IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
Warunkiem
udziału w niniejszym postępowaniu jest wniesienie wadium. Wysokość
wymaganego wadium wynosi 7500,00 zł (słownie: siedem tysięcy pięćset
złotych). Sposób i forma wniesienia wadium podane zostały w dziale VIII
SIWZ.
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów
elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Tak
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów
elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
Wykonawca
obok pisemnej formy szczegółowego kosztorysu ofertowego musi przedłożyć
dodatkowo jego treść utrwaloną na elektronicznym nośniku informacji
(np. płyta CD) w formacie ath.
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Nie
Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone
dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów
dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów
elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach
umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem)
Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione
wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich
udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji
elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli
licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu
elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie
połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria | Znaczenie |
cena | 60,00 |
modyfikacja oprogramowania | 30,00 |
okres gwarancji | 10,00 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
nie dotyczy
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia
zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
nie dotyczy
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy
podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące
podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
nie dotyczy
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby
ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny
ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców
w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń
informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data:
godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone
do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo
ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej
umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru
wykonawcy:
Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Na
podstawie i w granicach art. 144 ust. 1 PZP Zamawiający dopuszcza
możliwość zmiany postanowień umowy o zamówienie zawartej w stosunku do
treści ofert, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy. Zmiana
nastąpi w przypadkach i na warunkach określonych poniżej:
1. Terminy wynikające z umowy, w tym terminy rozpoczęcia i zakończenia
robót budowlanych ustalone przez Strony w trybie i na warunkach
określonych w § 3 umowy mogą ulec zmianie w następujących przypadkach:
1)Wystąpienia dodatkowych robót budowlanych nieobjętych zamówieniem
podstawowym których wykonanie stało się niezbędne do wykonania
zamówienia, spełniające warunki określone w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy
PZP;
2)Niezawinionego przez Wykonawcę opóźnienia Zamawiającego w przekazaniu
Wykonawcy Terenu budowy i dokumentów, od których uzależniona jest
możliwość wykonania obowiązków nałożonych Umową na Wykonawcę lub
Zamawiającego oraz opóźnienia Zamawiającego w przystąpieniu do dokonania
odbiorów;
3)wystąpienia okoliczności bezwzględnie od Wykonawcy niezależnych,
powodujących, że nie jest możliwe dochowanie terminów określonych w
Umowie lub Harmonogramie. Okoliczności, o których mowa powyżej muszą być
przez Wykonawcę udowodnione na piśmie przekazanym Zamawiającemu na co
najmniej 7 dni przed danym terminem, określonym w zawartej Umowie lub
załączonym do niej Harmonogramie. Zmiana terminu nie może przekraczać
75% terminu realizacji wskazanego w Umowie. W takim przypadku termin
może zostać odpowiednio przedłużony o czas, jaki jest niezbędny dla
wykonania obowiązku umownego;
4)w przypadku gdy zmiany dotyczą zamawiania dodatkowych robót
budowlanych od dotychczasowego Wykonawcy, nieobjętych zamówieniem
podstawowym, o ile stały się niezbędne a wartość każdej kolejnej zmiany
nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie,
pod warunkiem że zmiana Wykonawcy nie może zostać dokonana z powodów
ekonomicznych lub technicznych, w szczególności dotyczących zamienności
lub interoperacyjności sprzętu, usług lub instalacji, zamówionych w
ramach zamówienia podstawowego, oraz spowodowałaby istotną niedogodność
lub znaczne zwiększenie kosztów dla Zamawiającego;
5)w przypadku gdy konieczność zmiany umowy spowodowana jest
okolicznościami, których Zamawiający, działając z należytą starannością
nie mógł przewidzieć, zaś wartość zmiany nie przekracza 50% wartości
zamówienia określonej pierwotnie w umowie, przy czym kolejne zmiany
umowy w celu uniknięcia stosowania przepisów ustawy są niedopuszczalne.
6)w przypadku gdy zmiana jest nieistotna w rozumieniu przepisów
dotyczących zamówień publicznych, w szczególności łączna wartość zmian
jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie
art. 11 ust. 8 PZP i zarazem jest mniejsza od 15% wartości zamówienia
określonej pierwotnie w umowie, przy czym kolejne zmiany Umowy w celu
uniknięcia stosowania przepisów ustawy są niedopuszczalne;
7)w przypadku gdy Wykonawcę, któremu Zamawiający udzielił zamówienia, ma
zastąpić nowy Wykonawca w wyniku połączenia, podziału, przekształcenia,
upadłości, restrukturyzacji lub nabycia dotychczasowego Wykonawcy lub
jego przedsiębiorstwa, o ile nowy Wykonawca spełnia warunki udziału w
postępowaniu, nie zachodzą wobec niego podstawy wykluczenia oraz nie
pociąga to za sobą innych istotnych zmian Umowy.
8)Wstrzymania przez Zamawiającego lub organy administracji publicznej (w
tym orzeczeniem sądu) prac objętych Umową, w szczególności z powodu
zagrożenia życia lub zdrowia na budowie – o czas wstrzymania prac.
9)Wstrzymania przez Zamawiającego prac objętych Umową z powodu
nieudostępnienia przez użytkownika Obiektu wskazanych pomieszczeń w
wymaganym terminie – o czas wstrzymania prac.
10)Opóźnień i niedotrzymania terminów spowodowanych wystąpieniem Siły
wyższej.
11)Zmniejszenia zakresu robót przez Zamawiającego o wartość do 20%,
jeżeli wykonanie tych robót nie leży w interesie Zamawiającego.
2. Określone w § 8 Umowy Wynagrodzenie może ulec zmianie w następujących
przypadkach:
1)Zmiany obowiązującej stawki podatku VAT. Maksymalną granicą zmiany, o
której mowa w niniejszym ustępie może być wyłącznie kwota wynikająca ze
zmiany stawki podatku VAT. Zmiana dotyczyć może wyłącznie tych części
wynagrodzenia, które dotyczą czynności, których wykonanie podlega
opodatkowaniu zmienioną stawką podatku VAT.
2)Wystąpienia konieczności wykonania robót zamiennych lub zastosowania
materiałów zamiennych. Roboty zamienne należy rozumieć jako takie
rozwiązania, które nie wykraczają poza przedmiot zamówienia a
wprowadzają jedynie zmiany, które ulepszają realizowane zamówienie,
usprawniają proces budowy bądź zamieniają prace i nakłady w danej
kategorii CPV. Wskazana zmiana Umowy będzie niedopuszczalna, jeżeli
miałaby prowadzić do zastosowania materiałów o jakości niższej niż
wymagana na podstawie Umowy.
3)Wystąpienia konieczności innego niż określony w przedmiarach robót i
specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót sposobu wykonania
robót stanowiących przedmiot Umowy w innym przypadku niż wskazany w
ust. 2) niniejszego działu, w szczególności w celu możliwości
uwzględnienia zmian objętych kompetencją nadzoru inwestorskiego lub z
powodu:
a)konieczności wprowadzenia zmian do przedmiaru robót, w szczególności z
powodu błędów;
b)woli Zamawiającego dokonania zmian, w szczególności, gdy zmiany mogą
się przyczynić do skrócenia terminu wykonania robót, obniżenia kosztów
wykonania Umowy po stronie Zamawiającego, bądź uzyskania innych
dodatkowych korzyści dla Zamawiającego w stosunku do korzyści
wynikających z Umowy przed zmianą.
4)Zmiany Umowy, z tytułów, o których mowa w pkt 2) i 3) powyżej, mogą
łączyć się ze zmianą (w tym wzrostem) ustalonego w Umowie (§ 8 ust. 1
Wzoru umowy) wynagrodzenia Wykonawcy. Podstawą podwyższenia
wynagrodzenia będą dane zawarte w katalogach publikowanych przez
katalogi Sekocenbud, przy czym, jeżeli strony Umowy nie ustalą inaczej,
jako podstawę ustalenia nowej wysokości wynagrodzenia przyjęte zostaną
dane kalkulacyjne Sekocenbud podane w tym katalogu obowiązujące na
moment dokonywania zmiany Umowy. Strony mogą również ustalić kwotę
zmiany wynagrodzenia w oparciu o opinię biegłego rzeczoznawcy, a jeżeli
przedmiotem zmiany są materiały lub urządzenia budowlane, również w
oparciu o ceny tych materiałów i urządzeń w obrocie handlowym.
5)Niezależnie od postanowień ust. 2 pkt 1-3 niniejszego działu
dopuszczona zostanie również zmiana Umowy umożliwiająca wprowadzenie na
teren budowy (podczas wykonywania tam robót objętych Umową) osób,
sprzętu, urządzeń i innych materiałów, w tym materiałów budowlanych
należących do dowolnie wskazanego przez Zamawiającego podmiotu (w tym
podmiotu wybranego w wyniku uprzednio przeprowadzonego postępowania o
udzielenie zamówienia w trybie przetargu nieograniczonego na podstawie
ustawy PZP) w celu wykonania robót lub innych prac nie objętych Umową,
których udzielenie Wykonawcy Umowy okaże się niemożliwe w trybie
określonym w art. 67 ust. 1 pkt 6) lub 7) ustawy PZP. Zmiana ta może
być uwarunkowana spełnieniem przez inny podmiot (którego osoby, sprzęt,
urządzenia i materiały, w tym materiały budowlane podlegają wprowadzeniu
na teren budowy) wymogów wskazanych w § 2 ust. 17 Wzoru umowy.
6)Zmiana Umowy w przypadku wskazanym w pkt 5 może łączyć się z
podwyższeniem wynagrodzenia, o którym mowa w § 8 ust. 1 Wzoru umowy,
przy czym okolicznością stanowiąca podstawę wzrostu wynagrodzenia będzi
opłata wynikająca z uzasadnionego przez Wykonawcę, w związku z
wykonywaniem na terenie budowy dodatkowych (poza Umownych) robót lub
innych prac, wzrostu kosztów:
a)korzystania z infrastruktury budowy, w tym istniejącego zaplecza
socjalno-biurowego, ochrony terenu budowy, wywozu nieczystości bytowych,
mediów, ogrodzenia oraz oświetlenia budowy;
b)zwiększenia wysokości wynagrodzenia kierownika budowy ze względu na
zwiększony zakres obowiązków łączący się z wykonaniem robót objętych
Umową o niniejsze zamówienie na tym samym terenie budowy co robota
objęta Umową.
7)Wystąpienia konieczności pomniejszenia - w uzasadnionych przypadkach -
zakresu rzeczowego Umowy o zamówienie (wyłączenie części robót lub
innych prac z zakresu Umowy), połączonego jednak zawsze z pomniejszeniem
wynagrodzenia, o którym mowa w § 8 Wzoru umowy.
8)Wystąpienia gwałtownej dekoniunktury na rynku materiałów i urządzeń
niezbędnych do wykonania Umowy.
3. Niezależnie od postanowień ust. 1 i 2 przewiduje się możliwość zmiany
postanowień Umowy w przypadku, gdy:
1)Zachowanie istniejących postanowień Umowy będzie niemożliwe wskutek
nakazów, decyzji, czy innego rodzaju rozstrzygnięć administracji
publicznej;
2)Okaże się to konieczne w celu umożliwienia realizacji Umowy w sposób
zgodny z powszechnie lub miejscowo obowiązującymi przepisami prawa;
3)Nastąpi zmiana powszechnie lub miejscowo obowiązujących przepisów
prawa w zakresie mającym wpływ na realizację Umowy;
4)Wynikną rozbieżności lub niejasności w Umowie, których nie można
usunąć w inny sposób, a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i
doprecyzowanie Umowy zgodnie z jej celem lub w celu jednoznacznej
interpretacji jej zapisów przez Wykonawcę i Zamawiającego.
5)Nastąpi zmiana formy zabezpieczenia należytego wykonania umowy –
zmiana przewidziana w art. 149 ust.1 PZP;
6)Dopuszczalna będzie zmiana Umowy wprowadzająca do Umowy
podwykonawstwo, w sytuacji w jakiej podwykonawstwo objęte zakresem
niniejszego zamówienia nie zostało zgłoszone do oferty (dział X ust. 4
SIWZ). Zmiana zakresu podwykonywanych robót może być uznana za
nieistotną zmianę Umowy w sprawie zamówienia, jeżeli Wykonawca
samodzielnie spełniał warunki udziału w postępowaniu i w odniesieniu do
tej części nie została wyłączona dopuszczalność podwykonawstwa. W takim
przypadku warunki zmiany Umowy o zamówienie określać będą odpowiednio
postanowienia § 2 umowy z załącznika nr 3 SIWZ.
7)Wystąpi zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy będącego podmiotem, na
którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art.
22 ust 1 PZP. Wykonawca obowiązany jest wówczas wykazać Zamawiającemu,
iż proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w
stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie
zamówienia;
8)Nastąpi konieczność wykonania robót zamiennych związanych z poprawą
technologii lub podwyższeniem standardów wykonania;
9)Wystąpią roboty konieczne (niezbędne), warunkujące wykonanie
zamówienia podstawowego;
4. Dopuszczona zostanie również zmiana oznaczeń Stron oraz zmiana tekstu
Umowy w zakresie niewskazanym w ust. 1 – 3, jeżeli zmiany nie będą
miały wpływu na treść ustalonych w Umowie zobowiązań Stron.
5. Pod rygorem nieważności, zmiany i uzupełniania Umowy, o których mowa w
ust. 1–4:
1)Mogą zostać dokonane wyłącznie na podstawie i w granicach art. 144
ust. 1 PZP;
2)Wymagają wprowadzenia poprzez zawarcie przez Strony w formie pisemnej
aneksu do Umowy.
6. Zmiany Umowy z przyczyn wskazanych w ust. 1 – 2 zostaną wprowadzone w
zakresie ustalonym negocjacjami Stron, z uwzględnieniem postanowień
ust. 7 – 9.
7. Podstawę zmiany ustalonego w Umowie Wynagrodzenia z przyczyn
wskazanych w ust. 2 pkt 2) lub 3) w zakresie dotyczącym robót
budowlanych stanowią wskazane w ofercie Wykonawcy dane do
kosztorysowania, a w przypadku wystąpienia konieczności zastosowania
materiałów zamiennych, ceny tych materiałów należy przyjąć wg średnich
stawek Sekocenbudu za dany kwartał.
8. Niezależnie od postanowień ust. 7 Strony zgodnie ustalają, iż w
przypadku zmniejszenia zakresu robót określonego w SIWZ, podstawę do
pomniejszenia Wynagrodzenia stanowić może wartość robót, o które
pomniejszono zakres robót, wyliczona na podstawie cen jednostkowych
kosztorysu ofertowego Wykonawcy.
9. Ewentualne koszty wynikające z wprowadzenia zmian Umowy, o których
mowa w postanowieniach powyższych, w tym koszty powołania i wydania
opinii biegłego rzeczoznawcy do zmiany wysokości wynagrodzenia w Umowie
ponosić będzie strona Umowy, która wystąpi o ich wprowadzenie, chyba że
konieczność zmian będzie wynikiem zawinionego postępowania strony
drugiej.
10. Pod rygorem nieważności, zmiany i uzupełniania Umowy, o których mowa
w ust. 1 - 8 niniejszego działu wymagają wprowadzenia poprzez zawarcie
przez Zamawiającego i Wykonawcę, w formie pisemnej, aneksu do Umowy. Z
wyjątkiem przypadku wskazanego w ust. 1 pkt 4) oraz ust. 3 niniejszego
działu, żadnej ze stron Umowy nie przysługuje roszczenie o zawarcie
aneksu. Wykonawca nie odmówi Zamawiającemu zgody na wprowadzenia na
teren budowy osób, sprzętu, urządzeń i innych materiałów, w tym
materiałów budowlanych innego podmiotu (i koniecznych zmian Umowy z tym
związanych). Zamawiający zastrzega sobie również prawo uprzedniego
negocjowania z Wykonawcą zmian do Umowy, w szczególności zmian
polegających na zmianie wysokości wynagrodzenia Umownego.
11. Wskazane w niniejszym dziale przyczyny (możliwości) wprowadzenia
zmian Umowy mogą wystąpić na podstawie jednego lub większej liczby
aneksów. Podstawę tego samego aneksu może stanowić zarówno tylko jedna
lub też więcej niż jedna przyczyna (możliwość zmiany Umowy) spośród
przyczyn wskazanych w niniejszym dziale.
12. Zmiany Umowy na podstawie postanowień powyższych niniejszego działu
nie mogą naruszać dyspozycji art. 140 ustawy PZP.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):
nie dotyczy
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym
nie dotyczy
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data:
2017-08-08, godzina:
10:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną
potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg
ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:
nie dotyczy
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
>
polski
IV.6.3) Termin związania ofertą:
do:
okres w dniach:
30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o
udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z
budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z
pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o
Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie
całości lub części zamówienia:
Nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o
udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na
badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał
przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały
mu przyznane
Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe: