wpływu przeskalowania części Procesu technologicznego (skala 16:1) Probiokap na jakość produktu gotowego; 5) Ekspertyzę techniczną dotyczącą wpływu włączenia homogenizacji ciśnieniowej na poprawę jakości półproduktu (jakość emulsji) w powiększonej skali produkcyjnej (skala 16:1); 6) Ekspertyzę techniczną dotyczącą wpływu włączenia homogenizacji ciśnieniowej na poprawę jakości suszenia rozpyłowego (regulacja, nastawy, temperatura, straty) w powiększonej skali produkcyjnej; 7) Ekspertyzę techniczną dotyczącą wpływu włączenia homogenizacji ciśnieniowej na poprawę jakości uzyskiwanego Immobilizatu w powiększonej skali produkcyjnej; 8) Ekspertyzę techniczną dotyczącą powtarzalności procesu produkcyjnego Probiokap realizowanego w dużej skali w ujęciu wybranych parametrów przetwórczych (lub jakościowych). 2. Powyższe Ekspertyzy wymagają wykonania w oparciu o również składające się na przedmiot niniejszego zamówienia Prace przygotowawcze na które składają się następujące obowiązki Wykonawcy: 1) Wytypowanie Aparatów i Urządzeń do przeprowadzenia Procesów technologicznych w powiększonej skali (min 16:1), z zastrzeżeniem ust. 3 i 4 niniejszego działu; 2) Dostarczenie wytypowanych Urządzeń/Aparatów do hali technologicznej u Zamawiającego, tj. w Centrum Biotechnologii i Innowacyjnych Materiałów Opakowaniowych znajdującym się w Szczecinie przy ul. Klemensa Janickiego 35, i tam zorganizowanie Linii demonstracyjnej niezbędnej do wykonania Prób, opracowania ich wyników i wydania na tej podstawie Ekspertyz. 3) Demontaż i przywrócenie stanu poprzedniego w hali technologicznej, o której mowa w pkt 2) powyżej, po przeprowadzeniu Prób. 3. Z zastrzeżeniem ust. 4 niniejszego działu, Aparaty i urządzenia i inne elementy składające się na organizowaną przez Wykonawcę Linię demonstracyjną, jak też wszystkie narzędzia, w tym środki transportu niezbędne do dostarczenia Aparatów Wykonawcy do Hali technologicznej, wywozu ich stamtąd, a także narzędzia do montażu i demontażu Linii demonstracyjnej zapewnia Wykonawca. Aparaty zapewniane przez Wykonawcę dla celów zorganizowania Linii demonstracyjnej nie muszą stanowić jego własności. 4. W zakres organizowanej przez Wykonawcę Linii demonstracyjnej wchodzić muszą posiadane przez Zamawiającego Aparaty. 5. W zakres przedmiotu niniejszego zamówienia wchodzi również przeniesienie na Zamawiającego autorskich praw majątkowych do wykonanych Ekspertyz. 6. Używane powyżej odwołania się do określenia /niniejszy dział/ oznaczają niniejszą sekcję.

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 38.97.00.00-5.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 15.07.2013.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: W postępowaniu niniejszym wniesienie wadium nie jest wymagane

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Ustalone w Umowie terminy (w tym terminy, o których mowa w § 9 Wzoru umowy) mogą ulec wydłużeniu w następujących przypadkach: 1) Zamawiający zleci wykonanie innych, nieobjętych Umową zamówień, których nie będzie możliwe lub będzie utrudnione bez uprzedniego zatrzymania prac objętych Umową; 2) Leżących po stronie Zamawiającego opóźnień w wykonaniu czynności, od których uzależniona jest możliwość wykonania obowiązków nałożonych Umową na Wykonawcę, w tym opóźnień w przekazaniu próbek półproduktów do badań; 3) W skutek śmierci, utraty zdolności prawnych, trwającego dłużej niż 10 dni pozbawienia wolności lub choroby osoby lub osób o których mowa w § 3 ust. 15 Wzoru umowy, jako osoby wykonujące Badania. Warunkiem możliwości ubieganie się o zmianę Umowy na podstawie niniejszych przesłanek będzie wykazanie przez Wykonawcę faktu ich wystąpienia, w szczególności poprzez przedstawienie Zamawiającemu stosownych dokumentów zaświadczających w tym zakresie; 4) Z powodu Siły wyższej; 5) Z powodu zmian do Umowy wprowadzanych na podstawie postanowień poniższych niniejszego działu, jeżeli ze względu na czas potrzebny na wprowadzenie zmian lub w skutek wprowadzonych zmian zachowanie pierwotnie ustalonych terminów w Umowie będzie niemożliwe lub poważnie utrudnione dla Wykonawcy; 3. Termin wykonania umowy (dział V SIWZ) może ulec wydłużeniu w przypadku opóźnień Zamawiającego skutkujących brakiem możliwości zawarcia Umowy przed dniem 30.03.2013 r., w szczególności opóźnień, które spowodowane zostały przedłużającym się postępowaniem o udzielenie niniejszego zamówienia na skutek wniesionych w tym postępowaniu środków odwoławczych. 4. Dopuszczona będzie możliwość zmiany w stosunku do postanowień Umowy sposobu, w tym terminu płatności wynagrodzenia z tytułu wykonania Umowy. 5. Dopuszczona zostanie możliwość pomniejszenia zakresu rzeczowego Umowy (zmniejszenie zakresu zamówienia), w tym również poprzez zmniejszenie ilości Prób, ilości Ekspertyz, zmniejszenia wymogów Umowy odnośnie zawartości poszczególnych Ekspertyz, zmniejszenia ilości Aparatów/Urządzeń składających się na Linię demonstracyjną. Pomniejszenie zakresu rzeczowego Umowy połączone będzie z proporcjonalnym pomniejszeniem wynagrodzenia w stosunku do określonego w Umowie. 6. Do ustalenia wysokości wynagrodzenia należnego za wykonanie Umowy po pomniejszeniu jej zakresu wykorzystane zostaną w pierwszej kolejności dane zawarte w Umowie. W zakresie w jakim Umowa nie będzie zawierała danych do zmniejszenia wynagrodzenia i strony Umowy nie dojdą do porozumienia w inny sposób, pomniejszenie wynagrodzenia nastąpi w oparciu o opinię biegłego rzeczoznawcy powołanego do wyceny pomniejszonego zakresu rzeczowego. Koszty wydania opinii ponosi strona Umowy, która wystąpi o wskazaną zmianę Umowy, chyba że konieczność zmniejszenia zakresu rzeczowego Umowy będzie wynikiem postępowania strony drugiej. 7. Dopuszcza się możliwość zmiany rodzajów Aparatów/Urządzeń składających się na Linię demonstracyjną i innych zmian w Linii demonstracyjnej w stosunku do Umowy, w szczególności jeżeli będzie to konieczne dla możliwości wykonania Ekspertyz w zakresie wymaganym Umową. 8. Wskazaną w Umowie Halę technologiczną - jako miejsce wykonania prób objętych Umową - można będzie zamienić na inną. 9. Dopuszcza się możliwość zmiany osoby/osób wykonujących zamówienie w stosunku do wskazanych w Umowie do uczestniczenia w jej wykonywaniu na podstawie działu VII ust. 1 SIWZ. Warunkiem dokonania zmiany będzie zmiana na osobę lub osoby spełniające wymogi określone w dziale VII ust. 1 i 2 SIWZ, przy jednoczesnym wykazaniu Zamawiającemu dowodów potwierdzających spełnianie tych wymagań dokumentami wymaganymi w tym zakresie w dziale VIII SIWZ. 10. Wskazane w Umowie wynagrodzenie Wykonawcy z może ulec zmianie w przypadku zmiany obowiązującej stawki podatku VAT, przyjętej za postawę do kalkulacji Ceny za zamówienie na podstawie działu X SIWZ. Maksymalną granicą zmiany, o której mowa w niniejszym ustępie może być wyłącznie kwota wynikająca ze zmiany stawki podatku VAT. Zmiana dotyczyć może wyłącznie tych części wynagrodzenia, które dotyczą czynności, których wykonanie podlega opodatkowaniu zmienioną stawka podatku VAT. 11. Niezależnie od postanowień powyższych niniejszego działu przewiduje się możliwość zmiany postanowień Umowy w przypadku, gdy: 1) Zachowanie istniejących postanowień Umowy będzie niemożliwe w skutek nakazów, decyzji, czy innego rodzaju rozstrzygnięć administracji publicznej; 2) Nastąpią zmiany w projekcie, o którym mowa w dziale I ust. 9 SIWZ mające wpływ na wykonanie Umowy; 3) Okaże się to konieczne w celu umożliwienia realizacji Umowy w sposób zgodny z powszechnie lub miejscowo obowiązującymi przepisami prawa; 4) Wynikną rozbieżności lub niejasności w Umowie, których nie można usunąć w inny sposób, a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie Umowy zgodnie z jej celem lub w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez Wykonawcę i Zamawiającego. 12. Przewiduje się możliwość zmiany postanowień Umowy również w zakresie, w jakim będzie to konieczne jako logiczne następstwo wynikające ze zmian Umowy dokonanych lub dokonywanych na podstawie ust. 1 - 9 niniejszego działu. 13. Bez względu na postanowienia ust. 1 - 10 niniejszego działu, dopuszczone będą zmiany nie sprzeciwiające się postanowieniom art. 144 ust. 1 ustawy PZP, tj. takie, które nie będą dotyczyć istotnych postanowień zawartej Umowy w stosunku do oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, z którym zawarta została Umowa. 9. Pod rygorem nieważności, zmiany Umowy, o których mowa powyżej wymagają wprowadzenia poprzez zawarcie przez Zamawiającego i Wykonawcę pisemnego aneksu. Za wyjątkiem przypadków wskazanych w ust. 9 niniejszego działu, żadnej ze stron Umowy nie przysługuje roszczenie o zawarcie aneksu. Zamawiający zastrzega sobie również prawo uprzedniego negocjowania z Wykonawcą zakresu zmian do Umowy. Zgoda Zamawiającego na aneks jest również uzależniona od uprzedniej zgody na zmianę Umowy przez instytucję zarządzająca projektem, o którym mowa w dziale I ust. 9 SIWZ. 10. Wskazane w niniejszym dziale przyczyny (możliwości) wprowadzenia zmian Umowy mogą wystąpić na podstawie jednego lub większej liczny aneksów. Podstawę tego samego aneksu może stanowić zarówno tylko jedna lub też więcej niż jedna przyczyna (możliwość zmiany Umowy) spośród przyczyn wskazanych w niniejszym dziale 11. Używane powyżej odwołania się do określenia /niniejszy dział/ oznaczają niniejszą sekcję

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zut.edu.pl (menu: Przetargi/Zamówienia publiczne - usługi albo Biznes - Przetargi - usługi).
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie, Kancelaria Główna, al. Piastów 17, 70-310 Szczecin (z dekretacją na Dział Zamówień Publicznych) lub osobiście w Dziale Zamówień Publicznych.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 11.03.2013 godzina 12:00, miejsce: Dział Zamówień Publicznych Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie, 70-310 Szczecin, Al. Piastów 48, pok. 404 lub 407, IV piętro..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Wykonanie niniejszego zamówienia podlega współfinansowaniu ze środków UE w ramach projektu nr POIG.01.03.0-32-193/09-00 Prozdrowotne dodatki do żywności zawierające immoblilizowane nienasycone kwasy tłuszczowe oraz bakterie priobiotyczne otrzymywane metodą suszenia rozpyłowego. Projekt realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka i współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Wskazany w sekcji III.4.2) warunek udziału w postępowaniu, tj. warunek braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 - Prawo zamówień publicznych (Dz. U z 2010 r. Nr 113 poz. 759 tekst jednolity z póz. zm.) - dalej ustawa PZP - podlega ocenie w następujący sposób: 1. Ocena spełniania wskazanego warunku udziału w postępowaniu zostanie dokonana na zasadzie ustalenia przez Zamawiającego istnienia jednego z dwóch alternatywnych zdań: Wykonawca spełnia warunek albo Wykonawca nie spełnia warunku. Zamawiający uzna, iż wykonawca spełnia wskazany warunek, jeżeli: 1) Wykonawca potwierdzi Zamawiającemu, iż nie zachodzą wobec niego podstawy do wykluczenia z udziału w niniejszym postępowaniu z przyczyn opisanych w art. 24 ust. 1 dalej ustawy PZP. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie każdy z tych wykonawców potwierdzi Zamawiającemu, iż nie zachodzą wobec niego podstawy do wykluczenia z udziału w niniejszym postępowaniu z przyczyn opisanych w art. 24 ust. 1 ustawy PZP. 2) Potwierdzenie, iż Wykonawca nie podlega wykluczeniu z udziału w niniejszym postępowaniu z przyczyn opisanych w art. 24 ust. 1 ustawy PZP nastąpi poprzez przedłożenie Zamawiającemu wymaganego w tym celu dokumentu, o którym mowa w ust 3 niniejszego działu. 3) Dokument, o którym mowa w pkt 2) zostanie złożony Zamawiającemu najpóźniej w terminie wyznaczonym na złożenie oferty w niniejszym postępowaniu lub (w przypadkach, zakresie oraz w sposób wynikający z treści art. 26 ust. 3 ustawy PZP), zostanie złożony Zamawiającemu w dodatkowym terminie wyznaczonym przez Zamawiającego. 4) Dokumenty, o których mowa w pkt 2) i 3) zostaną złożone Zamawiającemu z uwzględnieniem postanowień (w tym postanowień co do formy w jakiej dokumenty mają być złożone) wskazanych ust 4 - 6 niniejszego działu. 5) Dokumenty, o których mowa w pkt 1) - 4) nie będą zawierać okoliczności skutkujących koniecznością wykluczenia Wykonawcy (a przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, któregokolwiek z tych Wykonawców) z udziału w niniejszym postępowaniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy PZP. 6) W postępowaniu, w ramach wykazania spełnienia warunku, Wykonawca (a przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, któregokolwiek z tych Wykonawców) nie złoży Zamawiającemu nieprawdziwych informacji mających wpływ lub mogących mieć wpływ na wynik prowadzonego postępowania. 2. W kwestiach nieuregulowanych postanowieniami ust 1 niniejszego działu, przy dokonywaniu oceny spełnienia warunków udziału w niniejszym postępowaniu, zastosowanie będzie miała ustawa PZP oraz przepisy wykonawcze do tej ustawy. 3. W celu wykazania (potwierdzenia) spełnienia warunku istnienia braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu z przyczyn wskazanych w art. 24 ust. 1 ustawy PZP, Wykonawca złoży Zamawiającemu oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia. 4. Dokument, o którym mowa w ust 3 składa się w oryginale (na piśmie) lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. Poświadczenie kopii za zgodność z oryginałem następuje poprzez złożenie na kopii pisemnego oświadczenia o treści według następującego wzoru: za zgodność z oryginałem stwierdzono. Oświadczenie o zgodności z oryginałem musi odnosić się do każdej strony przedkładanej kopii dokumentu. Poświadczenia kopii dokumentu za zgodność z oryginałem dokonuje (składa oświadczenie o zgodności kopii z oryginałem) Wykonawca. 5. Dokument, o których mowa w ust 3 musi być przedłożony w języku polskim. Wymogu języka polskiego nie będą naruszać podane w dokumentach nazwy własne, jak też nazwy i inne określenia dopuszczone zgodnie z obowiązującą ustawą z dnia 7.10.1999 r. o języku polskim (Dz.U z roku 2011 Nr 43, poz. 244 tekst jednolity z póz. zm.). Jeżeli wskazane dokumenty sporządzone są w języku innym niż polski, należy do nich dołączyć ich tłumaczenie na język polski. Zaleca się przedłożenie tłumaczenia z poświadczeniem wykonanym przez tłumacza przysięgłego. 6. W zakresie nie objętym postanowieniami ust 4 i 5 niniejszego działu zastosowanie ma ustawa PZP oraz przepisy wykonawcze do tej ustawy, w tym rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 19.02.2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich dokumenty te mogą być składane (Dz. U. 2013.231). 7. W kwestiach nieuregulowanych postanowieniami postanowieni powyższymi ogłoszenia, przy dokonywaniu oceny spełnienia warunków udziału w niniejszym postępowaniu, zastosowanie będzie miała ustawa PZP oraz przepisy wykonawcze do tej ustawy, z uwzględnieniem następujących postanowień: 1) Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu dokonana zostanie przez Zamawiającego na podstawie ustalenia istnienia jednego z dwóch alternatywnych zdań: Wykonawca spełnia warunek albo Wykonawca nie spełnia warunku. 2) Spełnienie warunku niepodlegania wykluczeniu z udziału w niniejszym postępowaniu z przyczyn wskazanych art. 24 ust. 2 ma miejsce wtedy, gdy w odniesieniu do Wykonawcy (a w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie - w odniesieniu do każdego z tych Wykonawców) nie potwierdzono żadnej z przesłanek wskazanych w art. 24 ust. 2 ustawy PZP, z którymi wskazany przepis łączy obowiązek wykluczenia Wykonawcy. 3) W ramach dokonywanej przez Zamawiającego oceny w zakresie braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z przyczyn wskazanych w art. 24 ust. 2 pkt 5) ustawy Wykonawca (a w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie - każdy z tych Wykonawców) najpóźniej w terminie wyznaczonym na złożenie oferty w niniejszym postępowaniu lub (w przypadkach, zakresie oraz w sposób wynikający z treści art. 26 ust. 3 ustawy PZP), w dodatkowym terminie wyznaczonym przez Zamawiającego składa, na podstawie art. 26 ust. 2d ustawy PZP - jedno z oświadczeń, o których mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5) ustawy PZP, tj. oświadczenie, które stwierdza stan faktyczny mający zastosowanie do Wykonawcy. Wymagane oświadczenie wymaga złożenia na piśmie w j. polskim. 4) W postępowaniu nie ma obowiązku złożenia wadium 8. Używane powyżej odwołania się do określenia /niniejszy dział/ oznaczają niniejszą sekcję.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak