Ogłoszenie nr 85606-2016 z dnia 2016-04-12 r. Ogłoszenie o
zamówieniu - Szczecin Roboty budowlane: roboty rozbiórkowe, murarskie,
tynkarskie, izolacyjne, malarskie, posadzkarskie; montaż stolarki okiennej i
drzwiowej; roboty elewacyjne i dachowe; Roboty ziemne i nawierzchniowe:
podbudowa, nawierzchnie utwardzone -droga... Termin składania ofert:
2016-04-28
Numer ogłoszenia: 121692 - 2016; data zamieszczenia:
13.05.2016
OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA
Ogłoszenie dotyczy: Ogłoszenia o zamówieniu.
Informacje o zmienianym ogłoszeniu: 85606 - 2016 data 12.04.2016
r.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie, Al. Piastów 17,
70-310 Szczecin, woj. zachodniopomorskie, tel. 0-91 449 4250, 449 4042, fax.
0-91 449 4690.
SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU
II.1) Tekst, który należy zmienić:
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: II.2).
W ogłoszeniu jest: CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:
Okres w miesiącach: 4.
W ogłoszeniu powinno być: CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN
WYKONANIA: Okres w miesiącach: 6.
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: III.3.2).
W ogłoszeniu jest: Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego
warunku Zamawiający uzna, że warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca
wykaże, że wykonał w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania
ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie
przynajmniej trzy zamówienia (najważniejsze roboty) o wartości minimum 600 000
zł brutto (każde), obejmujące swoim zakresem roboty budowlane rodzajowo zgodne
z zakresem niniejszego zamówienia. Do Wykazu robót najważniejszych Wykonawca
ma dołączyć dowody określające czy roboty te zostały wykonane w sposób
należyty oraz wskazujących, że zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki
budowlanej i prawidłowo ukończone. Dowodami takimi są: dokumenty wskazane w §
1 ust. 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19.02.2013 w sprawie
rodzaju dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz form, w
jakich te dokumenty mogą być składane oraz inne dokumenty zgodnie z § 9 ust. 2
tego Rozporządzenia, tj. Wykonawca w miejsce poświadczeń, o których mowa
wyżej, może przedkładać dokumenty potwierdzające należyte wykonanie robót
budowlanych zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i ich prawidłowe ukończenie,
określone w § 1 ust. 1 pkt 2 i 3 Rozporządzenia z dnia 30 12.2009 r. Ponadto
Zamawiający uzna Wykonawcę za niezdolnego do wykonania zamówienia, jeżeli w
okresie ostatnich trzech lat Wykonawca wykonał nienależycie co najmniej 3
zamówienia o wartości min. 100 000 zł każde. Pod pojęciem: nienależycie,
Zamawiający rozumie przypadki odstąpienia od umowy lub wypowiedzenia umowy z
winy Wykonawcy, jak też wystąpienia zwłoki w wykonaniu przedmiotu zamówienia
co najmniej 20 dni w stosunku do terminu określonego w umowie, co skutkowało
naliczeniem kar umownych. W ocenie warunków spełnienia udziału w postępowaniu
zastosowanie ma również zapis działu V ust. 3 SIWZ w zakresie zachowania
proporcji w odniesieniu do udziału innych podmiotów jakimi posłuży się
Wykonawca przy realizacji zamówienia, tj. zamieszczenia na Wykazie stosownych
pozycji odnoszących się do wykonanych robót przez wykonawcę i inny podmiot.
Wykonawca posługując się zasobami innych podmiotów przy wykazywaniu spełnienia
warunku wiedzy i doświadczenia w części w jakiej zasoby podmiotu innego będą
dotyczyć robót budowlanych, obowiązany będzie zapewnić uczestniczenie podmiotu
innego w realizacji zamówienia wyłącznie w charakterze podwykonawcy. W
zakresie w jakim Wykonawca wykazuje spełnienie warunków udziału w niniejszym
postępowaniu zasobami podmiotu innego mającego uczestniczyć w wykonaniu
niniejszego zamówienia jako podwykonawca robót, zastrzeżenie Zamawiającego do
osobistego wykonania robót, o którym to zastrzeżeniu mowa w dziale X ust. 4
SIWZ jest bezskuteczne (art. 36a ust. 3 ustawy PZP).
W ogłoszeniu powinno być: Opis sposobu dokonywania oceny spełniania
tego warunku Zamawiający uzna, że warunek ten zostanie spełniony, jeżeli
Wykonawca wykaże, że wykonał w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu
składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym
okresie przynajmniej trzy zamówienia (najważniejsze roboty) o wartości minimum
600 000 zł brutto (każde), obejmujące swoim zakresem roboty budowlane
rodzajowo zgodne z zakresem niniejszego zamówienia. Do Wykazu robót
najważniejszych Wykonawca ma dołączyć dowody określające czy roboty te zostały
wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, że zostały wykonane zgodnie z
zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Dowodami takimi są:
dokumenty wskazane w § 1 ust. 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia
19.02.2013 w sprawie rodzaju dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od
Wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane oraz inne
dokumenty zgodnie z § 9 ust. 2 tego Rozporządzenia, tj. Wykonawca w miejsce
poświadczeń, o których mowa wyżej, może przedkładać dokumenty potwierdzające
należyte wykonanie robót budowlanych zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i
ich prawidłowe ukończenie, określone w § 1 ust. 1 pkt 2 i 3 Rozporządzenia z
dnia 30 12.2009 r. Ponadto Zamawiający uzna Wykonawcę za niezdolnego do
wykonania zamówienia (podlegającego wykluczeniu z postępowania), jeżeli w
okresie ostatnich trzech lat procentowa wartość zamówień wykonanych
nienależycie przekraczała 5% wartości wszystkich wykonanych przez Wykonawcę w
tym okresie zamówień. Pod pojęciem: nienależycie Zamawiający rozumie przypadki
odstąpienia od umowy lub wypowiedzenia umowy z winy Wykonawcy, jak też
wystąpienia opóźnienia w wykonaniu przedmiotu zamówienia co najmniej 30 dni w
stosunku do terminu określonego w umowie, co skutkowało naliczeniem kar
umownych. W ocenie warunków spełnienia udziału w postępowaniu zastosowanie ma
również zapis działu V ust. 3 SIWZ w zakresie zachowania proporcji w
odniesieniu do udziału innych podmiotów jakimi posłuży się Wykonawca przy
realizacji zamówienia, tj. zamieszczenia na Wykazie stosownych pozycji
odnoszących się do wykonanych robót przez wykonawcę i inny podmiot. Wykonawca
posługując się zasobami innych podmiotów przy wykazywaniu spełnienia warunku
wiedzy i doświadczenia w części w jakiej zasoby podmiotu innego będą dotyczyć
robót budowlanych, obowiązany będzie zapewnić uczestniczenie podmiotu innego w
realizacji zamówienia wyłącznie w charakterze podwykonawcy. W zakresie w jakim
Wykonawca wykazuje spełnienie warunków udziału w niniejszym postępowaniu
zasobami podmiotu innego mającego uczestniczyć w wykonaniu niniejszego
zamówienia jako podwykonawca robót, zastrzeżenie Zamawiającego do osobistego
wykonania robót, o którym to zastrzeżeniu mowa w dziale X ust. 4 SIWZ jest
bezskuteczne (art. 36a ust. 3 ustawy PZP).
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: III.4.1).
W ogłoszeniu jest: - określenie robót budowlanych, których dotyczy
obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym
informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie
przynajmniej trzy najważniejsze roboty o wartości minimum 600 000 zł brutto
każda, obejmujące roboty zbliżone rodzajowo z opisem przedmiotu niniejszego
zamówienia. Dla robót najważniejszych należy załączyć dowody potwierdzające,
że roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujące, iż zostały
one wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.
Wykonawca winien także podać informację o wszystkich przypadkach nienależytego
wykonania zamówienia, polegających na nieterminowym (co najmniej 20 dni
zwłoki)wykonaniu zamówienia o wartości min. 100 000 zł a także o wypowiedzeniu
lub odstąpieniu od umowy z winy Wykonawcy;.
W ogłoszeniu powinno być: - określenie robót budowlanych, których
dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia
poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub
wykonanych nienależycie przynajmniej trzy najważniejsze roboty o wartości
minimum 600 000 zł brutto każda, obejmujące roboty zbliżone rodzajowo z opisem
przedmiotu niniejszego zamówienia. Dla robót najważniejszych należy załączyć
dowody potwierdzające, że roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz
wskazujące, iż zostały one wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i
prawidłowo ukończone. Wykonawca winien także podać informację o wszystkich
przypadkach nienależytego wykonania zamówienia, polegających na nieterminowym
wykonaniu zamówień (co najmniej 30 dni opóźnienia), których wartość
przekraczała 5% wartości wszystkich wykonanych w ciągu ostatnich trzech lat
przez Wykonawcę zamówień, oraz o wypowiedzeniu lub odstąpieniu od umowy z winy
Wykonawcy -.
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: IV.3).
W ogłoszeniu jest: Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz
określenie warunków zmian Na podstawie i w granicach art. 144 ust. 1 PZP
Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy o zamówienie zawartej w stosunku
do treści ofert, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy. Zmiana nastąpi
w przypadkach i na warunkach określonych poniżej: 1. Terminy wynikające z
umowy, w tym terminy rozpoczęcia i zakończenia robót budowlanych ustalone
przez Strony w trybie i na warunkach określonych w § 3 umowy mogą ulec zmianie
w następujących przypadkach: 1)Zachodzić będzie konieczność wykonania zamówień
nie objętych Umową, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji
niemożliwej do przewidzenia a wykonanie zamówień objętych Umową będzie
uzależnione od uprzedniego wykonania zamówień nieobjętych Umową; 2)Zachodzić
będzie konieczność wykonania robót dodatkowych lub zastosowania materiałów
zamiennych; 3)Niezawinionej przez Wykonawcę zwłoki Zamawiającego w przekazaniu
Wykonawcy Terenu budowy i dokumentów, od których uzależniona jest możliwość
wykonania obowiązków nałożonych Umową na Wykonawcę lub Zamawiającego oraz
zwłoki Zamawiającego w przystąpieniu do dokonania odbiorów, 4)Wstrzymania
przez Zamawiającego lub organy administracji publicznej (w tym orzeczeniem
sądu) prac objętych Umową, w szczególności z powodu zagrożenia życia lub
zdrowia na budowie - o czas wstrzymania prac. 5)Wystąpienia warunków
atmosferycznych powodujących, iż nie jest możliwe należyte i zgodne z regułami
sztuki budowlanej i wiedzy technicznej wykonywanie robót. Okoliczność ta -
jako podstawa zmiany Umowy o zamówienie - będzie możliwa pod warunkiem jej
potwierdzenia przez nadzór inwestorski, w szczególności poprzez informację
uzyskaną w tej kwestii w lokalnej stacji meteorologicznej; 6)Opóźnień i
niedotrzymania terminów spowodowanych wystąpieniem Siły wyższej. 2. Określone
w § 8 umowy Wynagrodzenie może ulec zmianie w następujących przypadkach:
1)Zmiany obowiązującej stawki podatku VAT. Maksymalną granicą zmiany, o której
mowa w niniejszym ustępie może być wyłącznie kwota wynikająca ze zmiany stawki
podatku VAT. Zmiana dotyczyć może wyłącznie tych części wynagrodzenia, które
dotyczą czynności, których wykonanie podlega opodatkowaniu zmienioną stawką
podatku VAT. 2)Wystąpienia konieczności wykonania robót zamiennych lub
zastosowania materiałów zamiennych. Roboty zamienne należy rozumieć jako takie
rozwiązania, które nie wykraczają poza przedmiot zamówienia a wprowadzają
jedynie zmiany, które ulepszają realizowane zamówienie, usprawniają proces
budowy bądź zamieniają prace i nakłady w danej kategorii CPV. Wskazana zmiana
Umowy będzie niedopuszczalna, jeżeli miałaby prowadzić do zastosowania
materiałów o jakości niższej niż wymagana na podstawie Umowy lub zmiana
połączona byłaby z roszczeniem Wykonawcy o zwiększenie wynagrodzenia
Wykonawcy. 3)Pomniejszenia - w uzasadnionych przypadkach - zakresu rzeczowego
Umowy o zamówienie (wyłączenie części robót lub innych prac z zakresu Umowy),
połączonego jednak zawsze z pomniejszeniem wynagrodzenia, o którym mowa w § 8
Wzoru umowy. 4)Nastąpi gwałtowna dekoniunktura na rynku materiałów i urządzeń
niezbędnych do wykonania Umowy. 3. Niezależnie od postanowień ust. 1 i 2
przewiduje się możliwość zmiany postanowień Umowy w przypadku, gdy:
1)Zachowanie istniejących postanowień Umowy będzie niemożliwe wskutek nakazów,
decyzji, czy innego rodzaju rozstrzygnięć administracji publicznej; 2)Okaże
się to konieczne w celu umożliwienia realizacji Umowy w sposób zgodny z
powszechnie lub miejscowo obowiązującymi przepisami prawa; 3)Gdy nastąpi
zmiana powszechnie lub miejscowo obowiązujących przepisów prawa w zakresie
mającym wpływ na realizację Umowy; 4)Wynikną rozbieżności lub niejasności w
Umowie, których nie można usunąć w inny sposób, a zmiana będzie umożliwiać
usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie Umowy zgodnie z jej celem lub w celu
jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez Wykonawcę i Zamawiającego.
5)Nastąpi zmiana formy zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
6)Dopuszczalna będzie zmiana umowy wprowadzająca do umowy podwykonawstwo, w
sytuacji w jakiej podwykonawstwo objęte zakresem niniejszego zamówienia nie
zostało zgłoszone do oferty (dział X ust. 4 SIWZ). Zmiana zakresu
podwykonywanych robót może być uznana za nieistotną zmianę umowy w sprawie
zamówienia, jeżeli Wykonawca samodzielnie spełniał warunki udziału w
postępowaniu i w odniesieniu do tej części nie została wyłączona
dopuszczalność podwykonawstwa. W takim przypadku warunki zmiany umowy o
zamówienie określać będą odpowiednio postanowienia § 2 istotnych postanowień
umowy z załącznika nr 6 SIWZ. 7)Nastąpi konieczność wykonania robót zamiennych
związanych z poprawą technologii lub podwyższeniem standardów wykonania;
8)Wystąpią roboty konieczne (niezbędne), warunkujące wykonanie zamówienia
podstawowego; 4. Dopuszczona zostanie również zmiana oznaczeń Stron oraz
zmiana tekstu Umowy w zakresie niewskazanym w ust. 1 - 3, jeżeli zmiany nie
będą miały wpływu na treść ustalonych w Umowie zobowiązań Stron. 5. Pod
rygorem nieważności, zmiany i uzupełniania Umowy, o których mowa w ust. 1-4:
1)Mogą zostać dokonane wyłącznie na podstawie i w granicach art. 144 ust. 1
PZP; 2)Wymagają wprowadzenia poprzez zawarcie przez Strony w formie pisemnej
aneksu do Umowy. 6. Zmiany Umowy z przyczyn wskazanych w ust. 1 - 2 zostaną
wprowadzone w zakresie ustalonym negocjacjami Stron, z uwzględnieniem
postanowień ust. 7 - 9. 7. Podstawę zmiany ustalonego w Umowie Wynagrodzenia z
przyczyn wskazanych w ust. 2 pkt 2) lub 3) w zakresie dotyczącym robót
budowlanych stanowią wskazane w ofercie Wykonawcy dane do kosztorysowania a w
przypadku wystąpienia konieczności zastosowania materiałów zamiennych, ceny
tych materiałów należy przyjąć wg średnich stawek Sekocenbudu za dany kwartał.
8. Niezależnie od postanowień ust. 7 Strony zgodnie ustalają, iż w przypadku
zmniejszenia zakresu robót określonego w SIWZ, podstawę do pomniejszenia
Wynagrodzenia stanowić może wartość robót, o które pomniejszono zakres robót,
wyliczona na podstawie cen jednostkowych kosztorysu ofertowego Wykonawcy. 9.
Ewentualne koszty wynikające z wprowadzenia zmian Umowy, o których mowa w
postanowieniach powyższych, w tym koszty powołania i wydania opinii biegłego
rzeczoznawcy do zmiany wysokości wynagrodzenia w Umowie ponosić będzie strona
Umowy, która wystąpi o ich wprowadzenie chyba, że konieczność zmian będzie
wynikiem zawinionego postępowania strony drugiej. 10. Pod rygorem nieważności,
zmiany i uzupełniania Umowy, o których mowa w ust. 1- 8 niniejszego działu
wymagają wprowadzenia poprzez zawarcie przez Zamawiającego i Wykonawcę, w
formie pisemnej, aneksu do Umowy. Z wyjątkiem przypadku wskazanego w ust. 1
pkt 4) oraz ust. 3 niniejszego działu, żadnej ze stron Umowy nie przysługuje
roszczenie o zawarcie aneksu. Wykonawca nie odmówi Zamawiającemu zgody na
wprowadzenia na teren budowy osób, sprzętu, urządzeń i innych materiałów, w
tym materiałów budowlanych innego podmiotu (i koniecznych zmian Umowy z tym
związanych). Zamawiający zastrzega sobie również prawo uprzedniego
negocjowania z Wykonawcą zmian do Umowy, w szczególności zmian polegających na
zmianie wysokości wynagrodzenia Umownego. 11. Wskazane w niniejszym dziale
przyczyny (możliwości) wprowadzenia zmian Umowy mogą wystąpić na podstawie
jednego lub większej liczby aneksów. Podstawę tego samego aneksu może stanowić
zarówno tylko jedna lub też więcej niż jedna przyczyna (możliwość zmiany
Umowy) spośród przyczyn wskazanych w niniejszym dziale. 12. Zmiany Umowy na
podstawie postanowień powyższych niniejszego działu nie mogą naruszać
dyspozycji art. 140 ustawy PZP.
W ogłoszeniu powinno być: Dopuszczalne zmiany postanowień umowy
oraz określenie warunków zmian Na podstawie i w granicach art. 144 ust. 1 PZP
Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy o zamówienie zawartej w stosunku
do treści ofert, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy. Zmiana nastąpi
w przypadkach i na warunkach określonych poniżej: 1. Terminy wynikające z
umowy, w tym terminy rozpoczęcia i zakończenia robót budowlanych ustalone
przez Strony w trybie i na warunkach określonych w § 3 umowy mogą ulec zmianie
w następujących przypadkach: 1)Zachodzić będzie konieczność wykonania zamówień
nie objętych Umową, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji
niemożliwej do przewidzenia a wykonanie zamówień objętych Umową będzie
uzależnione od uprzedniego wykonania zamówień nieobjętych Umową; 2)Zachodzić
będzie konieczność wykonania robót dodatkowych lub zastosowania materiałów
zamiennych; 3)Niezawinionej przez Wykonawcę zwłoki Zamawiającego w przekazaniu
Wykonawcy Terenu budowy i dokumentów, od których uzależniona jest możliwość
wykonania obowiązków nałożonych Umową na Wykonawcę lub Zamawiającego oraz
zwłoki Zamawiającego w przystąpieniu do dokonania odbiorów, 4)Wstrzymania
przez Zamawiającego lub organy administracji publicznej (w tym orzeczeniem
sądu) prac objętych Umową, w szczególności z powodu zagrożenia życia lub
zdrowia na budowie - o czas wstrzymania prac. 5)Niezawinionego przez Wykonawcę
wstrzymania prac objętych Umową, spowodowanego nie zakończeniem robót
prowadzonych w obrębie tego terenu przez innego Wykonawcę na podstawie innej
Umowy - o czas wstrzymania prac; 6)Wystąpienia warunków atmosferycznych
powodujących, iż nie jest możliwe należyte i zgodne z regułami sztuki
budowlanej i wiedzy technicznej wykonywanie robót. Okoliczność ta - jako
podstawa zmiany Umowy o zamówienie - będzie możliwa pod warunkiem jej
potwierdzenia przez nadzór inwestorski, w szczególności poprzez informację
uzyskaną w tej kwestii w lokalnej stacji meteorologicznej; 7)Opóźnień i
niedotrzymania terminów spowodowanych wystąpieniem Siły wyższej. 2. Określone
w § 8 umowy Wynagrodzenie może ulec zmianie w następujących przypadkach:
1)Zmiany obowiązującej stawki podatku VAT. Maksymalną granicą zmiany, o której
mowa w niniejszym ustępie może być wyłącznie kwota wynikająca ze zmiany stawki
podatku VAT. Zmiana dotyczyć może wyłącznie tych części wynagrodzenia, które
dotyczą czynności, których wykonanie podlega opodatkowaniu zmienioną stawką
podatku VAT. 2)Wystąpienia konieczności wykonania robót zamiennych lub
zastosowania materiałów zamiennych. Roboty zamienne należy rozumieć jako takie
rozwiązania, które nie wykraczają poza przedmiot zamówienia a wprowadzają
jedynie zmiany, które ulepszają realizowane zamówienie, usprawniają proces
budowy bądź zamieniają prace i nakłady w danej kategorii CPV. Wskazana zmiana
Umowy będzie niedopuszczalna, jeżeli miałaby prowadzić do zastosowania
materiałów o jakości niższej niż wymagana na podstawie Umowy lub zmiana
połączona byłaby z roszczeniem Wykonawcy o zwiększenie wynagrodzenia
Wykonawcy. 3)Pomniejszenia - w uzasadnionych przypadkach - zakresu rzeczowego
Umowy o zamówienie (wyłączenie części robót lub innych prac z zakresu Umowy),
połączonego jednak zawsze z pomniejszeniem wynagrodzenia, o którym mowa w § 8
Wzoru umowy. 4)Nastąpi gwałtowna dekoniunktura na rynku materiałów i urządzeń
niezbędnych do wykonania Umowy. 3. Niezależnie od postanowień ust. 1 i 2
przewiduje się możliwość zmiany postanowień Umowy w przypadku, gdy:
1)Zachowanie istniejących postanowień Umowy będzie niemożliwe wskutek nakazów,
decyzji, czy innego rodzaju rozstrzygnięć administracji publicznej; 2)Okaże
się to konieczne w celu umożliwienia realizacji Umowy w sposób zgodny z
powszechnie lub miejscowo obowiązującymi przepisami prawa; 3)Gdy nastąpi
zmiana powszechnie lub miejscowo obowiązujących przepisów prawa w zakresie
mającym wpływ na realizację Umowy; 4)Wynikną rozbieżności lub niejasności w
Umowie, których nie można usunąć w inny sposób, a zmiana będzie umożliwiać
usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie Umowy zgodnie z jej celem lub w celu
jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez Wykonawcę i Zamawiającego.
5)Nastąpi zmiana formy zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
6)Dopuszczalna będzie zmiana umowy wprowadzająca do umowy podwykonawstwo, w
sytuacji w jakiej podwykonawstwo objęte zakresem niniejszego zamówienia nie
zostało zgłoszone do oferty (dział X ust. 4 SIWZ). Zmiana zakresu
podwykonywanych robót może być uznana za nieistotną zmianę umowy w sprawie
zamówienia, jeżeli Wykonawca samodzielnie spełniał warunki udziału w
postępowaniu i w odniesieniu do tej części nie została wyłączona
dopuszczalność podwykonawstwa. W takim przypadku warunki zmiany umowy o
zamówienie określać będą odpowiednio postanowienia § 2 istotnych postanowień
umowy z załącznika nr 6 SIWZ. 7)Nastąpi konieczność wykonania robót zamiennych
związanych z poprawą technologii lub podwyższeniem standardów wykonania;
8)Wystąpią roboty konieczne (niezbędne), warunkujące wykonanie zamówienia
podstawowego; 4. Dopuszczona zostanie również zmiana oznaczeń Stron oraz
zmiana tekstu Umowy w zakresie niewskazanym w ust. 1 - 3, jeżeli zmiany nie
będą miały wpływu na treść ustalonych w Umowie zobowiązań Stron. 5. Pod
rygorem nieważności, zmiany i uzupełniania Umowy, o których mowa w ust. 1-4:
1)Mogą zostać dokonane wyłącznie na podstawie i w granicach art. 144 ust. 1
PZP; 2)Wymagają wprowadzenia poprzez zawarcie przez Strony w formie pisemnej
aneksu do Umowy. 6. Zmiany Umowy z przyczyn wskazanych w ust. 1 - 2 zostaną
wprowadzone w zakresie ustalonym negocjacjami Stron, z uwzględnieniem
postanowień ust. 7 - 9. 7. Podstawę zmiany ustalonego w Umowie Wynagrodzenia z
przyczyn wskazanych w ust. 2 pkt 2) lub 3) w zakresie dotyczącym robót
budowlanych stanowią wskazane w ofercie Wykonawcy dane do kosztorysowania a w
przypadku wystąpienia konieczności zastosowania materiałów zamiennych, ceny
tych materiałów należy przyjąć wg średnich stawek Sekocenbudu za dany kwartał.
8. Niezależnie od postanowień ust. 7 Strony zgodnie ustalają, iż w przypadku
zmniejszenia zakresu robót określonego w SIWZ, podstawę do pomniejszenia
Wynagrodzenia stanowić może wartość robót, o które pomniejszono zakres robót,
wyliczona na podstawie cen jednostkowych kosztorysu ofertowego Wykonawcy. 9.
Ewentualne koszty wynikające z wprowadzenia zmian Umowy, o których mowa w
postanowieniach powyższych, w tym koszty powołania i wydania opinii biegłego
rzeczoznawcy do zmiany wysokości wynagrodzenia w Umowie ponosić będzie strona
Umowy, która wystąpi o ich wprowadzenie chyba, że konieczność zmian będzie
wynikiem zawinionego postępowania strony drugiej. 10. Pod rygorem nieważności,
zmiany i uzupełniania Umowy, o których mowa w ust. 1- 8 niniejszego działu
wymagają wprowadzenia poprzez zawarcie przez Zamawiającego i Wykonawcę, w
formie pisemnej, aneksu do Umowy. Z wyjątkiem przypadku wskazanego w ust. 1
pkt 4) oraz ust. 3 niniejszego działu, żadnej ze stron Umowy nie przysługuje
roszczenie o zawarcie aneksu. Wykonawca nie odmówi Zamawiającemu zgody na
wprowadzenia na teren budowy osób, sprzętu, urządzeń i innych materiałów, w
tym materiałów budowlanych innego podmiotu (i koniecznych zmian Umowy z tym
związanych). Zamawiający zastrzega sobie również prawo uprzedniego
negocjowania z Wykonawcą zmian do Umowy, w szczególności zmian polegających na
zmianie wysokości wynagrodzenia Umownego. 11. Wskazane w niniejszym dziale
przyczyny (możliwości) wprowadzenia zmian Umowy mogą wystąpić na podstawie
jednego lub większej liczby aneksów. Podstawę tego samego aneksu może stanowić
zarówno tylko jedna lub też więcej niż jedna przyczyna (możliwość zmiany
Umowy) spośród przyczyn wskazanych w niniejszym dziale. 12. Zmiany Umowy na
podstawie postanowień powyższych niniejszego działu nie mogą naruszać
dyspozycji art. 140 ustawy PZP.