Szczecin: Usługi konserwacji i
serwisowania urządzeń wentylacyjnych i klimatyzacji w obiektach
Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie w
okresie 36 miesięcy (trzy zadania)
Numer ogłoszenia: 90228 - 2016; data zamieszczenia: 14.04.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
V | zamówienia publicznego |
zawarcia umowy ramowej | |
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ) |
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie , Al. Piastów 17, 70-310 Szczecin, woj. zachodniopomorskie, tel. 0-91 449 4250, 449 4042, faks 0-91 449 4690.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Uczelnia publiczna.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Usługi konserwacji i serwisowania urządzeń wentylacyjnych i klimatyzacji w obiektach Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie w okresie 36 miesięcy (trzy zadania).
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usług konserwacji i serwisowania urządzeń wentylacji i klimatyzacji (trzy zadania), zainstalowanych w obiektach Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie, w okresie 36 miesięcy, rozliczanych w cyklach wskazanych w opisie przedmiotu zamówienia w załącznikach do niniejszej specyfikacji, odpowiednio: Zadanie Nr 1 dotyczy urządzeń zlokalizowanych w obiekcie Centrum Dydaktyczno-Badawczym Nanotechnologii ZUT,70-310 Szczecin , Al. Piastów 45 - załącznik Nr 1a Zadanie Nr 2 dotyczy urządzeń i instalacji wentylacji i klimatyzacji, zlokalizowanych w pozostałych obiektach Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego, wskazanych w Załączniku Nr 1b Zadanie Nr 3 dotyczy urządzeń i instalacji wentylacji i klimatyzacji, zlokalizowanych w budynku Regionalnego Centrum Innowacji i Transferu Technologii Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego, ul. Jagiellońskiej 20-21 - załącznik Nr 1c, 2. Zakres przeglądów i serwisowania urządzeń wentylacji i klimatyzacji obejmuje odpowiednio: Zadanie Nr 1 (CD-BN): a) utrzymywanie urządzeń i instalacji objętych umową w pełnej sprawności eksploatacyjnej; b) bieżące usuwanie wszelkich usterek i nieprawidłowości w funkcjonowaniu urządzeń i instalacji objętych umową, a zgłoszonych przez Zleceniodawcę; c) dokonywanie regulacji parametrów powietrza (temperatura, przepływ) w zakresie proponowanym przez Zamawiającego, jeżeli nie spowoduje to negatywnych skutków w postaci odstępstwa od wielkości projektowanych; d) utrzymywanie urządzeń i instalacji objętych umową w należytej czystości; e) przeprowadzanie w okresach 3-miesięcznych, przy udziale przedstawiciela Zamawiającego, kontroli stanu zabrudzenia filtrów powietrza; f) wymiana zakwalifikowanych przez Zamawiającego do wymiany filtrów powietrza w centralach wentylacyjnych i nawiewnikach sufitowych wraz z usunięciem filtrów zużytych z terenu ZUT w Szczecinie; g) przeglądy raz na pół roku następujących elementów instalacji wentylacji mechanicznej i oddymiającej: - oględziny zewnętrzne i ocena stanu technicznego urządzeń oraz elementów instalacji wentylacji mechanicznej, - ocena stanu zabrudzenia i zużycia filtrów, - ocena stanu zabrudzenia kół zębatych i łopat przepustnic wielopłaszczyznowych (w razie potrzeby czyszczenie i konserwacja), - ocena stanu zabrudzenia lamel wymienników, nagrzewnic, chłodnic (w razie potrzeby czyszczenie), - sprawdzenie stanu naciągu i zużycia pasków klinowych, - kontrola nastaw parametrów pracy na sterownikach poszczególnych urządzeń, - kontrola prądów pobieranych przez urządzenia, - kontrola pracy układów sterowania, regulacji i automatyki kontrolno-pomiarowej w szafach AKPiA, - testy pracy wentylatorów, - ocena stanu amortyzatorów, - przegląd instalacji oddymiającej. h) przeglądy raz na pół roku następujących elementów instalacji klimatyzacji: - oględziny zewnętrzne urządzeń, - czyszczenie i dezynfekcja filtrów parownika, - czyszczenie, odgrzybianie i dezynfekcja parownika i tacy ociekowej, - czyszczenie skraplaczy i parowników, - sprawdzenie i udrożnienie instalacji odpływu skroplin, - kontrola ciśnienia czynnika chłodniczego, ewentualne uzupełnienie czynnika, - sprawdzenie instalacji elektrycznej i sterującej, - kontrola sterowników (pilotów). i) bieżąca obsługa zainstalowanego w budynku Centrum Dydaktyczno-Badawczego Nanotechnologii Zamawiającego, systemu BMS (Building Management System) w zakresie klimatyzacji, wentylacji, instalacji p-poż. oraz pozostałych instalacji w ww. budynku objętych systemem BMS; j) założenie dziennika konserwacji i serwisowania urządzeń i instalacji objętych niniejszą umową, ostemplowanie go pieczęcią firmową Wykonawcy, zdeponowanie go u kierownika obiektu w terminie 5-ciu dni od daty zawarcia niniejszej umowy oraz dokonywanie w tym dzienniku zapisów wszystkich wykonanych czynności konserwacyjno - serwisowych wraz z opatrzeniem tych zapisów podpisem i pieczęcią imienną serwisanta z ramienia Wykonawcy; do dokonywania wpisów upoważniony jest również przedstawiciel Zamawiającego. Zadanie Nr 2 (pozostałe obiekty ZUT): a) sprawdzanie nastaw i regulacja parametrów na sterownikach; b) kompleksowe czyszczenie lub wymiana filtrów w urządzeniach; c) sprawdzanie i czyszczenie wymienników ciepła; d) sprawdzanie pracy silników wentylatorów i stanu łożysk; e) sprawdzanie i regulacja naciągu pasków klinowych; f) wykonanie przeglądu oraz, w razie konieczności, naprawy instalacji elektrycznej zasilającej i sterowniczej; g) sprawdzanie szczelności instalacji freonowych i uzupełnienie ubytków freonu; h) czyszczenie radiatorów w urządzeniach klimatyzacyjnych; i) regulacja urządzeń klimatyzacyjnych; j) kwalifikacja pod kątem zużycia do wymiany podzespołów i urządzeń i ich wymiana; k) utrzymanie urządzeń i instalacji w należytej czystości; l) sprawdzenie prawidłowości funkcjonowania urządzeń i instalacji; ł) usuwanie wszelkich usterek ujawnionych w wyniku przeprowadzenia przez Wykonawcę przeglądów i innych czynności sprawdzających oraz usterek zgłoszonych mu przez Zamawiającego; m) informowanie Zamawiającego, drogą e-mailową pod adres: czeslaw.tyszka@zut.edu.pl o konieczności wykonania prac nie objętych niniejszą umową, a mających wpływ na stan techniczny i sprawność ww. instalacji; n) wykonanie prac nieobjętych niniejszą umową, o których mowa w pozycji lit. m, w przypadku ewentualnego zlecenia przez Zamawiającego ich wykonania. Zadanie Nr 3 (RCIiTT): usługi konserwacji i serwisowania następujących urządzeń i instalacji wentylacji mechanicznej, w celu ich utrzymania w stałej sprawności techniczno - eksploatacyjnej: a) centrala nawiewno -wywiewna prod. SWEGON typu GOLD 60 D RX - 1 szt. b) centrala nawiewno-wywiewna prod. SWEGON typu GOLD 20 D RX - 1 szt. c) centrala nawiewno-wywiewna prod. SWEGON typu BC 004 - 1 szt. d) związane z ww. centralami kanały wentylacyjne wraz z ich kompletnym wyposażeniem w m.in. anemostaty, przepustnice, klapy p-pożarowe..
II.1.5)
V
przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 50.53.20.00-2, 50.80.00.00-3, 50.70.00.00-2, 50.71.00.00-5, 71.31.54.10-6.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 3.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 36.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Nie jest wymagane w niniejszym postępowaniu
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
dla zadania Nr 1, w zakresie warunków z Dz. IV ust. 1 pkt. 2 - wykaz obejmujący realizację co najmniej dwóch umów dotyczących minimum 15 (piętnastu) central wentylacyjnych z automatyką sterowaną systemem BMS (Building Management System) Za spełnienie warunku w zakresie wiedzy i doświadczenia. Zamawiający uzna wykonanie lub wykonywanie w okresie ostatnich trzech lat przed terminem składania ofert, jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie, co najmniej dwóch umów dotyczących konserwacji, serwisowania lub naprawy (remontu) urządzeń i instalacji wentylacji lub klimatyzacji o wartości co najmniej 50.000 złotych (brutto) każda, przy czym co najmniej jedna z umów musi dotyczyć jednoczesnej konserwacji i serwisu co najmniej piętnastu central wentylacyjnych z automatyką w systemie BMS. Wykaz konserwacji, serwisowania lub napraw (remontów) powinien zawierać nazwę przedmiotu, wartość (brutto), datę wykonania i odbiorców. Wraz z wykazem należy dostarczyć dokumenty potwierdzające, że usługi te zostały wykonane należycie - wynikać to powinno z ich treści (referencje, protokoły odbioru, itp.). dla zadania nr 2: Za spełnienie warunku w zakresie wiedzy i doświadczenia, Zamawiający uzna wykonanie lub wykonywanie w okresie ostatnich trzech lat przed terminem składania ofert, jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie, co najmniej dwóch umów dotyczących konserwacji, serwisowania lub naprawy (remontu) urządzeń i instalacji wentylacji lub klimatyzacji o wartości co najmniej 50.000 złotych (brutto) każda, obejmujących co najmniej 30 central wentylacyjnych i 50 urządzeń wentylacyjnych (łącznie). Wykaz konserwacji, serwisowania lub napraw (remontów) powinien zawierać nazwę przedmiotu, wartość (brutto), datę wykonania i odbiorców. Wraz z wykazem należy dostarczyć dokumenty potwierdzające, że usługi te zostały wykonane należycie - wynikać to powinno z ich treści (referencje, protokoły odbioru, itp. Zadanie Nr 3: Za spełnienie warunku w zakresie wiedzy i doświadczenia, Zamawiający uzna wykonanie lub wykonywanie w okresie ostatnich trzech lat przed terminem składania ofert, jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie, co najmniej jednej umowy dotyczących konserwacji, serwisowania lub naprawy (remontu) urządzeń i instalacji wentylacji lub klimatyzacji o wartości co najmniej 10.000 złotych (brutto). Wykaz konserwacji, serwisowania lub napraw (remontów) powinien zawierać nazwę przedmiotu, wartość (brutto), datę wykonania i odbiorców. Wraz z wykazem należy dostarczyć dokumenty potwierdzające, że usługi te zostały wykonane należycie - wynikać to powinno z ich treści (referencje, protokoły odbioru, itp.).
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
dla zadania nr 3: w zakresie dysponowania niezbędnym potencjałem technicznym: posiada kody dostępu do układów automatyki central wentylacyjnych produkcji firmy SWEGON Szwecja, Spełnienie warunków w zakresie dysponowania potencjałem technicznym: Oświadczenie wykonawcy.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zad. Nr 1: - wykaz osób które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informację o podstawie do dysponowania tymi osobami. Za spełnienie powyższych warunków w zakresie dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia ( Dz. IV ust. 1 pkt. 4) Zamawiający uzna przedłożenie informacji: - o co najmniej 2 osobach posiadanych uprawnieniach/autoryzacji lub Zaświadczeniu, wskazujących na znajomość budowy urządzeń produkowanych przez firmę VBW Clima Engineering, 81-571 Gdynia, ul. Chwaszczyńska 171, oraz na znajomość oprogramowania komputerowego sterującego systemem BMS, zasad eksploatacji i serwisowania central tego typu, a także uprawniających do konserwacji serwisowania urządzeń wentylacyjnych tego producenta. - o co najmniej 2 osobach przewidzianych do realizacji niniejszego zamówienia, posiadających certyfikat, o którym mowa w art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 15 maja 2015 r o substancjach zubożających warstwę ozonowa oraz niektórych fluorowanych gazach cieplarnianych (Dz. U. 2015, poz. 881) dla zadania Nr 2: Za spełnienie warunków w zakresie dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia ( Dz. IV ust. 1 pkt. 4) Zamawiający uzna przedłożenie informacji o co najmniej dwóch osobach przewidzianych do realizacji niniejszego zamówienia, posiadających certyfikat, o którym mowa w art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 15 maja 2015 r o substancjach zubożających warstwę ozonowa oraz niektórych fluorowanych gazach cieplarnianych (Dz. U. 2015, poz. 881) zadanie Nr 3: Za spełnienie warunków w zakresie dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia ( Dz. IV ust. 1 pkt. 4) Zamawiający uzna przedłożenie informacji: - o co najmniej 1 osobie posiadającej uprawnienia/autoryzację lub Zaświadczenie, wskazujących na znajomość budowy urządzeń produkowanych przez firmę SWEGON - Szwecja, zasad eksploatacji i serwisowania central tego typu, a także uprawniających do konserwacji serwisowania urządzeń wentylacyjnych tego producenta. - o co najmniej 1 osobie przewidzianej do realizacji niniejszego zamówienia, posiadających certyfikat, o którym mowa w art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 15 maja 2015 r o substancjach zubożających warstwę ozonowa oraz niektórych fluorowanych gazach cieplarnianych (Dz. U. 2015, poz. 881),
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Oświadczenie Wykonawcy iż, posiada kody dostępu do układów automatyki central wentylacyjnych produkcji firmy SWEGON Szwecja - dotyczy wyłącznie zadania Nr 3
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
IV.2.2)
przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona: |
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Na podstawie i w granicach art. 144 ust. 1 PZP Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy o niniejsze zamówienie publiczne - zwanej dalej umową - zawartej w stosunku do treści ofert, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy. Zmiana nastąpi wyłącznie w przypadkach wskazanych w ust. 2 - 8 niniejszego działu specyfikacji. 2. Terminy wynikające z umowy, w tym termin wykonania zamówienia mogą ulec zmianie w następujących przypadkach: 1) Zachodzić będzie konieczność wykonania zamówień nie objętych umową, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej do przewidzenia przez wykonawcę lub zamawiającego na etapie przed zawarciem umowy, a wykonanie umowy będzie uzależnione od uprzedniego wykonania zamówień nieobjętych umową; 2) Niezawinionych przez wykonawcę opóźnień zamawiającego tj. wykonywanych czynności, od których uzależniona jest możliwość wykonania obowiązków nałożonych umową na wykonawcę; 3) Opóźnień i niedotrzymania terminów wynikających z powodu Siły wyższej. Przez siłę wyższą będą rozumiane wszelkie wydarzenia, istniejące lub mogące zaistnieć w przyszłości, które mają wpływ na realizację umowy, znajdujące się poza realną kontrolą zamawiającego i wykonawcy i których nie można było przewidzieć, lub które, choć przewidywalne, były nieuniknione, nawet po przedsięwzięciu przez zamawiającego lub wykonawcę wszelkich uzasadnionych kroków dla uniknięcia takich wydarzeń. Za wystąpienie Siły wyższej uznane będą w szczególności takie wydarzenia, jak: zamieszki, wojny, pożary, powodzie, huragany, trzęsienia ziemi, promieniowanie, epidemie, strajk generalny lub branżowy trwający dłużej niż 5 dni. 3. Określone w umowie wynagrodzenie wykonawcy, może ulec zmianie w następujących przypadkach: a) zmiany obowiązującej stawki podatku VAT; b) innych niż wskazane w pkt 1, 2 jeżeli prowadzą do obniżenia wynagrodzenia wykonawcy, c) rewaloryzacji wynagrodzenia dla umowy wieloletniej (zasady wskazane we wzorach umów). 4. Niezależnie od postanowień ust. 2 - 3 przewiduje się możliwość zmiany postanowień umowy w przypadku, gdy: 1) Nastąpi zmiana powszechnie lub miejscowo obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizacje umowy; 2) Wynikną rozbieżności lub niejasności w umowie, których nie można usunąć w inny sposób, a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie umowy zgodnie z jej celem lub w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez wykonawcę i zamawiającego; 5. Dopuszczona zostanie również zmiana oznaczeń zmawiającego lub wykonawcy oraz zmiana tekstu umowy w zakresie niewskazanym w ust. 1 - 4, jeżeli zmiany nie będą miały wpływu na treść ustalonych w umowie zobowiązań. 6. Pod rygorem nieważności, zmiany i uzupełniania umowy, o których mowa w ust. 2 - 5: a) będą mogły zostać dokonane wyłącznie na podstawie i w granicach art. 144 ust. 1 PZP; b) wymagają wprowadzenia poprzez zawarcie przez Strony w formie pisemnej aneksu do Umowy. 7. Zmiany umowy z przyczyn wskazanych w ust. 2 - 3 zostaną wprowadzone w zakresie ustalonym negocjacjami zamawiającego i wykonawcy. 8. Postanowienia ust. 2 - 3 nie będą stanowiły dla żadnej ze stron zawartej umowy zobowiązania do zawarcia aneksu (obie strony muszą zgodzić się na zawarcie aneksu).
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zut.edu.pl zakładka: przetargi
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie, Dział
Zamówień Publicznych, 70-311, Al. Piastów 48,budynek JM, IV p. pok
403-404.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 22.04.2016 godzina 13:30, miejsce: Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie, Dział Zamówień Publicznych, 70-311, Al. Piastów 48,budynek JM, IV p. pok 403-404.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie