Szczecin: Remont Domu Studenckiego nr 1 przy al. Boh.
Warszawy 55 w Szczecinie: ZAD I - Remont pomieszczeń; ZAD II - Roboty
zewnętrzne
Numer ogłoszenia: 132916 - 2016; data zamieszczenia:
24.05.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
V | zamówienia publicznego |
zawarcia umowy ramowej | |
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ) |
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie , Al. Piastów 17, 70-310 Szczecin, woj. zachodniopomorskie, tel. 0-91 449 4250, 449 4042, faks 0-91 449 4690.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Uczelnia publiczna.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Remont Domu Studenckiego nr 1 przy al. Boh. Warszawy 55 w Szczecinie: ZAD I - Remont pomieszczeń; ZAD II - Roboty zewnętrzne.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Zakres zamówienia obejmuje roboty ogólnobudowlane w pokojach studenckich, łazienkach, korytarzach, klatkach schodowych, pomieszczeniu kuchni i magazynku. Roboty budowlane: uzupełnienie tynków, usunięcie starej farby olejnej, malowanie ścian, sufitów, stolarki okiennej, grzejników, rur wod.-kan.; izolacje pionowe i poziome; sufity podwieszane z płyt g-k; obudowa pionów z płyty g-k; wymiana płytek podłogowych i okładzin ściennych; ułożenie wykładziny rulonowej z tworzyw sztucznych; wymiana drzwi drewnianych płytowych pełnych, wymiana drzwi stalowych do klatek schodowych; wymiana stolarki okiennej drewnianej; żaluzje okienne;naprawa stopni lastrikowych na klatkach schodowych. Malowanie elewacji, izolacja pionowa ściany zewnętrznej budynku, odwodnienie liniowe, roboty ziemne nawierzchniowe. Roboty sanitarne: wymiana instalacji wod.-kan. na rurociągi z tworzyw szt., płukanie instalacji wodociągowej, próby szczelności; wymiana instalacji kanalizacyjnej na rurociągi z PCV, wymiana urządzeń sanitarnych- umywalek, zlewozmywaków wraz z bateriami; roboty budowlane towarzyszące. Roboty elektryczne: remont instalacji elektrycznej wraz z osprzętem instalacyjnym i oświetleniowym, badania i pomiary instalacji, skuteczności zerowania, pomiary rezystancji; instalacja samoczynnych ostrzegaczy przeciwpożarowych; rozdzielnice skrzynkowe, wyłaczniki przeciwporażeniowe w rozdzielnicach, demontaż i montaz tablic bezpiecznikowych, zabezpieczenie czujek p/poż.; gniazda TV podtynkowe..
II.1.5)
V
przewiduje się udzielenie zamówień
uzupełniających:
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00-7, 45.45.00.00-6, 45.26.25.22-6, 45.41.00.00-4, 45.43.12.00-9, 45.42.11.00-5, 45.44.21.00-8, 45.32.00.00-6, 45.43.11.00-8, 45.31.00.00-3, 45.33.10.00-9, 45.11.00.00-0, 45.23.32.50-6, 45.23.24.51-8.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 2.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 10.09.2016.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Warunkiem udziału w niniejszym postępowaniu jest wniesienie wadium. Wysokość wymaganego wadium wynosi odpowiednio: dla ZAD I - 18 000,00 zł (słownie: osiemnaście tysięcy złotych), dla ZAD II - 800,00 zł (słownie: osiemset złotych). Sposób i forma wniesienia wadium podane zostały w dziale VIII SIWZ
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w zakresie spełniania tego warunku
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna, że warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że wykonał w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie przynajmniej trzy zamówienia (najważniejsze roboty budowlane), które spełniają następujące warunki: a)każda z trzech robót budowlanych polegała na budowie, rozbudowie lub remoncie dowolnego budynku. Pojęcia budowa, przebudowa oraz budynek będą rozumiane w znaczeniu nadanym im w ustawie z dnia 07.07.1994 Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2010 r., Nr 243, poz. 1625 z póz. zm.) - zwanej dalej ustawą Prawo budowlane; b)dla ZAD I - każda z trzech robót budowlanych była o wartości co najmniej 600 000 zł brutto (słownie: sześćset tysięcy złotych) i obejmowała swoim zakresem roboty budowlane zbliżone rodzajowo z opisem przedmiotu niniejszego zamówienia, przy czym przynajmniej jedno z tych trzech zamówień zrealizowane było w czynnym budynku zbiorowego zamieszkania w terminie do 3 miesięcy oraz obejmowało w swoim zakresie remont pomieszczeń mieszkalnych oraz węzłów sanitarnych. c)dla ZAD II - każda z trzech robót budowlanych była o wartości co najmniej 40 000 zł brutto (słownie: czterdzieści tysięcy złotych) i obejmowała swoim zakresem roboty budowlane zbliżone rodzajowo z opisem przedmiotu niniejszego zamówienia. d)każda z trzech robót budowlanych (odpowiednio dla każdego zadania) została wykonana zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończona; Zamawiający uzna Wykonawcę za niezdolnego do wykonania zamówienia (podlegającego wykluczeniu z postępowania), jeżeli w okresie ostatnich trzech lat Wykonawca wykonał nienależycie co najmniej 3 zamówienia o wartości min. 300 000 zł każde (dla ZAD I) lub o wartości min. 50 000 zł (dla ZAD II). Pod pojęciem: nienależycie Zamawiający rozumie przypadki odstąpienia od umowy lub wypowiedzenia umowy z winy Wykonawcy, jak też wystąpienia opóźnienia w wykonaniu przedmiotu zamówienia co najmniej 20 dni w stosunku do terminu określonego w umowie, co skutkowało naliczeniem kar umownych. W celu wykazania (potwierdzenia) spełniania warunku posiadania wiedzy i doświadczenia Wykonawca złoży Zamawiającemu wykaz już wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, robót budowlanych z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone (odpowiednio dla każdego zadania) a także informację o wszystkich przypadkach nienależytego wykonania zamówienia w ciągu ostatnich trzech lat, polegających na nieterminowym wykonaniu zamówień (co najmniej 20 dni opóźnienia) o wartości min. 300 000 zł każde (dla ZAD I) lub o wartości min. 50 000 zł (dla ZAD II) oraz o wypowiedzeniu lub odstąpieniu od umowy z winy Wykonawcy - wzór stanowi Załącznik nr 5 do SIWZ. Zamieszczone w nim informacje w sposób bezsporny muszą potwierdzać spełnianie warunku, o którym mowa w dziale V ust 1 pkt 1.2 SIWZ. Dowodami, o których mowa powyżej są: dokumenty wskazane w § 1 ust. 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19.02.2013 w sprawie rodzaju dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane oraz inne dokumenty zgodnie z § 9 ust. 2 tego Rozporządzenia, tj. Wykonawca w miejsce poświadczeń, o których mowa wyżej, może przedkładać dokumenty potwierdzające należyte wykonanie robót budowlanych zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i ich prawidłowe ukończenie, określone w § 1 ust. 1 pkt 2 i 3 Rozporządzenia z dnia 30 12.2009 r. W ocenie warunków spełnienia udziału w postępowaniu zastosowanie ma również zapis działu V ust. 3 w zakresie zachowania proporcji w odniesieniu do udziału innych podmiotów jakimi posłuży się Wykonawca przy realizacji zamówienia, tj. zamieszczenia na Wykazie stosownych pozycji odnoszących się do wykonanych robót przez Wykonawcę i inny podmiot.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w zakresie spełniania tego warunku
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna, że warunek jest spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, iż w wykonaniu niniejszego zamówienia uczestniczyć będzie zespół przynajmniej 3 osób spełniających łącznie wymagania w zakresie wykształcenia i doświadczenia zawodowego, posiadających kwalifikacje zawodowe, doświadczenie i uprawnienia w rozumieniu ustawy Prawo budowlane z dnia 7 lipca 1994 (tekst jednolity: Dz. U. z 2010 r. nr 243, poz. 1623 ze zm.) lub odpowiadające im uprawnienia wydane na podstawie wcześniejszych regulacji oraz ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów (Dz.U. z 2001 r. nr 5, poz. 42 z późn. zm.) a w szczególności osób posiadających uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie do kierowania robotami budowlanymi w specjalnościach: a) kierownik budowy lub kierownik robót budowlanych (dla każdego z zadań), pełniący rolę kierownika budowy - osoba, która posiada wymagane ustawą Prawo budowlane uprawnienia przewidziane dla wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie o specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń i minimum pięcioletnie doświadczenie zawodowe w wykonywaniu funkcji kierownika budowy (okres pięcioletniego doświadczenia rozumiany będzie jako suma okresów, w których osoba faktycznie wykonywała funkcje kierownika budowy); b) kierownik robót budowlanych w branży sanitarnej (tylko dla ZAD I) - osoba , która posiada wymagane ustawą Prawo budowlane uprawnienia przewidziane dla wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie o specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń, oraz minimum trzyletnie (licząc od daty uzyskania uprawnień) doświadczenie w kierowaniu robotami lub pełnieniu funkcji inspektora nadzoru w ramach wskazanej specjalności, w zakres którego wchodziło również kierowanie lub nadzorowanie robotami w zakresie wewnętrznych instalacji sanitarnych w obiekcie oraz w zakresie sieci sanitarnych (okres trzyletni doświadczenia rozumiany będzie jako suma okresów, w których osoba faktycznie kierowała robotami wymaganymi do udokumentowania w ramach ww. doświadczenia); c) kierownik robót budowlanych w branży elektrycznej (tylko dla ZAD I) - osoba, która posiada wymagane ustawą Prawo budowlane uprawnienia przewidziane dla wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie o specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń, oraz minimum trzyletnie (licząc od daty uzyskania uprawnień) doświadczenie w kierowaniu robotami budowlanymi lub pełnieniu funkcji inspektora nadzoru w ramach wskazanej specjalności, w zakres którego wchodziło również kierowanie lub nadzorowaniem robotami w zakresie wewnętrznych instalacji elektrycznych w obiekcie (okres trzyletni doświadczenia rozumiany będzie jako suma okresów, w których osoba faktycznie kierowała robotami wymaganymi do udokumentowania w ramach ww. doświadczenia); Zamawiający uzna, że warunek ten jest spełniony, jeżeli Wykonawca przedłoży oświadczenie, że posiada aktualne dokumenty, o których mowa w Dziale VI ust.1 pkt 1.3 SIWZ. W celu wykazania (potwierdzenia) spełniania warunku dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, Wykonawca złoży Zamawiającemu wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnego do wykonywania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz dodatkowo informacje o podstawie dysponowania każdą z tych osób. Wykaz należy sporządzić zgodnie ze wzorem określonym w Załączniku nr 3 i 3a do SIWZ, zamieszczone w nim informacje w sposób bezsporny muszą potwierdzać spełnianie warunku, o którym mowa powyżej. Wraz z wykazem Wykonawca składa oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia budowlane. Ocena spełnienia przez osoby wyszczególnione w wykazie wymogów określonych w powyżej zostanie dokonana z uwzględnieniem praw wynikających z ustawy Prawo budowlane, w tym jej art. 12a i art. 104, także z uwzględnieniem stanu prawnego podlegającego zmianom w wyniku nowelizacji tej ustawy.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W celu wykazania (potwierdzenia) spełniania warunku dotyczącego sytuacji finansowej Wykonawca przedłoży Zamawiającemu dokumenty finansowe, tzn. opłaconą polisę potwierdzającą, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na wartość nie mniejszą niż 600 000 zł (dla ZAD I) lub na wartość nie mniejszą niż 50 000 zł (dla ZAD II). Ocena spełnienia przedstawionych warunków udziału w postępowaniu ujętych powyżej zostanie dokonana w oparciu o przedłożone oświadczenia i dokumenty wskazane w Dziale VI SIWZ, zgodnie z formułą: spełnia-nie spełnia
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
nie są wymagane
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
IV.2.2)
przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona: |
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Na podstawie i w granicach art. 144 ust. 1 PZP Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy o zamówienie zawartej w stosunku do treści ofert, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy. Zmiana nastąpi w przypadkach i na warunkach określonych poniżej: 1. Terminy wynikające z umowy, w tym terminy rozpoczęcia i zakończenia robót budowlanych ustalone przez Strony w trybie i na warunkach określonych w § 3 umowy mogą ulec zmianie w następujących przypadkach: 1)Zachodzić będzie konieczność wykonania zamówień nie objętych Umową, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej do przewidzenia a wykonanie zamówień objętych Umową będzie uzależnione od uprzedniego wykonania zamówień nieobjętych Umową; 2)Zachodzić będzie konieczność wykonania robót dodatkowych lub zastosowania materiałów zamiennych; 3)Niezawinionej przez Wykonawcę zwłoki Zamawiającego w przekazaniu Wykonawcy Terenu budowy i dokumentów, od których uzależniona jest możliwość wykonania obowiązków nałożonych Umową na Wykonawcę lub Zamawiającego oraz zwłoki Zamawiającego w przystąpieniu do dokonania odbiorów, 4)Wstrzymania przez Zamawiającego lub organy administracji publicznej (w tym orzeczeniem sądu) prac objętych Umową, w szczególności z powodu zagrożenia życia lub zdrowia na budowie - o czas wstrzymania prac. 5)Opóźnień i niedotrzymania terminów spowodowanych wystąpieniem Siły wyższej. 2. Określone w § 8 umowy Wynagrodzenie może ulec zmianie w następujących przypadkach: 1)Zmiany obowiązującej stawki podatku VAT. Maksymalną granicą zmiany, o której mowa w niniejszym ustępie może być wyłącznie kwota wynikająca ze zmiany stawki podatku VAT. Zmiana dotyczyć może wyłącznie tych części wynagrodzenia, które dotyczą czynności, których wykonanie podlega opodatkowaniu zmienioną stawką podatku VAT. 2)Wystąpienia konieczności wykonania robót zamiennych lub zastosowania materiałów zamiennych. Roboty zamienne należy rozumieć jako takie rozwiązania, które nie wykraczają poza przedmiot zamówienia a wprowadzają jedynie zmiany, które ulepszają realizowane zamówienie, usprawniają proces budowy bądź zamieniają prace i nakłady w danej kategorii CPV. Wskazana zmiana Umowy będzie niedopuszczalna, jeżeli miałaby prowadzić do zastosowania materiałów o jakości niższej niż wymagana na podstawie Umowy lub zmiana połączona byłaby z roszczeniem Wykonawcy o zwiększenie wynagrodzenia Wykonawcy. 3)Pomniejszenia - w uzasadnionych przypadkach - zakresu rzeczowego Umowy o zamówienie (wyłączenie części robót lub innych prac z zakresu Umowy), połączonego jednak zawsze z pomniejszeniem wynagrodzenia, o którym mowa w § 8 Wzoru umowy. 4)Nastąpi gwałtowna dekoniunktura na rynku materiałów i urządzeń niezbędnych do wykonania Umowy. 3. Niezależnie od postanowień ust. 1 i 2 przewiduje się możliwość zmiany postanowień Umowy w przypadku, gdy: 1)Zachowanie istniejących postanowień Umowy będzie niemożliwe wskutek nakazów, decyzji, czy innego rodzaju rozstrzygnięć administracji publicznej; 2)Okaże się to konieczne w celu umożliwienia realizacji Umowy w sposób zgodny z powszechnie lub miejscowo obowiązującymi przepisami prawa; 3)Gdy nastąpi zmiana powszechnie lub miejscowo obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację Umowy; 4)Wynikną rozbieżności lub niejasności w Umowie, których nie można usunąć w inny sposób, a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie Umowy zgodnie z jej celem lub w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez Wykonawcę i Zamawiającego. 5)Nastąpi zmiana formy zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 6)Dopuszczalna będzie zmiana umowy wprowadzająca do umowy podwykonawstwo, w sytuacji w jakiej podwykonawstwo objęte zakresem niniejszego zamówienia nie zostało zgłoszone do oferty (dział X ust. 4 SIWZ). Zmiana zakresu podwykonywanych robót może być uznana za nieistotną zmianę umowy w sprawie zamówienia, jeżeli Wykonawca samodzielnie spełniał warunki udziału w postępowaniu i w odniesieniu do tej części nie została wyłączona dopuszczalność podwykonawstwa. W takim przypadku warunki zmiany umowy o zamówienie określać będą odpowiednio postanowienia § 2 istotnych postanowień umowy z załącznika nr 6 SIWZ. 7)Nastąpi konieczność wykonania robót zamiennych związanych z poprawą technologii lub podwyższeniem standardów wykonania; 8)Wystąpią roboty konieczne (niezbędne), warunkujące wykonanie zamówienia podstawowego; 4. Dopuszczona zostanie również zmiana oznaczeń Stron oraz zmiana tekstu Umowy w zakresie niewskazanym w ust. 1 - 3, jeżeli zmiany nie będą miały wpływu na treść ustalonych w Umowie zobowiązań Stron. 5. Pod rygorem nieważności, zmiany i uzupełniania Umowy, o których mowa w ust. 1-4: 1)Mogą zostać dokonane wyłącznie na podstawie i w granicach art. 144 ust. 1 PZP; 2)Wymagają wprowadzenia poprzez zawarcie przez Strony w formie pisemnej aneksu do Umowy. 6. Zmiany Umowy z przyczyn wskazanych w ust. 1 - 2 zostaną wprowadzone w zakresie ustalonym negocjacjami Stron, z uwzględnieniem postanowień ust. 7 - 9. 7. Podstawę zmiany ustalonego w Umowie Wynagrodzenia z przyczyn wskazanych w ust. 2 pkt 2) lub 3) w zakresie dotyczącym robót budowlanych stanowią wskazane w ofercie Wykonawcy dane do kosztorysowania, a w przypadku wystąpienia konieczności zastosowania materiałów zamiennych, ceny tych materiałów należy przyjąć wg średnich stawek Sekocenbudu za dany kwartał. 8. Niezależnie od postanowień ust. 7 Strony zgodnie ustalają, iż w przypadku zmniejszenia zakresu robót określonego w SIWZ, podstawę do pomniejszenia Wynagrodzenia stanowić może wartość robót, o które pomniejszono zakres robót, wyliczona na podstawie cen jednostkowych kosztorysu ofertowego Wykonawcy. 9. Ewentualne koszty wynikające z wprowadzenia zmian Umowy, o których mowa w postanowieniach powyższych, w tym koszty powołania i wydania opinii biegłego rzeczoznawcy do zmiany wysokości wynagrodzenia w Umowie ponosić będzie strona Umowy, która wystąpi o ich wprowadzenie chyba, że konieczność zmian będzie wynikiem zawinionego postępowania strony drugiej. 10. Pod rygorem nieważności, zmiany i uzupełniania Umowy, o których mowa w ust. 1- 8 niniejszego działu wymagają wprowadzenia poprzez zawarcie przez Zamawiającego i Wykonawcę, w formie pisemnej, aneksu do Umowy. Z wyjątkiem przypadku wskazanego w ust. 1 pkt 4) oraz ust. 3 niniejszego działu, żadnej ze stron Umowy nie przysługuje roszczenie o zawarcie aneksu. Wykonawca nie odmówi Zamawiającemu zgody na wprowadzenia na teren budowy osób, sprzętu, urządzeń i innych materiałów, w tym materiałów budowlanych innego podmiotu (i koniecznych zmian Umowy z tym związanych). Zamawiający zastrzega sobie również prawo uprzedniego negocjowania z Wykonawcą zmian do Umowy, w szczególności zmian polegających na zmianie wysokości wynagrodzenia Umownego. 11. Wskazane w niniejszym dziale przyczyny (możliwości) wprowadzenia zmian Umowy mogą wystąpić na podstawie jednego lub większej liczby aneksów. Podstawę tego samego aneksu może stanowić zarówno tylko jedna lub też więcej niż jedna przyczyna (możliwość zmiany Umowy) spośród przyczyn wskazanych w niniejszym dziale. 12. Zmiany Umowy na podstawie postanowień powyższych niniejszego działu nie mogą naruszać dyspozycji art. 140 ustawy PZP.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna
specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
www.zut.edu.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać
pod adresem: Dział Techniczny Zachodniopomorskiego Uniwersytetu
Technologicznego w Szczecinie, 70-311 Szczecin, al. Piastów 48, pok. 417 (IV p.
Budynek Jednostek Międzywydziałowych).
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 08.06.2016 godzina 12:00, miejsce: Kancelaria Główna Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie, 70-310 Szczecin, al. Piastów 17, pok. 119 (I piętro budynek Rektoratu).
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: ZAD I - Remont pomieszczeń.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: ZAD I obejmuje roboty ogólnobudowlane w pokojach studenckich, łazienkach, korytarzach, klatkach schodowych, pomieszczeniu kuchni i magazynu pościeli. Roboty budowlane: uzupełnienie tynków, usunięcie starej farby olejnej, malowanie ścian, sufitów, stolarki okiennej, grzejników, rur wod.-kan.; izolacje pionowe i poziome; sufity podwieszane z płyt g-k; obudowa pionów z płyty g-k; wymiana płytek podłogowych i okładzin ściennych; ułożenie wykładziny rulonowej z tworzyw sztucznych; wymiana drzwi drewnianych płytowych pełnych, wymiana drzwi stalowych do klatek schodowych; wymiana stolarki okiennej drewnianej; żaluzje okienne;naprawa stopni lastrikowych na klatkach schodowych. Roboty sanitarne: wymiana instalacji wod.-kan. na rurociągi z tworzyw szt., płukanie instalacji wodociągowej, próby szczelności; wymiana instalacji kanalizacyjnej na rurociągi z PCV, wymiana urządzeń sanitarnych - umywalek, zlewozmywaków wraz z bateriami; roboty budowlane towarzyszące. Roboty elektryczne: remont instalacji elektrycznej wraz z osprzętem instalacyjnym i oświetleniowym, badania i pomiary instalacji, skuteczności zerowania, pomiary rezystancji; instalacja samoczynnych ostrzegaczy przeciwpożarowych; rozdzielnice skrzynkowe, wyłaczniki przeciwporażeniowe w rozdzielnicach, demontaż i montaz tablic bezpiecznikowych, zabezpieczenie czujek p/poż.; gniazda TV podtynkowe..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00-7, 45.45.00.00-6, 45.26.25.22-6, 45.41.00.00-4, 45.43.12.00-9, 45.42.11.00-5, 45.45.00.00-6, 45.44.21.00-8, 45.32.00.00-6, 45.43.11.00-8, 45.31.00.00-3, 45.33.10.00-9.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: ZAD II - Roboty zewnętrzne.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Malowanie elewacji, izolacja pionowa sciany zewnętrznej budynku, odwodnienie liniowe, roboty ziemne nawierzchniowe.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00-7, 45.44.21.00-8, 45.32.00.00-6, 45.33.10.00-9, 45.11.00.00-0, 45.23.32.50-6, 45.23.24.51-8.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia: