Szczecin: Świadczenie usług sprzątania
budynków i terenów wokół Centrum Dydaktyczno-Badawczego Nanotechnologii i
Regionalnego Centrum Innowacji i Transferu Technologii
Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie (dwa
zadania)
Numer ogłoszenia: 508972 - 2013; data zamieszczenia: 09.12.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie , Al. Piastów 17, 70-310 Szczecin, woj. zachodniopomorskie, tel. 0-91 449 4250, 449 4042, faks 0-91 449 4690.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Uczelnia publiczna.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Świadczenie usług sprzątania budynków i terenów wokół Centrum Dydaktyczno-Badawczego Nanotechnologii i Regionalnego Centrum Innowacji i Transferu Technologii Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie (dwa zadania).
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług sprzątania budynków i terenów wokół Centrum Dydaktyczno-Badawczego Nanotechnologii i Regionalnego Centrum Innowacji i Transferu Technologii Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie, w dwóch zadaniach - zwanych dalej usługami sprzątania. 2. W zakres poszczególnych zadań wchodzą odpowiednio: Dla Zadania nr 1: usługa sprzątania budynku i terenu wokół Centrum Dydaktyczno-Badawczego Nanotechnologii Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie, 70-311 Szczecin, al. Piastów 45, świadczona zgodnie z Załącznikiem nr 1 do niniejszej specyfikacji. Dla Zadania nr 2: usługa sprzątania budynku i terenu wokół Regionalnego Centrum Innowacji i Transferu Technologii Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie, 70-363 Szczecin, ul. Jagiellońska 20-21, świadczona zgodnie z Załącznikiem nr 2 do niniejszej specyfikacji. 3. Wszystkie koszty związane z wykonaniem usługi będącej przedmiotem niniejszego zamówienia ponosi Wykonawca. 4. Szczegółowe warunki wykonania czynności składających się na przedmiot niniejszego zamówienia określone zostały w dziale XIV SIWZ.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.91.12.00-8, 90.91.13.00-9, 90.91.93.00-5, 90.91.40.00-7, 90.91.92.00-4.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2015.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Nie jest wymagane w niniejszym postępowaniu
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
1. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w dziale IV specyfikacji zostanie dokonana na zasadzie ustalenia przez zamawiającego istnienia jednego z dwóch alternatywnych zdań: spełnia -nie spełnia warunek. 2. Zamawiający uzna, iż wykonawca spełnia warunek wskazany w dziale IV ust. 1 pkt 2) specyfikacji, jeżeli zostaną łącznie spełnione następujące przesłanki, tj.: 1) Wykonawca wykaże (potwierdzi) zamawiającemu, że w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał lub wykonuje co najmniej 2 usługi dotyczące sprzątania obiektów użyteczności publicznej (urzędów/instytucji/szkół, w tym wyższych), rozumiane jako odrębnie zawarte umowy, dotyczące sprzątania obiektów o powierzchni nie mniejszej niż 3.000 m2 każda. 2) Potwierdzenie (wykazanie) wykonania usług, wymaganych na podstawie pkt 1 niniejszego ustępu nastąpi poprzez przedłożenie zamawiającemu wymaganych w tym celu dokumentów, dotyczących wykonania lub wykonywania należycie, o których mowa w dziale VI ust. 3 specyfikacji.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
7. Przed podpisaniem umowy o świadczenie usług sprzątania, o której mowa w dziale II niniejszej specyfikacji, Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia Zamawiającemu dokumentu ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej (deliktowo-kontraktowej) z tytułu szkód zaistniałych w mieniu w związku z prowadzeniem działalności w zakresie usług sprzątania w postaci aktualnej polisy, na kwotę nie mniejszą niż 250.000,00 zł. Polisa ta winna obejmować cały okres świadczenia usług tj. okres od 02.01.2014 r. do 31.12.2015 r. W przypadku zawarcia polisy na okres krótszy niż czas trwania umowy, Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia Zamawiającemu dowodu kontynuowania umowy ubezpieczenia (kolejna polisa) w terminie co najmniej 3 dni przed zakończeniem polisy obowiązującej
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Na podstawie i w granicach art. 144 ust. 1 PZP Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy o zamówienie zawartej w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy. Zmiana nastąpi wyłącznie w drodze aneksu do umowy, którego przedmiot stanowić mogą następujące okoliczności (warunki zmiany umowy): a) obniżenie podanej w umowie ceny w przypadku zmniejszenia zakresu świadczonych usług sprzątania w związku ze zmianą funkcji pomieszczenia, b) zmiana godzin pracy pracowników w związku ze zdarzeniami losowymi i planem zajęć dydaktycznych w obiektach (sposobu wykorzystania), c) zmiana ilości pracowników na zmianie w związku ze zmianą techniki (technologii) sprzątania, d) zmiana terminu rozpoczęcia świadczenia usługi z powodu niezawinionych przez wykonawcę opóźnień zamawiającego w przekazaniu pomieszczeń, od których uzależniona jest możliwość wykonania obowiązków nałożonych umową na wykonawcę; e) zmiana zakresu świadczonych usług sprzątania poprzez zmniejszenie ilości pomieszczeń w budynkach lub terenu przyległego, objętych zamówieniem i podlegającym usługom sprzątania; f) nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizacje umowy - w tym zakresie; g) zmiany podanej w umowie ceny w przypadku ustawowej zmiany stawki podatku VAT; h) zmiana w zakresie sposobu wykonywania przedmiotu zamówienia proponowana przez zamawiającego, jeżeli te zmiany są korzystne dla zamawiającego; 2. Zmiana zawartej umowy wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności. 3. W sprawach nieuregulowanych w zawartej umowie stosuje się przepisy Kodeksu Cywilnego, z zastrzeżeniem przepisów art. 139 - 151 ustawy Prawo zamówień publicznych. 4. W przypadku konfliktu między postanowieniami zawartej umowy oraz załączonymi dokumentami, postanowienia zawartej umowy posiadają pierwszeństwo, w zakresie, w jakim umowa jest w stanie to określić. 5. Kwestie sporne powstałe w związku z realizacją zawartej umowy strony zobowiązują się rozstrzygać w drodze mediacji, a w przypadku braku porozumienia, w drodze postępowania sądowego w Sądzie Powszechnym właściwym dla siedziby Zamawiającego.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zut.edu.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie, Dział
Zamówień Publicznych, 70-311 Szczecin, al. Piastów 48, pok. 403-404,
Budynek Jednostek Międzywydziałowych, IV. P.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 16.12.2013 godzina 14:00, miejsce: Kancelaria Główna Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie, 70-311 Szczecin, al. Piastów 17, I piętro, pok. 119.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie