IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
Warunkiem
udziału w niniejszym postępowaniu jest wniesienie wadium. Wysokość
wymaganego wadium wynosi 3000,00 zł (słownie: trzy tysiące złotych).
Sposób i forma wniesienia wadium podane zostały w dziale VIII SIWZ.
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów
elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów
elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Tak
Informacje dodatkowe:
Wykonawca,
stosownie do postanowienia art. 17 ustawy z dnia 22.06.2016 r. o
zmianie ustawy PZP oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2016r. poz.
1020 z póżn. zm.), jest uprawniony do złożenia Oświadczenia dotyczącego
przesłanek wykluczenia z postępowania (zał. nr 2) oraz Oświadczenia
dotyczącego spełniania warunków uczestnictwa w postępowaniu (zał. nr 3),
w formie dokumentu elektronicznego podpisanego kwalifikowanym podpisem
elektronicznym, przy czym złożenie tych oświadczeń w formie pisemnej
będzie w pełni wystarczające.
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
Nie
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone
dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów
dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów
elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach
umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem)
Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione
wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich
udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji
elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli
licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu
elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie
połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria | Znaczenie |
cena | 60,00 |
skrócenie terminu wykonania zamówienia | 10,00 |
okres gwarancji | 15,00 |
wysokość kary umownej | 15,00 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
nie dotyczy
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia
zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
nie dotyczy
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy
podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące
podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
nie dotyczy
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby
ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny
ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców
w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń
informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data:
godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone
do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo
ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej
umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru
wykonawcy:
Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Na
podstawie i w granicach art. 144 ust. 1 PZP Zamawiający dopuszcza
możliwość zmiany postanowień umowy o zamówienie zawartej w stosunku do
treści ofert, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy. Zmiana
nastąpi w przypadkach i na warunkach określonych poniżej: 1. Terminy
wynikające z umowy, w tym terminy rozpoczęcia i zakończenia robót
budowlanych ustalone przez Strony w trybie i na warunkach określonych w §
2 umowy mogą ulec zmianie w następujących przypadkach: 1)Wystąpienia
dodatkowych robót budowlanych nieobjętych zamówieniem podstawowym
których wykonanie stało się niezbędne do wykonania zamówienia,
spełniające warunki określone w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy PZP; a
których wykonanie będzie miało wpływ na przedłużenie terminu wykonania
Umowy o zamówienie – termin wykonania Umowy może ulec wydłużeniu o
termin niezbędny na wykonanie zamówień nie objętych przedmiotowym
zamówieniem; 2)Niezawinionego przez Wykonawcę opóźnienia Zamawiającego w
przekazaniu Wykonawcy Terenu budowy i dokumentów, od których
uzależniona jest możliwość wykonania obowiązków nałożonych Umową na
Wykonawcę lub Zamawiającego oraz opóźnienia Zamawiającego w
przystąpieniu do dokonania odbiorów; 3)Wystąpienia niebezpieczeństwa
kolizji z planowanymi lub równolegle prowadzonymi inwestycjami w
zakresie niezbędnym do uniknięcia lub usunięcia tych kolizji;
4)Wstrzymania przez Zamawiającego lub organ administracji publicznej,
bądź orzeczeniem sądu prac objętych Umową o zamówienie – o czas
wstrzymania prac - w szczególności w razie: - wystąpienia zdarzenia
uzasadniającego oględziny lub badania archeologiczne, - zagrożenia życia
lub zdrowia na budowie, - opóźnienia, zawieszenia, wstrzymania lub
zaprzestania przekazywania Zamawiającemu środków na finansowanie
niniejszego zamówienia, - konieczności dostosowania Dokumentacji
projektowej do obowiązującego prawa budowlanego, - zamiaru wprowadzenia
przez strony Umowy zmiany sposobu wykonania Umowy na podstawie
postanowień niniejszego działu; 5)Przedłużających się z przyczyn
niezawinionych przez Wykonawcę terminów postępowań przed organami
administracji publicznej oraz sądami o wydanie pozwolenia budowlanego
lub innych decyzji niezbędnych do wykonania objętych Umową prac (w tym
uzyskania prawomocnego pozwolenia na użytkowanie Obiektu) – o czas
wynikający z przedłużających się procedur; 6)Wystąpienia okoliczności
bezwzględnie od Wykonawcy niezależnych, powodujących, że nie jest
możliwe dochowanie terminów określonych w Umowie. Okoliczności, o
których mowa powyżej muszą być przez Wykonawcę udowodnione na piśmie
przekazanym Zamawiającemu na co najmniej 7 dni przed danym terminem,
określonym w zawartej Umowie lub załączonym do niej Harmonogramie.
Zmiana terminu nie może przekraczać 75% terminu realizacji wskazanego w
Umowie. W takim przypadku termin może zostać odpowiednio przedłużony o
czas, jaki jest niezbędny dla wykonania obowiązku umownego; 7)W
przypadku gdy zmiany dotyczą zamawiania dodatkowych robót budowlanych od
dotychczasowego Wykonawcy, nieobjętych zamówieniem podstawowym, o ile
stały się niezbędne a wartość każdej kolejnej zmiany nie przekracza 50%
wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie, pod warunkiem że
zmiana Wykonawcy nie może zostać dokonana z powodów ekonomicznych lub
technicznych, w szczególności dotyczących zamienności lub
interoperacyjności sprzętu, usług lub instalacji, zamówionych w ramach
zamówienia podstawowego, oraz spowodowałaby istotną niedogodność lub
znaczne zwiększenie kosztów dla Zamawiającego; 8)W przypadku gdy
konieczność zmiany umowy spowodowana jest okolicznościami, których
Zamawiający, działając z należytą starannością nie mógł przewidzieć, zaś
wartość zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej
pierwotnie w umowie, przy czym kolejne zmiany umowy w celu uniknięcia
stosowania przepisów ustawy są niedopuszczalne. 9)W przypadku gdy zmiana
jest nieistotna w rozumieniu przepisów dotyczących zamówień
publicznych, w szczególności łączna wartość zmian jest mniejsza niż
kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 PZP i
zarazem jest mniejsza od 15% wartości zamówienia określonej pierwotnie w
umowie, przy czym kolejne zmiany Umowy w celu uniknięcia stosowania
przepisów ustawy są niedopuszczalne; 10)W przypadku gdy Wykonawcę,
któremu Zamawiający udzielił zamówienia, ma zastąpić nowy Wykonawca w
wyniku połączenia, podziału, przekształcenia, upadłości,
restrukturyzacji lub nabycia dotychczasowego Wykonawcy lub jego
przedsiębiorstwa, o ile nowy Wykonawca spełnia warunki udziału w
postępowaniu, nie zachodzą wobec niego podstawy wykluczenia oraz nie
pociąga to za sobą innych istotnych zmian Umowy. 11)Wstrzymania przez
Zamawiającego lub organy administracji publicznej (w tym orzeczeniem
sądu) prac objętych Umową, w szczególności z powodu zagrożenia życia lub
zdrowia na budowie – o czas wstrzymania prac. 12)Wystąpienia warunków
atmosferycznych powodujących, iż nie jest możliwe należyte i zgodne z
regułami sztuki budowlanej i wiedzy technicznej wykonywanie robót.
Okoliczność ta – jako podstawa zmiany Umowy o zamówienie – będzie
możliwa pod warunkiem jej potwierdzenia przez nadzór inwestorski, w
szczególności poprzez informację uzyskaną w tej kwestii w lokalnej
stacji meteorologicznej; 13)Wystąpienia warunków atmosferycznych
skutkujących wstrzymaniem przez właściwy organ wydawania zgód na
prowadzenie robót w pasie drogowym; 14)Opóźnień i niedotrzymania
terminów spowodowanych wystąpieniem Siły wyższej. 15)Zmniejszenia
zakresu robót przez Zamawiającego o wartość do 20%, jeżeli wykonanie
tych robót nie leży w interesie Zamawiającego. 2. Określone w § 7 Umowy
Wynagrodzenie może ulec zmianie w następujących przypadkach: 1)Zmiany
obowiązującej stawki podatku VAT. Maksymalną granicą zmiany, o której
mowa w niniejszym ustępie może być wyłącznie kwota wynikająca ze zmiany
stawki podatku VAT. Zmiana dotyczyć może wyłącznie tych części
wynagrodzenia, które dotyczą czynności, których wykonanie podlega
opodatkowaniu zmienioną stawką podatku VAT. 2)Wystąpienia konieczności
wykonania robót zamiennych lub zastosowania materiałów zamiennych.
Roboty zamienne należy rozumieć jako takie rozwiązania, które nie
wykraczają poza przedmiot zamówienia a wprowadzają jedynie zmiany, które
ulepszają realizowane zamówienie, usprawniają proces budowy bądź
zamieniają prace i nakłady w danej kategorii CPV. Wskazana zmiana Umowy
będzie niedopuszczalna, jeżeli miałaby prowadzić do zastosowania
materiałów o jakości niższej niż wymagana na podstawie Umowy
(dokumentacji projektowej). 3)Wystąpienia konieczności innego niż
określony w Dokumentacji projektowej sposobu wykonania robót
stanowiących przedmiot Umowy w innym przypadku niż wskazany w ust. 2)
niniejszego działu, w szczególności w celu możliwości uwzględnienia
zmian objętych kompetencją nadzoru inwestorskiego lub z powodu:
a)konieczności wprowadzenia zmian do Dokumentacji projektowej, w
szczególności z powodu błędów; b)woli Zamawiającego dokonania zmian, w
szczególności, gdy zmiany mogą się przyczynić do skrócenia terminu
wykonania robót, obniżenia kosztów wykonania Umowy po stronie
Zamawiającego, bądź uzyskania innych dodatkowych korzyści dla
Zamawiającego w stosunku do korzyści wynikających z Umowy przed zmianą.
4)Zmiany Umowy, z tytułów, o których mowa w pkt 2) i 3) powyżej, mogą
łączyć się ze zmianą (w tym wzrostem) ustalonego w Umowie (§ 7 ust. 1
Wzoru umowy) wynagrodzenia Wykonawcy. Podstawą podwyższenia
wynagrodzenia będą dane zawarte w katalogach publikowanych przez
katalogi Sekocenbud, przy czym, jeżeli strony Umowy nie ustalą inaczej,
jako podstawę ustalenia nowej wysokości wynagrodzenia przyjęte zostaną
dane kalkulacyjne Sekocenbud podane w tym katalogu obowiązujące na
moment dokonywania zmiany Umowy. Strony mogą również ustalić kwotę
zmiany wynagrodzenia w oparciu o opinię biegłego rzeczoznawcy, a jeżeli
przedmiotem zmiany są materiały lub urządzenia budowlane, również w
oparciu o ceny tych materiałów i urządzeń w obrocie handlowym.
5)Niezależnie od postanowień ust. 2 pkt 1-3 niniejszego działu
dopuszczona zostanie również zmiana Umowy umożliwiająca wprowadzenie na
teren budowy (podczas wykonywania tam robót objętych Umową) osób,
sprzętu, urządzeń i innych materiałów, w tym materiałów budowlanych
należących do dowolnie wskazanego przez Zamawiającego podmiotu (w tym
podmiotu wybranego w wyniku uprzednio przeprowadzonego postępowania o
udzielenie zamówienia w trybie przetargu nieograniczonego na podstawie
ustawy PZP) w celu wykonania robót lub innych prac nie objętych Umową,
których udzielenie Wykonawcy Umowy okaże się niemożliwe w trybie
określonym w art. 67 ust. 1 pkt 6) lub 7) ustawy PZP. Zmiana ta może być
uwarunkowana spełnieniem przez inny podmiot (którego osoby, sprzęt,
urządzenia i materiały, w tym materiały budowlane podlegają wprowadzeniu
na teren budowy) wymogów wskazanych w § 6 Wzoru umowy. 6)Zmiana Umowy w
przypadku wskazanym w pkt 5 może łączyć się z podwyższeniem
wynagrodzenia, o którym mowa w § 7 ust. 1 Wzoru umowy, przy czym
okolicznością stanowiąca podstawę wzrostu wynagrodzenia będzie opłata
wynikająca z uzasadnionego przez Wykonawcę, w związku z wykonywaniem na
terenie budowy dodatkowych (poza Umownych) robót lub innych prac,
wzrostu kosztów: a)korzystania z infrastruktury budowy, w tym
istniejącego zaplecza socjalno-biurowego, ochrony terenu budowy, wywozu
nieczystości bytowych, mediów, ogrodzenia oraz oświetlenia budowy;
b)zwiększenia wysokości wynagrodzenia kierownika budowy ze względu na
zwiększony zakres obowiązków łączący się z wykonaniem robót objętych
Umową o niniejsze zamówienie na tym samym terenie budowy co robota
objęta Umową. 7)Wystąpienia konieczności pomniejszenia - w uzasadnionych
przypadkach - zakresu rzeczowego Umowy o zamówienie (wyłączenie części
robót lub innych prac z zakresu Umowy), połączonego jednak zawsze z
pomniejszeniem wynagrodzenia, o którym mowa w § 7 Wzoru umowy. 8)
Wystąpienia gwałtownej dekoniunktury na rynku materiałów i urządzeń
niezbędnych do wykonania Umowy. 3. Niezależnie od postanowień ust. 1 i 2
przewiduje się możliwość zmiany postanowień Umowy w przypadku, gdy:
1)Zachowanie istniejących postanowień Umowy będzie niemożliwe wskutek
nakazów, decyzji, czy innego rodzaju rozstrzygnięć administracji
publicznej; 2)Okaże się to konieczne w celu umożliwienia realizacji
Umowy w sposób zgodny z powszechnie lub miejscowo obowiązującymi
przepisami prawa; 3)Nastąpi zmiana powszechnie lub miejscowo
obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację
Umowy; 4)Wynikną rozbieżności lub niejasności w Umowie, których nie
można usunąć w inny sposób, a zmiana będzie umożliwiać usunięcie
rozbieżności i doprecyzowanie Umowy zgodnie z jej celem lub w celu
jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez Wykonawcę i Zamawiającego.
5)Nastąpi zmiana formy zabezpieczenia należytego wykonania umowy –
zmiana przewidziana w art. 149 ust.1 PZP; 6)Dopuszczalna będzie zmiana
Umowy wprowadzająca do Umowy podwykonawstwo, w sytuacji w jakiej
podwykonawstwo objęte zakresem niniejszego zamówienia nie zostało
zgłoszone do oferty (dział X ust. 4 SIWZ). Zmiana zakresu
podwykonywanych robót może być uznana za nieistotną zmianę Umowy w
sprawie zamówienia, jeżeli Wykonawca samodzielnie spełniał warunki
udziału w postępowaniu i w odniesieniu do tej części nie została
wyłączona dopuszczalność podwykonawstwa. W takim przypadku warunki
zmiany Umowy o zamówienie określać będą odpowiednio postanowienia § 6
umowy. 7)Wystąpi zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy będącego
podmiotem, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach
określonych w art. 22 ust 1 PZP. Wykonawca obowiązany jest wówczas
wykazać Zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub wykonawca
samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie
postępowania o udzielenie zamówienia; 8)Nastąpi konieczność wykonania
robót zamiennych związanych z poprawą technologii lub podwyższeniem
standardów wykonania; 9)Wystąpią roboty konieczne (niezbędne),
warunkujące wykonanie zamówienia podstawowego; 4. Dopuszczona zostanie
również zmiana oznaczeń Stron oraz zmiana tekstu Umowy w zakresie
niewskazanym w ust. 1 – 3, jeżeli zmiany nie będą miały wpływu na treść
ustalonych w Umowie zobowiązań Stron. 5. Pod rygorem nieważności, zmiany
i uzupełniania Umowy, o których mowa w ust. 1–4: 1)Mogą zostać dokonane
wyłącznie na podstawie i w granicach art. 144 ust. 1 PZP; 2)Wymagają
wprowadzenia poprzez zawarcie przez Strony w formie pisemnej aneksu do
Umowy. 6. Zmiany Umowy z przyczyn wskazanych w ust. 1 – 2 zostaną
wprowadzone w zakresie ustalonym negocjacjami Stron, z uwzględnieniem
postanowień ust. 7 – 9. 7. Podstawę zmiany ustalonego w Umowie
Wynagrodzenia z przyczyn wskazanych w ust. 2 pkt 2) lub 3) w zakresie
dotyczącym robót budowlanych stanowią wskazane w ofercie Wykonawcy dane
do kosztorysowania, a w przypadku wystąpienia konieczności zastosowania
materiałów zamiennych, ceny tych materiałów należy przyjąć wg średnich
stawek Sekocenbudu za dany kwartał. 8. Niezależnie od postanowień ust. 7
Strony zgodnie ustalają, iż w przypadku zmniejszenia zakresu robót
określonego w SIWZ, podstawę do pomniejszenia Wynagrodzenia stanowić
może wartość robót, o które pomniejszono zakres robót, wyliczona na
podstawie cen jednostkowych kosztorysu ofertowego Wykonawcy. 9.
Ewentualne koszty wynikające z wprowadzenia zmian Umowy, o których mowa w
postanowieniach powyższych, w tym koszty powołania i wydania opinii
biegłego rzeczoznawcy do zmiany wysokości wynagrodzenia w Umowie ponosić
będzie strona Umowy, która wystąpi o ich wprowadzenie, chyba że
konieczność zmian będzie wynikiem zawinionego postępowania strony
drugiej. 10. Pod rygorem nieważności, zmiany i uzupełniania Umowy, o
których mowa w ust. 1 - 8 niniejszego działu wymagają wprowadzenia
poprzez zawarcie przez Zamawiającego i Wykonawcę, w formie pisemnej,
aneksu do Umowy. Z wyjątkiem przypadku wskazanego w ust. 1 pkt 4) oraz
ust. 3 niniejszego działu, żadnej ze stron Umowy nie przysługuje
roszczenie o zawarcie aneksu. Wykonawca nie odmówi Zamawiającemu zgody
na wprowadzenia na teren budowy osób, sprzętu, urządzeń i innych
materiałów, w tym materiałów budowlanych innego podmiotu (i koniecznych
zmian Umowy z tym związanych). Zamawiający zastrzega sobie również prawo
uprzedniego negocjowania z Wykonawcą zmian do Umowy, w szczególności
zmian polegających na zmianie wysokości wynagrodzenia Umownego. 11.
Wskazane w niniejszym dziale przyczyny (możliwości) wprowadzenia zmian
Umowy mogą wystąpić na podstawie jednego lub większej liczby aneksów.
Podstawę tego samego aneksu może stanowić zarówno tylko jedna lub też
więcej niż jedna przyczyna (możliwość zmiany Umowy) spośród przyczyn
wskazanych w niniejszym dziale. 12. Zmiany Umowy na podstawie
postanowień powyższych niniejszego działu nie mogą naruszać dyspozycji
art. 140 ustawy PZP.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):
nie dotyczy
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym
nie dotyczy
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data:
2018-12-07, godzina:
10:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną
potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg
ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
>
polski
IV.6.3) Termin związania ofertą:
do:
okres w dniach:
30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o
udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z
budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z
pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o
Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie
całości lub części zamówienia:
Nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o
udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na
badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał
przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały
mu przyznane
Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
Klauzula
informacyjna z art. 13 RODO w celu związanym z postępowaniem o
udzielenie zamówienia publicznego.
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i
Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób
fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE
(ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z
04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Zachodniopomorski
Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie, al. Piastów 17, 70-310
Szczecin, tel. 91 434 67 51, 91 449 40 15 fax 91 449 40 14 e-mail:
rektor@zut.edu.pl;
inspektorem ochrony danych osobowych w Zachodniopomorskim
Uniwersytecie Technologicznym w Szczecinie jest mgr Artur Kurek, e-mail:
IOD.kurek@zut.edu.pl, tel. 91 449 49 24;
Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1
lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia
publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego pn.: Budowa
infrastruktury telekomunikacyjnej w ramach zadania pt.: "Wybudowanie
połączenia światłowodowego pomiędzy zasobnikiem przy ul. Goleniowskiej a
Specjalną Strefą Ekonomiczną Euro-Park Mielec Szczecin Trzebusz"
realizowana jako „zaprojektuj i wybuduj”;
odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym
udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 8 oraz
art. 96 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień
publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1579 i 2018), dalej „ustawa PZP”;
Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1
ustawy PZP, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o
udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata,
okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio
Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach
ustawy PZP, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia
publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z
ustawy PZP;
w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą
podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
posiada Pani/Pan:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana
dotyczących;
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych
osobowych*;
− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia
przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których
mowa w art. 18 ust. 2 RODO **;
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana
dotyczących narusza przepisy RODO;
nie przysługuje Pani/Panu:
− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia
danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych
osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych
jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
_____________________
* Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować
zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani
zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą PZP oraz nie
może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników.
** Wyjaśnienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w
odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze
środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej
lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii
Europejskiej lub państwa członkowskiego.